Hamburgermenyn

Hedinn

Trådstartare
Moderator
@Gunnar Finns det någon anledning till att hamburgermenyn är borttagen på mobil? Att bläddra höger i de komprimerade drop down-menyerna fungerar rätt dåligt och jag tycker personligen att hamburgermenyn var betydligt mer användarvänlig.
 
Undrade hur länge det skulle dröja innan någon tog upp detta. Då jag tog bort den för flera dagar sedan.
Den finns fortfarande kvar på mobiler med låg upplösning, men jag har tagit bort den för enheter med högre upplösning. Eftersom synpunkter uteblivit så här länge får jag för mig att det inte är så många som saknat den.
 
Undrade hur länge det skulle dröja innan någon tog upp detta. Då jag tog bort den för flera dagar sedan.
Den finns fortfarande kvar på mobiler med låg upplösning, men jag har tagit bort den för enheter med högre upplösning. Eftersom synpunkter uteblivit så här länge får jag för mig att det inte är så många som saknat den.
Nä, jag har förstått av tidigare diskussioner att jag var relativt ensam om att uppskatta den. Synd. Drop down-menyerna fungerar okej, när alla syns (vilket varierar på min mobil), men jag har svårt att se att det är det optimala formatet ur UX-synvinkel.
 
Tycker alla drop down-menyerna borde synas, de syns vid de tester jag gjorde innan borttagandet. Om jag inte missminner mig har vi pratat om detta tidigare. Påminn mig, när syns inte alla?
 
Tycker alla drop down-menyerna borde synas, de syns vid de tester jag gjorde innan borttagandet. Om jag inte missminner mig har vi pratat om detta tidigare. Påminn mig, när syns inte alla?
I regel är det när jag surfar in på Buke "på nytt", sen dyker alla upp när jag laddar en ny sida. Iphone 7 och Chrome. Men kanske är så att det är cachen som ställer till det bara, så det ger sig snart. :) Det är ju inte blodigt för min del, även om jag uppskattade hamburgermenyn, det är mest småirriterande. Funkar ju att gå via forumlistan också, men där krävs det ju en hel del scrollande och jag tänker väl framförallt på hur tydligt det är för nya användare? Ett hjärta och en gubbe säger kanske inte jättemycket, tänker jag.
 
Om man har en lite äldre mobil (oftast) med lite lägre upplösning har det alltid bara funnits en hamburgermeny att välja på.
En period valde jag att visa hamburgermenyn i alla upplösningar. Det tog jag bort.
Nu provar jag att visa enbart hamburgermenyn i upplösningar snäppet ovanför den lägsta för mobiler.
Hos mobiler med högre upplösning ser man fortfarande de andra menyerna.
 
De vanligaste skärmupplösningar på mobiler i Sverige är (Aug-18):
375x667 (29%)
360x640 (27%)
320x568 (9%)
414x736 (7%)
 
Just nu visas hamburgermenyn, som är den som blivit standard på mobiler, på alla upplösningar upp till 410.
 
Saknar menyraden som alltid är framme i överkanten :( himla meckigt att gå in i menyn till vänster varje gång man vill byta forum.
Har alltid mobilen stående, lägger jag den ner så finns menyn där jag vill ha den
 
Var är min meny? :(
Det minskar verkligen i alla fall min aktivitet på andra forumdelar än allmänt, om det krävs en halv miljard klickande och scrollande för att ta sig därifrån. Särskilt som man måste klicka i hörnet jag INTE når med tummen utan måste använda båda händerna. Bäst, om än inte så estetiskt, var när samtliga forumdelar låg i liten text överst på sidan så man kunde komma in precis var som helst med ett enda klick. :love:
 
Var är min meny? :(
Det minskar verkligen i alla fall min aktivitet på andra forumdelar än allmänt, om det krävs en halv miljard klickande och scrollande för att ta sig därifrån. Särskilt som man måste klicka i hörnet jag INTE når med tummen utan måste använda båda händerna. Bäst, om än inte så estetiskt, var när samtliga forumdelar låg i liten text överst på sidan så man kunde komma in precis var som helst med ett enda klick. :love:
Scrolla? Om du får scrolla borde du väl ha en mobil i storlek som bara visat hamburgermenyn innan också?
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 313
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Ni som har separerat. Hur har ni gjort när era barn inte vill till den andra föräldern? Kanske främst ni som har små barn. Pappan är bra...
Svar
7
· Visningar
827
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 442
Senast: Blyger
·
Fritid Jag skaffade nyligen det, för 89kr/månad. Enbart för att kunna streama och se några av mina favoritprogram även uppe i sovrummet. Jag...
Svar
3
· Visningar
504
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp