Bukefalos 28 år!

Hamster med anfall.

lady_mike

Trådstartare
Jag har en vän som köpt en liten hamster till sin dotter.
Sen några dagar tillbaka så har den börjat skaka och bettet sej underligt. Den blir helt kall och hård och darrar. Den blundar och är som borta under korta stunder..
Idag va den borta i 20 minuter och min vän trodde den va död innan den sakta kvicknade till.
Hon tog den till en veterinär som inte kunde komma på vad det var för fel men nämnde epelepsi som möjlig orsak..
Den va såklart jättepigg och allert när dom va inne hos veterinären och är det för det mesta då den inte haft ett "anfall" på en stund. Jag vet inte hur ofta det sker på en dag men de har då märkt det 1-2 gånger varje dag och efter det är det ju svårt att veta.
Dottern är såklart orolig över sin lilla älskling så jag tänkte höra med lite kloka bukare vad ni tror?
 
Sv: Hamster med anfall.

Låter som EP. Är det något särskilt som händer när den får sina anfall; tänder/släcker lampan, höga ljud, mat...? Vet de vad som triggar?

Fick de ngn kramplösande med eller liknande av vet? Jag kan inte hamsterfysiologi, tänker mest på hund nu. Hoppas att de hittar orsaken iaf!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 680
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 894
Senast: Docka
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 659
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp