Hamster som börjat bitas tvärt :(

L

Linkoso

Börjar bli riktigt less på min dv hamster nu... Jag förstår inte vad som hänt. :confused:

Hon som alltid varit så gosig (förutom att hon hade livet av sin mamma när hon blev könsmogen :crazy: folk som säger att vintervita ska gå så bra att ha ihop :mad:)...

I alla fall... Hon har varit jättetam och snäll. Sprungit omkring och klättrat utanför buren med mera och somnat under min tröja.... Helt underbar och söt.

När hon lubbade omkring på golvet såg hon ut som en liten limpa i kroppen :love:.

Nu är hon inte den hamstern hon var längre... Bara sådär tvärt.
Jag tänkte att hon kanske brunstade och var lite sur... Men det har bara blivit värre och värre.

Så fort man sticker in handen börjat hon skricka åt en och springa runt som en jävla idiot.
Och om hon inte gör det så springer hon fram och hugger en hårt som bara den så man får slita bort henne från handen!

Hon ser inte ut som en söt liten limpa längre i kroppen när hon är lös.. Hon ser ut som en äcklig svarta änkan i kroppen... Hon verkar jätteosäker och rädd och vill bara bitas hela tiden. :cry:

Jag har testat ge henne mumsiga saker för att visa att ajg rä ju inte farlig, jag tycker om dig.. Vi är ju vänner. Hon tar godiset sedan kryoper hon uypp i min hand och... "HUGG"! :devil:

Hon har hållit på såhär i ca 3 veckor nu... Förutom att hon biter mig har hon fått för sig att försöka komma ut ur buren hela tiden med.

För ca en månad sedan så rymde nämligen den här lilla saken... Jag tog upp henne och la tillbaka henne i buren.
Nästa dag var hon på rymmen igen. Jag hittade stället där hon kommit ut och fixade till det...

Efter detta verkar det som om hon inte har något annat i skallen på att försöka rymma. :mad:

När man kommer in i rummet springer hon ofta i sitt hjul och när hon får syn på en sitter hon och stirrar på en så ögonen ser ut att ramla ur... Hon är banne mig itne söt längre, hon är jäkligt läskig! :crazy:

Någon som har en aning om vad som har hänt med henne? Hon är född i september 08.

Minns att hennes mamma började också bitas vid den åldern som hon är i nu från att vara jätterar... Fast hon bet bara lite ibland. DEN HÄR ÄR JU ETT MONSTER!

Pappan till henne är jättelugn och biter aldrig någon...
 
Sv: Hamster som börjat bitas tvärt :(

Låter som att hon kan ha ont någonstans.
Eller att hon blivit skrämd på något sätt när hon rymt.

Kan tyvärr inte hjälpa dig.
Har ingen erfarenhet av det problemet, förutom på kaniner.
 
Sv: Hamster som börjat bitas tvärt :(

Jag skulle kunna sätta en peng på att hon har ont någonstans eller att något kroppsligt inte funkar alls som det ska. Beteenden som ändras fort brukar ofta tyda på något sånt och mina misstankar förstärks mycket när du säger att hon inte längre ser ut som en limpa utan mer som en "äcklig svarta änkan" (som du uttrycker det) i kroppen. Tolkar detta som att hon blivit tunn alternativt har svullnad mage?
 
Sv: Hamster som börjat bitas tvärt :(

Ja, kom själv och tänka på det nu... Hon kanske skadade sig på något sätt under flykttiden? :'(

Igår så testade jag att ta ut henne igen och hon var faktiskt lite lugnare nu... Jag satt ett bra tag med henne i famnen och killade henne bakom örat och matade henne med hennes favorit, solrosfrön. Hon smånafsade ibland men högg aldrig sådär som hon gjort innan...
 
Sv: Hamster som börjat bitas tvärt :(

Kom på en till sak nu!!

Är det inte så att gnagare och vissa andra djur kan bli aggresiva utav starka dofter av t.ex. parfym?
Mamma hängde in en doftgran i det rummet hamstern är i och kom och tänka på att efter den kom in blev hon sådär hysterisk....

Jag tog ut grannen för några dagar sedan och nu är hon fortfarande bitig men börjat lugna ned sig...
 
Sv: Hamster som börjat bitas tvärt :(

Har aldrig tänkt på att dofter kan påverka . Har aldrig hört det heller. Men nu när du säger det så kan det nog inte vara omöjligt.

Jag hoppas att din hamsters beteende ändrar sig nu när ni tagit bort doftgranen!
 
Sv: Hamster som börjat bitas tvärt :(

Mamma hängde in en doftgran i det rummet hamstern är i och kom och tänka på att efter den kom in blev hon sådär hysterisk....

Hade nån hängt in en doftgran i mitt rum hade jag också blivit hysterisk och börjat bitas... ;)

Hamstrar har jag ingen vidare koll på (som så mkt annat :angel:) men hon kanske uppfattade den nya doften som en negativ förändring av hennes revir? Det kanske gjorde henne orolig så hon inte kunde äta ordentligt? Och det vet man ju hur ilsk man blir när man inte äter. :devil:
 
Sv: Hamster som börjat bitas tvärt :(

Goda nyheter! :D

Lilla Mimmi är helt sig själv igen!
Hon har lagt på sig igen, nu ser jag vilken skillnad... Hon kan inte ha ätit ordentligt.
Hon ör som en mjuk gosig boll igen och har helt slutat bitas, istället slickar hon lite på en lite försiktigt. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 077
Senast: cassiopeja
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 078
Senast: Beritas
·
T
Övr. Hund Min mormor och morfar(80år gamla) förstår inte att deras hund inte har ett bra liv. För ca 6 år sen köpte dom en omplaceringshund. En...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: kiaw
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 518
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ögonlapp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp