hundvalpen

Trådstartare
https://www.zoo.se/trixie-hamster-cuddly-cave.html
Har köpt den produkten ovan till min syster och har funderingar kring huruvida bra den är och inte. Har läst att bomull kan fastna i deras klor men vet inte heller om detta är bomull. O sen vet jag inte heller om djuraffären skulle sälja dåliga saker eller? Svara gärna om ni har erfarenhet eller känner någon som har det. (Har ett vanligt hus också men syrran ville prompt ha denna också)
 
Har inte hamster, så någon hamster människa kan nog svara mycket bättre än mig specifikt gällande hamster. Däremot har jag haft gerbiler (Ökenråttor) det hade vart no go med det huset, men mest pga de hade gnagt sönder den, en hamster är betydligt lugnare gällande gnagandet. Dock gissar jag är inget ska till hamster ändå, men som sagt någon som har hamster får nog svara.


Allt på djuraffären är inte bra så man får va uppmärksam och ha koll. Många för små burar och olämpliga burar brukar förekomma. Hamstervadd oavsett syntetiskt eller Kapok som är naturligt är BIG NO, som du läst kan de fastna och så kan hamstern bli av med ett ben eller dö. Vanligt toapapper eller annat papper är rekommdera. Sen säljer nog saltsten till smådjur också inget som ska användas. Tips läs på så mycket ni kan och kom i takt med forum om hamstrar.

Lycka till med den lille vännen!
 
Senast ändrad:
https://www.zoo.se/trixie-hamster-cuddly-cave.html
Har köpt den produkten ovan till min syster och har funderingar kring huruvida bra den är och inte. Har läst att bomull kan fastna i deras klor men vet inte heller om detta är bomull. O sen vet jag inte heller om djuraffären skulle sälja dåliga saker eller? Svara gärna om ni har erfarenhet eller känner någon som har det. (Har ett vanligt hus också men syrran ville prompt ha denna också)
Livsfarligt. Hamstrar gnager och detta trådar och fastnar i magen på dom eller i kinderna. Tyg SV alla sorter är nej nej. Även hamstervadd är farligt som djuraffärer gärna säljer. Köp oparfymerat omönstrat toapapper och riv i remsor istället. Mina hamstrar älskar att boa i det. Inte hushållspapper!! Det är farligt för det är inte vattenlösligt som toapapper är.

Djuraffärer säljer en massa saker som är både dåliga och farliga. De vill bara tjäna pengar enkelt och snabbt. De flesta vet inte skillnaden på beteende mellan råttor/möss och hamstrar. Mycket som råttor och möss kan använda är direkt farligt för hamster.

Läs på och lär dig. Finns mycket info på nätet.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 371
Senast: Dopy
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 307
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 461
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp