Niyama

Trådstartare
d e ju massa djurmänniskor skor här så nån kanske har nått råd? min hamster verkar sjuk.... förut sprang hon i hjulet nångång varje dag/natt å var ofta framme nu ligger hon bara i sitt "hus" å när hon väl kommer ut har hon lixom öronen bakåt å ser ut att ha blivit mycke smalare.... va ska jag göra?
 
är hon gammel?
varför är hon inte handtam?
jag är enig med alla andra her,även små djur behöver vetrinär råd,fånga henne isåfall med hanske eller en burk och ta henne in,det kan vara nått allvarlig som borde rätas upp igjen :confused:
 
Hamstrar har öronen bakåtfällda när dom vaknar och när dom tycker något är läskigt, (förutom när dom känner sig hotade och varnar för att bitas för då åker dom fram) och dom kan tröttna på att springa i hjul.
Tycker är tunnare eller är tunnare...har du vägt henne?
Vad ger du för mat och hur gammal är den?
Det kan helt enkelt vara ålderstecken om den börjar bli gammal.
Tänderna bör kollas och maten ses över då om den är gammal behöver lite andra saker för attt hålla hull.
Välling och gröt brukar vara bra saker och barnmat som man ger till småbarn är också bra och populärt.
Är hon väldigt hängig så ta henne till veterinären men är dom enda förändringarna dom du har sagt, där avmagring är det som jag är orolig över och hon är gammal så är det normalt.
Är hon sjuk är hon inte bara i huset utan hon är ruggig i pälsen, som också är matt och man ser när hamstern går om det är något på tok.
Det är alltid svårt att avgöra något om man inte vet åldern på djuret.
Det du pratar om låter lite som typisk för gamla hamstrar.
 
Nu är det faktsikt så att jag har spenderat pengar på hamster hos veterinär då en av mina hamstrar hade en stor böld som fick opereras bort så varför inte :confused:
Ta en låda och ett lock med hål i och stjutsa in henne i lådan med locket....en del djuraffärer gör så.
 
det låter som hon är gammal. hur gammal är hamstern?

ring en veterinär, så kan de kanske bedöma hur ni ska göra, vad det kan vara osv..
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 224
Senast: Nominous
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 511
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
982
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp