Hamsterbur

Hej!
Tankarna går kring köpa en guldhamster. När jag letar bur så ser dom så små ut på nätet?vad har ni?
Självbyggda och terrarier köpta på eBay som jag modifierat.

En guldhamster skulle jag inte ha på mindre yta än 200x50 cm.

Här en bild på min roborowski "bur".

Är sköldpaddsterrarier (de har nät i taket för beluftning) 2 st 100x50 som jag förbundit, målat vita och silikonat alla springor (så inte fukt kommer in i träet). För en goldis skulle jag istället använda vita melaninplattor och bygga själv, mindre risk den gnager sig ut då. Postar en bild på ett sånt bygge i nästa inlägg.

20211218_133140.jpg
 
Senast ändrad:
Vi köpte begagnade burar av olika sorter och byggde ihop med rör (sådana som finns till hamstrar). Då fick en en "stor" bur tillsammans. Varje bur hade olika inredningar, en för att gräva, en med mat och sovplats och en med lek och klätter. Det uppskattade våran hamster, han sprang ivrigt runt i alla :heart
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
556
Senast: Roheryn
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: Bison
·
Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 178
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp