Hamsterskada

L

linnea1992

Hejsan!
Min hamster rymde häromdagen och vi hittade honom igår, han var väldigt smutsig och så men det skötte han själv. :(

Men det är så här att han hade gjort något med magen, typ skärt upp något så det är en "boll" som hänger från magen och så är det jättesmutsigt runt om (men det syns inget spår av ett sår eller så). Jag undrar bara vad jag ska göra för att få det läka så effektivt som möjligt? :)

Tacksam för svar! / Linnea
 
Sv: Hamsterskada

Du kan ju ta honom till veterinären.

Btw så ska nog denna tråd ligga under Andra djur.
 
Sv: Hamsterskada

Det är ju klart, men han mår ju inte dåligt direkt. Han är lika pigg som vanligt.

Och det är första inlägget jag gör så det inte är så lätt, hittade knappt hur man gjorde en tråd :)
 
Sv: Hamsterskada

Tvätta runt om och kolla hur det ser ut, samt ring veterinären.
Det låter inte normalt och det mesta som inte är normalt bör kollas upp. Även om det inte syns något sår så kan det ha blivit ett litet sår som bakterier etc kommit in i och som utvecklats till en böld.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 470
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 485
Senast: mars
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 749
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 408
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp