Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

@Lillgrådis Tack för förklaring :up:. Jag visste inte att kontaktförbud alltid är tidsbestämda. Förstår inte riktigt varför, men så kan det vara. I mina (ologiska) tankar borde man snarare få ansöka om upphävt kontaktförbud än förlängt sådant.
 
Nej jag kan väl förstå tanken från brottsoffrets perspektiv. Men för den som är intresserad så bifogar jag Högsta domstolens syn på förlängning av kontaktförbud efter allvarliga brott mot närstående (bl a våldtäkt och olaga frihetsberövande mot f d frun som också hade gemensamt barn med gärningsmannen). Två år från frigivning utan att han hade brutit mot kontaktförbudet, så var det inte skäl att förlänga det längre. Tycker vår högsta rättskipande instans i alla fall.

https://lagen.nu/dom/nja/2006s202
 
Jag tänkte uppdatera lite, inget trevligt tyvärr. Vi är inne på tredje förlängningen av kontaktförbudet, så långt är allt väl. Men... i juni hade jag ett skotthål i sovrumsfönstret, polisen la ner ärendet i samma ögonblick det kom in. "Det är uppenbart att brottet inte går att utreda"

I morse hade jag ett ytterligare ett skotthål...

Jag bor inte i det bästa av områden, det vet jag mycket väl. Men det är bara mitt fönster, dotterns gamla sovrum. Just nu är paniken överväldigande och hela jag skakar. Jag vet ju inte om det är han, jag kan inte vara säker på att det INTE är han. Kan det bara inte ta slut någon jävla gång!
 
Jag tänkte uppdatera lite, inget trevligt tyvärr. Vi är inne på tredje förlängningen av kontaktförbudet, så långt är allt väl. Men... i juni hade jag ett skotthål i sovrumsfönstret, polisen la ner ärendet i samma ögonblick det kom in. "Det är uppenbart att brottet inte går att utreda"

I morse hade jag ett ytterligare ett skotthål...

Jag bor inte i det bästa av områden, det vet jag mycket väl. Men det är bara mitt fönster, dotterns gamla sovrum. Just nu är paniken överväldigande och hela jag skakar. Jag vet ju inte om det är han, jag kan inte vara säker på att det INTE är han. Kan det bara inte ta slut någon jävla gång!
Fortsätt anmäl till polisen så det dokumenteras. Dom borde väl i alla fall undersöka det eftersom det finns en hotbild?

Kan du byta sovrum?
 
Jag anmäler allt. Jag har gett mig på soc också det här är en helt oacceptabel situation. Lokaltidningen hörde också av sig

Jag kan inte byta sovrum för då hamnar ett av barnen i det här.
 
Jag anmäler allt. Jag har gett mig på soc också det här är en helt oacceptabel situation. Lokaltidningen hörde också av sig

Jag kan inte byta sovrum för då hamnar ett av barnen i det här.

Gå längre. Media är - på gott och ont - den tredje statsmakten. Ta upp det på riksnivå. Kontakta Kvinnofridslinjen och hör hur du kan få stöd i den här situationen. Du skulle ju behöva någon som tar den här fajten för dig.

Jag lider så med er, och det känns PISS att inte kunna göra ett skit. Finns det ingen Bukefalist som kan härbärgera er till det här har fått en bättre lösning?
 
Jag anmäler allt. Jag har gett mig på soc också det här är en helt oacceptabel situation. Lokaltidningen hörde också av sig

Jag kan inte byta sovrum för då hamnar ett av barnen i det här.

Men hjälp vad läskigt!
Kan ni flytta? Det var min första tanke, fel eller ej.
 
Har ni skyddade identiteter? Det kanske är nästa steg. Flytta hjälper ju annars inte eftersom folkbokföringsuppgifter är offentliga.
 
Jag tänkte uppdatera lite, inget trevligt tyvärr. Vi är inne på tredje förlängningen av kontaktförbudet, så långt är allt väl. Men... i juni hade jag ett skotthål i sovrumsfönstret, polisen la ner ärendet i samma ögonblick det kom in. "Det är uppenbart att brottet inte går att utreda"

I morse hade jag ett ytterligare ett skotthål...

Jag bor inte i det bästa av områden, det vet jag mycket väl. Men det är bara mitt fönster, dotterns gamla sovrum. Just nu är paniken överväldigande och hela jag skakar. Jag vet ju inte om det är han, jag kan inte vara säker på att det INTE är han. Kan det bara inte ta slut någon jävla gång!
Ni har SKOTTHÅL och polisen lägger ner? Det låter ju helt orimligt. Om det varit skottlossning måste det väl ha märkts och någon larmat polisen direkt?
 
Ni har SKOTTHÅL och polisen lägger ner? Det låter ju helt orimligt. Om det varit skottlossning måste det väl ha märkts och någon larmat polisen direkt?
I det här området skulle du kunna skjuta någon utan att någon skulle reagera. Närbutiken är rånad tre gånger sen i våras, en dödsskjutning för lite mer än ett år sen, en skottskadad för en vecka sen, bilar brinner flera gånger i veckan...

Första kulhålet klassades som skadegörelse. Å andra sidan så räknas skjutningen senast som grov misshandel, inte mordförsök, jorå men så att liksom...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 122
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 548
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp