”Han körde rakt på hästen”

(GT)
Alla väntade på att något skulle hända på den lilla grusvägen där ryttare, gångtrafikanter, cyklister och mopedister samsas.
När Anna Östling var ute och red häromdagen var olyckan framme.
- En mopedist körde i full fart rakt mot hästen, berättar Anna, som blev avkastad och fick knäet krossat.

http://www.gt.se/article.asp?id=119427
 
Re: ”Han körde rakt på hästen”

Synd att hästen inte stegrade sig o lappade till han med hoven eller sparkade. Tyvärr är många av denna tanken att hästar har inget på vägar att göra *suck* Folk saktar inte in, utan gasar på istället nästan som om dom vill provocera fram en rektion o ser sura ut o skakar på huvudet eller ger en fingret. En kompis till mig har blivit utskälld för hon inte red i hagen där hästar hörde hemma av en joggare, saken var det att hennes morfar ägde skogen hon red i o som gubben i vilken motionerade...?????
:mad: :mad: :mad: :mad:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 087
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min ridskola har en facebooksida där man kan byta eller sälja lektioner. Den sidan är fullkomligt livsfarlig. Ridskolan har många...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 062
Senast: sandrafors
·
Ridning Detta med hästar och annan trafik kommer ju upp lite då och då. Det är nonchalanta bilister eller ryttare som är ute med olyckor som...
2
Svar
39
· Visningar
5 400
Senast: lady_mike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp