Han mår dåligt över saker jag varit med om

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det började i helgen när han hade en dröm. Han är sur och irriterad. Jag frågar om det är jag som gjort något?
Nej det är det inte.
Jag försöker underlätta hans dagar, få honom att må bättre. Inget hjälper.

Jag säger åt honom att berätta vad det är? Han har haft en dröm om något jag varit med om innan vi blev ihop. Nått jag inte ville berätta men han ville veta.
Han beter sig obehagligt och jag vet inte hur jag ska lösa detta?

Jag har sagt upp min lägenhet och vi ska flytta ihop.
Detta är något jag gör för honom.. de är liksom den sista biten av mig jag ger honom.
Han säger att jag inte gör tillräckligt.

Han har inte hjälpt till, han säger att han ska göra det men han gör det inte.
Han sa att allt ska bli bättre. Men jag fick INGENTING på min födelsedag.

Jag orkar inte mer, jag har kontakt med vården. Jag ska bli sjukskriven.
Men jag har sagt upp mitt boende? Vad har jag gjort? Hur kan jag vara så dum?

Han är insyltad överallt jag är. Jag vet inte hur jag ska komma ur detta.
 

Mitt ex har inte tagit nån kontakt.
Jag har städat lägenheten och lämnat över nyckeln. Bryter ihop om vartannat men ibland är det riktigt bra med! Tack som frågar :heart
Men vad skönt! :heart Det låter som att du börjar komma en bra bit framåt? Jag blir väldigt glad över att höra att du ändå har riktigt bra stunder också, det kommer bara att bli fler av dem framöver och färre av dalarna :)
 
Mitt ex har inte tagit nån kontakt.
Jag har städat lägenheten och lämnat över nyckeln. Bryter ihop om vartannat men ibland är det riktigt bra med! Tack som frågar :heart

Heja dig! Kommer bli så bra för dig att slippa en sådan rövhatt. Ett tips är att spara allt som han skriver, skärmdumpa det och lägg på en drive/dropbox. Så har du liten rövhattslåda som du kan visa till chefer, polis osv ifall han skulle bli jobbigare.
 
Heja dig! Kommer bli så bra för dig att slippa en sådan rövhatt. Ett tips är att spara allt som han skriver, skärmdumpa det och lägg på en drive/dropbox. Så har du liten rövhattslåda som du kan visa till chefer, polis osv ifall han skulle bli jobbigare.

Tack! Min psykolog tipsade mig om att berätta för så många som möjligt i min närhet och inte utelämna nått. Så jag har kontaktat lite kompisar och är även öppen med chefen en kompis/kollega vad som händer så att jag även har ett stöd men också vittnen. Sen vet ni :heart Några finnas närmare än andra och så min familj såklart.

Det jag är livrädd för är första gången jag kommer se honom efter detta. Kommer jag le eller vara glad kommer han bli förbannad.
Även rädd att träffa honom ensam på jobbet då jag inte vet vad han kommer göra.

Tidigare försök till uppbrott har han inte förstått hur jag kan le när hans liv rämnar och kallat mig känslokall, äcklig och fejk.
Även greppat om min hals och hållt fast mig medans han gråter och säger att han inte kan leva utan mig.

Han går runt hela arbetsplatsen och pratar med alla om hur jobbigt han har det just nu.
 
Men vad skönt! :heart Det låter som att du börjar komma en bra bit framåt? Jag blir väldigt glad över att höra att du ändå har riktigt bra stunder också, det kommer bara att bli fler av dem framöver och färre av dalarna :)

Ja de bra stundera är när jag ser framåt för då mår jag riktigt bra:)
Förhållandet kommer jag inte sakna alls.
Det som gör att jag vryter ihop är nog biendet, tröttheten i huvudet, ovisshet om lön/boende och oron över mitt exs beteende.
 
Tack! Min psykolog tipsade mig om att berätta för så många som möjligt i min närhet och inte utelämna nått. Så jag har kontaktat lite kompisar och är även öppen med chefen en kompis/kollega vad som händer så att jag även har ett stöd men också vittnen. Sen vet ni :heart Några finnas närmare än andra och så min familj såklart.

Det jag är livrädd för är första gången jag kommer se honom efter detta. Kommer jag le eller vara glad kommer han bli förbannad.
Även rädd att träffa honom ensam på jobbet då jag inte vet vad han kommer göra.

Tidigare försök till uppbrott har han inte förstått hur jag kan le när hans liv rämnar och kallat mig känslokall, äcklig och fejk.
Även greppat om min hals och hållt fast mig medans han gråter och säger att han inte kan leva utan mig.

Han går runt hela arbetsplatsen och pratar med alla om hur jobbigt han har det just nu.

Usch, vilket avskum han är. Du är inte känslokall, han försöker bara manipulera dig. Jag vet att mitt ex hade en förkärlek för att ringa/smsa/trakassera så fort han visste via omvägar att jag skulle göra något kul som t.ex. personalfest. Gud nåde om jag på något sätt lyckades vara lycklig utan honom.

Det är inte alls ok att han pratar om dig så på jobbet, alls. Har du tagit upp detta med skyddsombud/chef ytterligare? Att det fortsätter trots tillsägelser från chef borde rimligen ge skarpare straff/uppsägning.
 
Han går runt hela arbetsplatsen och pratar med alla om hur jobbigt han har det just nu.

Det där är inte okej! Jag hade pratat med chefen om det. "Jag har en svår separation just nu och mår inte så bra" är väl vad jag tycker är rimligt max att säga till nära kollegor som berörs av mitt mående när ni jobbar på samma ställe. Och berörs de för mycket så är det ju faktiskt hans problem med sitt mående han behöver ta tag i/sjukskriva sig och inte lasta det på att "behöva prata om det" på er gemensamma arbetsplats. Jag tycker det är oerhört respektlöst av honom!
 
Det där är inte okej! Jag hade pratat med chefen om det. "Jag har en svår separation just nu och mår inte så bra" är väl vad jag tycker är rimligt max att säga till nära kollegor som berörs av mitt mående när ni jobbar på samma ställe. Och berörs de för mycket så är det ju faktiskt hans problem med sitt mående han behöver ta tag i/sjukskriva sig och inte lasta det på att "behöva prata om det" på er gemensamma arbetsplats. Jag tycker det är oerhört respektlöst av honom!

Enligt chefen i fredags har de koll på honom men min chef ville inte belasta mig mer än ”det tar jag, det ska du inte behöva tänka på nu”
Sen sitter jag längst in i ett hörn och min TL som sitter innan mig vet att han inte ska låta exet vara vid våra platser just nu.
Min chef vet även om att jag är rädd och inte vill träffa honom ensam. Jag behöver inte ta jobb så jag behöver gå till labbet enligt min chef utan ska endast vara på jobbet för att må bra och ungås med mina kollegor. Jag har inga krav på mig.
Sen finns det kameror överallt både inne, ute och på parkeringen.
Just nu tror jag att min chef + hans chef har nån slags plan att hantera mitt ex.
 
Var väldigt försiktig nu. Se till att ALDRIG vara ensam med honom, hans beteende du beskrivit ovan kan gå ordentligt överstyr. Prata med chefen igen och håll inte igen, berätta hur illa det är.

:heart :heart

Ska prata med chefen igen om bilen och det som hänt vid parkeringen och kanske även berätta detta han sagt innan.
Nån har även flyttat saker på mitt skrivbord. Lagt fram pennor som annars alltid är i ett fodral.

tack för stöd:heart
 
Enligt chefen i fredags har de koll på honom men min chef ville inte belasta mig mer än ”det tar jag, det ska du inte behöva tänka på nu”
Sen sitter jag längst in i ett hörn och min TL som sitter innan mig vet att han inte ska låta exet vara vid våra platser just nu.
Min chef vet även om att jag är rädd och inte vill träffa honom ensam. Jag behöver inte ta jobb så jag behöver gå till labbet enligt min chef utan ska endast vara på jobbet för att må bra och ungås med mina kollegor. Jag har inga krav på mig.
Sen finns det kameror överallt både inne, ute och på parkeringen.
Just nu tror jag att min chef + hans chef har nån skags plan att hantera mitt ex.

Be om att få insikt i skyddsarbetet. Det är helt tokigt att du ska behöva begränsa dig för att vara säker på arbetsplatsen. Restriktioner ska falla på exet, inte dig.
 
okej tack! Det har du rätt i

Det är svårt att stå på sig när man är mitt uppe i det. En del av en tänker att om man bara är tyst så förvinner problemen och han kanske glömmer mig osv. Men det är nu som du ska sätta ner foten och ta hjälp av människor runt dig. Har du varit i kontakt med skyddsombud på arbetsplatsen? De kan föra din talan och därmed avlasta dig.
 
Enligt chefen i fredags har de koll på honom men min chef ville inte belasta mig mer än ”det tar jag, det ska du inte behöva tänka på nu”
Sen sitter jag längst in i ett hörn och min TL som sitter innan mig vet att han inte ska låta exet vara vid våra platser just nu.
Min chef vet även om att jag är rädd och inte vill träffa honom ensam. Jag behöver inte ta jobb så jag behöver gå till labbet enligt min chef utan ska endast vara på jobbet för att må bra och ungås med mina kollegor. Jag har inga krav på mig.
Sen finns det kameror överallt både inne, ute och på parkeringen.
Just nu tror jag att min chef + hans chef har nån slags plan att hantera mitt ex.

tycker det låter som du har allt stöd på arbetsplatsen .
Försök vila i det om det går. Utöver det så som sagt, se till att du har stöd i övrigt från terapi/psykolog osv. Det tar tid att bryta ett mångårigt förhållande där ni två blivit medberoende av varandra på olika sätt . Det har du ju redan bra insikt i, det är ju en av anledningarna till att du under de åren försökt bryta dig loss men sen ändå gått tillbaks osv.

pepp och heja till dig 💜
 
tycker det låter som du har allt stöd på arbetsplatsen .
Försök vila i det om det går. Utöver det så som sagt, se till att du har stöd i övrigt från terapi/psykolog osv. Det tar tid att bryta ett mångårigt förhållande där ni två blivit medberoende av varandra på olika sätt . Det har du ju redan bra insikt i, det är ju en av anledningarna till att du under de åren försökt bryta dig loss men sen ändå gått tillbaks osv.

pepp och heja till dig 💜

Tack så mycket:heart
Tar en dag i taget nu
 
Ska prata med chefen igen om bilen och det som hänt vid parkeringen och kanske även berätta detta han sagt innan.
Nån har även flyttat saker på mitt skrivbord. Lagt fram pennor som annars alltid är i ett fodral.

tack för stöd:heart

Ja, berätta om ALLT som händer! Fota för att ha som bevis. Man kan tycka att lägga fram pennor är trivialt, men man kan bli nojjig över sådant också, och känna sig förföljd.

/Lizzie
 
Vi möttes idag, han bad om ursäkt och sa att han ska låta mig vara.
Han berättade att han går hos Psykolog och ska ta tag i sitt liv.
Det här låter bra men var på din vakt. Han kan lika gärna vara ute efter att krypa under huden på dig igen för att kunna fortsätta med sitt beteende att få dig att vara den skyldiga. Lita inte en sekund på honom innan han under en lång tid visat att det han säger verkligen är sant.
 
Det här låter bra men var på din vakt. Han kan lika gärna vara ute efter att krypa under huden på dig igen för att kunna fortsätta med sitt beteende att få dig att vara den skyldiga. Lita inte en sekund på honom innan han under en lång tid visat att det han säger verkligen är sant.

Jag har det i bakhuvudet. Som min psykolog sa, "håll dig till planen"
Så även om jag vill tro på allt och min kropp skriker efter att få vara nära honom så sa jag bara att jag vill vara för mig själv och jobba på mig nu.
 
Det är som @mackan skriver att vi båda blivit medberoende av varandra i ett sjukt förhållande.
Han hoppas på att lösa sina problem och han vill ha mig där hos honom. Men han drar bara med mig ner så vi måste hålla oss ifrån varandra men kunna bete oss som vuxna ändå.
Nu känner jag iaf inget hot mot mig längre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 039
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp