Han mår dåligt över saker jag varit med om

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det började i helgen när han hade en dröm. Han är sur och irriterad. Jag frågar om det är jag som gjort något?
Nej det är det inte.
Jag försöker underlätta hans dagar, få honom att må bättre. Inget hjälper.

Jag säger åt honom att berätta vad det är? Han har haft en dröm om något jag varit med om innan vi blev ihop. Nått jag inte ville berätta men han ville veta.
Han beter sig obehagligt och jag vet inte hur jag ska lösa detta?

Jag har sagt upp min lägenhet och vi ska flytta ihop.
Detta är något jag gör för honom.. de är liksom den sista biten av mig jag ger honom.
Han säger att jag inte gör tillräckligt.

Han har inte hjälpt till, han säger att han ska göra det men han gör det inte.
Han sa att allt ska bli bättre. Men jag fick INGENTING på min födelsedag.

Jag orkar inte mer, jag har kontakt med vården. Jag ska bli sjukskriven.
Men jag har sagt upp mitt boende? Vad har jag gjort? Hur kan jag vara så dum?

Han är insyltad överallt jag är. Jag vet inte hur jag ska komma ur detta.
 

Jag håller med! ❤
Var inte rädd för att dra in folk och berätta om läget. Många gånger är det värre att inte veta och inte få chansen att hjälpa till om det behövs. De allra flesta skulle göra sitt yttersta för att hjälpa dig @Nepenthe

Ja, man känner sig så maktlös! Jag känner mig maktlös här nere i Skåne liksom men även när man är någon nära är det svårt just pga detta. Jag tror de allra allra flesta vill hjälpa till, men ja, det är svårt att be om hjälp.
 
Jag var inte blyg för att skicka kollegorna först nedför trappan till källaren/lagret under drygt en vecka när jag blivit stalkad till jobbet en dag, och de var allt annat än ovilliga! :love:
Det är inte fel att ta emot hjälp eller stöd. Folk vill hjälpa!
 
Jo det var först en lättnad när vi kunde bete oss som vuxna på jobbet men idag ville han ”säga nått”
Då har han skrivit ner ett långt brev och han bryter ihop hela tiden.
Då gör jag det bara för han vill men jag själv vill ju inte vara där.
Sen är ju jag såklart svag också och ska bara säga nej utan att behöva förklara.

Nu är jag kanske elak, men det kan vara så att han först vill att du ska tagga ner, sen vill han att du ska tycka synd om honom och uppfylla hans behov. Jag undrar vad han gör för dig?

Han vill att du ska göra något som du mår dåligt av för att han inte ska må dåligt. Nästa gång som han försöker göra sig ynklig tycker jag att du ska fråga honom om han tänker göra något som får dig att må bättre? Fast hellre tycker jag att du inte ska träffa honom över huvud taget. Oavsett om han vill säga något till dig eller inte. Varför vill han göra det, för att det ska kännas bättre för honom eller för dig?
 
Nu är jag kanske elak, men det kan vara så att han först vill att du ska tagga ner, sen vill han att du ska tycka synd om honom och uppfylla hans behov. Jag undrar vad han gör för dig?

Han vill att du ska göra något som du mår dåligt av för att han inte ska må dåligt. Nästa gång som han försöker göra sig ynklig tycker jag att du ska fråga honom om han tänker göra något som får dig att må bättre? Fast hellre tycker jag att du inte ska träffa honom över huvud taget. Oavsett om han vill säga något till dig eller inte. Varför vill han göra det, för att det ska kännas bättre för honom eller för dig?

Det är bara för hans skull han gör det, för han klarar sig inte annars enligt honom.
Men det var bra skrivet, om han tänker göra något som får mig att må bättre.

Allt handlar om honom nu och jag får honom aldrig att förstå. Bara ge upp att förklara.

Han sa ”jag tänker att du också vill prata med mig och reda ut saker”
Då sa jag nej ”jag vill bli lämnad ifred och jobba på mitt mående”
 
Det är bara för hans skull han gör det, för han klarar sig inte annars enligt honom.
Men det var bra skrivet, om han tänker göra något som får mig att må bättre.

Allt handlar om honom nu och jag får honom aldrig att förstå. Bara ge upp att förklara.

Han sa ”jag tänker att du också vill prata med mig och reda ut saker”
Då sa jag nej ”jag vill bli lämnad ifred och jobba på mitt mående”


Bra svar!! 👊👊
 
Det är bara för hans skull han gör det, för han klarar sig inte annars enligt honom.
Men det var bra skrivet, om han tänker göra något som får mig att må bättre.

Allt handlar om honom nu och jag får honom aldrig att förstå. Bara ge upp att förklara.

Han sa ”jag tänker att du också vill prata med mig och reda ut saker”
Då sa jag nej ”jag vill bli lämnad ifred och jobba på mitt mående”

Jättebra svar! Vissa personer är så egofixerade att det är självklart för dem att resten av världen också tycker att deras tankar och önskningar är viktigast att de inte ens reflekterar över att andra har andra prioriteringar.

Den som vill reda ut saker har oftast en tro eller förhoppning om att förhållandet ska återuppstå. Till mitt ex som ville reda ut sa jag att vi kunde prata om ett halvår om han hade accepterat att jag inte ville vara ihop med honom något mer.
 
Det är bara för hans skull han gör det, för han klarar sig inte annars enligt honom.
Men det var bra skrivet, om han tänker göra något som får mig att må bättre.

Allt handlar om honom nu och jag får honom aldrig att förstå. Bara ge upp att förklara.

Han sa ”jag tänker att du också vill prata med mig och reda ut saker”
Då sa jag nej ”jag vill bli lämnad ifred och jobba på mitt mående”

Suveränt svar 👊

Han får banne mig inse att det finns inget "vi" utan han får trassla med sitt mående utan dig. Dessutom... han säger ju att han tycker om dig och vill ha dig... men om han hyser sådana känslor för dig förstår jag inte hur han kan gå emot vad du säger när du inte vill ha kontakt för du inte mår bra av den. Bryr man sig genuint om någon vill man ju att denne har det bra även om man inte är i ett förhållande.

Dvs han är en egoistisk idiot.
 
Igår kontaktade jag honom :crazy:

Vi pratade och han tackade för det jag gör nu. Han tycker jag är stark som gör detta och säger att han förstår. Han har tät kontakt med vården och han ser hur illa jag haft det.
Hur han inte prioriterat mig och hur hans mående har påverkat alla.

Vi har båda varsin plan att följa mot målet att må bättre vilket känns bra!
 
För din egen skull; kontakta inte honom.

Det låter hårt men det enda det gör är att han ger dig faktorer som kan ursäkta honom. Speciellt med tanke på hur kort tid det gått, man kommer inte till en sådan hallelujah-insikt för att man mött vården några gånger.
 
@Nepenthe det är inte så sunt att du kontaktar honom. Du gör ju ogjort allt du tidigare stått för mot honom när du gör så, att han ska lämna dig ifred osv. Du ger honom hopp/väcker upp hopp, och då kan du inte sen backa tillbaka och tycka det är hans fel som sen i sin tur tar kontakt med dig osv.

Nej det förstår jag. Det är fel det var därför jag gjorde :crazy: <-smileyn.
Tänkte först inte nämna nått för jag skäms för att jag gjorde det.
Jag är svag och gjorde det för jag ville höra hur han mår. Förstår att jag ska låta honom vara.
Det har varit vi länge och det är honom jag är van att vända mig till.
Jag pratar med psykolog, föräldrar, släkt också.
Jag får sånna jävla dippar bara och hatar att gå in här och sitta i nån annans soffa, äta det de äter, inte komma undan.
Jag sitter i bilen och glor för jag vill vara ifred.
 
För din egen skull; kontakta inte honom.

Det låter hårt men det enda det gör är att han ger dig faktorer som kan ursäkta honom. Speciellt med tanke på hur kort tid det gått, man kommer inte till en sådan hallelujah-insikt för att man mött vården några gånger.

Ja än så länge har han bara bett om ursäkt utan att bortförklara.
Nä det är en lång väg att gå för oss båda men speciellt för honom såklart.

Jag kände mig ensam och ville veta hur han mår och det var fel såklart.
 
Ja än så länge har han bara bett om ursäkt utan att bortförklara.
Nä det är en lång väg att gå för oss båda men speciellt för honom såklart.

Jag kände mig ensam och ville veta hur han mår och det var fel såklart.

Fel och fel... Det finns inget facit när det gäller livet och känslor. Däremot var det väl kanske inte optimalt för din del, det bästa är ju om du fokuserar på dig själv och ditt mående nu :)
 
@Nepenthe håller med @athena_arabians. Det finns ingen enskild allsanning eller facit över rätt och fel i sak, och väldigt få, för att inte säga inga, som hamnat i ett förhållande/relation/situation av karaktären du gjort, har gått en spikrak väg enligt något ”facit” på vägen till bättre så att säga.

Det viktiga är att du inser mönster och lär dig förstå dem, och att du tar all hjälp som finns ! Jag räknar med att du pratar om det här när du träffar ditt stöd/psykolog osv. Det är viktigt att du gör det så att denne kan hjälpa vidare . Kram på dig 💜
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 108
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 462
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp