Han mår dåligt över saker jag varit med om

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det började i helgen när han hade en dröm. Han är sur och irriterad. Jag frågar om det är jag som gjort något?
Nej det är det inte.
Jag försöker underlätta hans dagar, få honom att må bättre. Inget hjälper.

Jag säger åt honom att berätta vad det är? Han har haft en dröm om något jag varit med om innan vi blev ihop. Nått jag inte ville berätta men han ville veta.
Han beter sig obehagligt och jag vet inte hur jag ska lösa detta?

Jag har sagt upp min lägenhet och vi ska flytta ihop.
Detta är något jag gör för honom.. de är liksom den sista biten av mig jag ger honom.
Han säger att jag inte gör tillräckligt.

Han har inte hjälpt till, han säger att han ska göra det men han gör det inte.
Han sa att allt ska bli bättre. Men jag fick INGENTING på min födelsedag.

Jag orkar inte mer, jag har kontakt med vården. Jag ska bli sjukskriven.
Men jag har sagt upp mitt boende? Vad har jag gjort? Hur kan jag vara så dum?

Han är insyltad överallt jag är. Jag vet inte hur jag ska komma ur detta.
 

Nej det förstår jag. Det är fel det var därför jag gjorde :crazy: <-smileyn.
Tänkte först inte nämna nått för jag skäms för att jag gjorde det.
Jag är svag och gjorde det för jag ville höra hur han mår. Förstår att jag ska låta honom vara.
Det har varit vi länge och det är honom jag är van att vända mig till.
Jag pratar med psykolog, föräldrar, släkt också.
Jag får sånna jävla dippar bara och hatar att gå in här och sitta i nån annans soffa, äta det de äter, inte komma undan.
Jag sitter i bilen och glor för jag vill vara ifred.
Var inte så hård mot dig själv. När man mår dåligt gör man saker man inte hade gjort i normalt tillstånd, man gör det man tror att man kommer må bättre av och att tänka logiskt och långsiktigt i det skedet är det få av oss som gör.
 
Samtal med psykologen idag.
Jag ska inte ha kontakt med mitt ex och det vet jag. Fan så dum i huvet som var med honom i helgen.. jag orkar inte med mig själv och att sitta hos mor och far men att gå tillbaka till mitt ex är bara destruktivt!

Jag har nån känsla av att jag behöver vara där för honom för att han ska må bra men det blir inte bättre.

I helgen sa jag till exet att jag älskar honom och det gör jag men att jag inte vill vara ihop.

Han ringde innan psykologen och ville höra en massa av mig. ”Jag är så orolig ja måste få höra att du älskar mig, att du inte lämnar mig, att du tänker bra om mig. Att du inte får vidare. Jag är rädd att du kommer må bättre utan mig” Han har ångest och oro och jag bad honom sluta ringa mig och tjata (jag får skylla mig själv för jag var svag i helgen och åkte till honom)

Jag kan inte förklara nog och han tjatar om vad HAN behöver och ställer saker jag sagt till honom emot mig. Säger att jag ljugit fast jag aldrig gjort det..

Det var mitt sista besök med psykologen men bad om fler. Får bara 3 sen ska företaget betala för fler. Men jag VET ju vad som är bäst men jag kan inte sluta känna ansvar för mitt ex?

Jag måste klippa banden helt och be chefen att mitt ex ska sluta prata om relationen till allt o alla på jobbet.

Åh jag är så trött. Jag är inte skyldig honom.

Jag sa till honom att bara han är ansvarig för sitt liv och sin lycka. Inte jag.

I helgen drömde jag iväg och jag ville hoppas men på ett sätt vet jag ju att han inte kommer bli bättre på 6 månader eller ens ett år..
 
Att han säger att han är rädd att du ska må bättre utan honom säger ju väldigt mkt!
Hoppas du klarar hålla dig från honom och att din chef kan hjälpa dig få till en mer normal tillvaro på jobbet.

Han är inte ditt ansvar. Han kommer inte må bättre så länge han tycker det är andras ansvar att se till att han mår bättre/bra etc. Han måste själv ta ansvar för sitt mående. Tills dess kommer han må skit. Och om du är i närheten kommer du må skit.

Förstår att du har det asjobbigt nu! Känner med dig och hoppas på att du kan få ett bryt från honom. Hoppas nästa lght du kikar på är DITT nästa hem. :heart
 
Finns det någon chans att du kan åka någonstans nu under helgerna så du kommer bort från honom och vardagen? Klippa helt och hållet och vila från allt vad ex heter, blockera och släng telnr, blockera på sociala medier, tala inte om att du åker, när, hur länge och var?
 
Finns det någon chans att du kan åka någonstans nu under helgerna så du kommer bort från honom och vardagen? Klippa helt och hållet och vila från allt vad ex heter, blockera och släng telnr, blockera på sociala medier, tala inte om att du åker, när, hur länge och var?

Jag kommer vara hos föräldrarna (bor här nu) och hit kommer han inte.
Jag har blockerat på sociala medier och borde blockera numret med..
Det är på jobbet vi ”möts”
 
Hans sms när jag var hos psykologen ”hoppas samtalet var bra. Allt jag sagt är sant, kom ihåg det. Jag litar på dina ord är sanna, ska inte nojja mer.”

Här känner jag direkt vad han menar med det jag har sagt är sant. Där tycker han att jag lovar honom saker.

Men nu behöver jag inte förklara för honom nått väl? Jag kan väl bara säga att jag vill var ifred?

Märker hur svag jag är så detta att jag tog kontakt o fråga hur han mådde var idiotiskt och helgen när jag var hos honom...

Men jag är väl ändå aldrig skyldig honom nått?
 
Att han säger att han är rädd att du ska må bättre utan honom säger ju väldigt mkt!
Hoppas du klarar hålla dig från honom och att din chef kan hjälpa dig få till en mer normal tillvaro på jobbet.

Han är inte ditt ansvar. Han kommer inte må bättre så länge han tycker det är andras ansvar att se till att han mår bättre/bra etc. Han måste själv ta ansvar för sitt mående. Tills dess kommer han må skit. Och om du är i närheten kommer du må skit.

Förstår att du har det asjobbigt nu! Känner med dig och hoppas på att du kan få ett bryt från honom. Hoppas nästa lght du kikar på är DITT nästa hem. :heart

Tack:heart
Tror det kommer bli hur bra som helst med nästa lägenhet.
 
Hans sms när jag var hos psykologen ”hoppas samtalet var bra. Allt jag sagt är sant, kom ihåg det. Jag litar på dina ord är sanna, ska inte nojja mer.”

Här känner jag direkt vad han menar med det jag har sagt är sant. Där tycker han att jag lovar honom saker.

Men nu behöver jag inte förklara för honom nått väl? Jag kan väl bara säga att jag vill var ifred?

Märker hur svag jag är så detta att jag tog kontakt o fråga hur han mådde var idiotiskt och helgen när jag var hos honom...

Men jag är väl ändå aldrig skyldig honom nått?
Du måste bryta helt, det här är förödande både för dig men även för honom. Klipp kontakten och blockera numret, du ska varken prata med honom, läsa eller skicka sms eller träffa honom. Det är inte alls konstigt att han klöser sig kvar när du inte orkar bryta kontakten. Får han minsta lilla chans kommer han nöta ner dig igen, blockera hans nummer och gör er båda en tjänst. :heart
 
Hans sms när jag var hos psykologen ”hoppas samtalet var bra. Allt jag sagt är sant, kom ihåg det. Jag litar på dina ord är sanna, ska inte nojja mer.”

Här känner jag direkt vad han menar med det jag har sagt är sant. Där tycker han att jag lovar honom saker.

Men nu behöver jag inte förklara för honom nått väl? Jag kan väl bara säga att jag vill var ifred?

Märker hur svag jag är så detta att jag tog kontakt o fråga hur han mådde var idiotiskt och helgen när jag var hos honom...

Men jag är väl ändå aldrig skyldig honom nått?

Du är aldrig skyldig honom något! Och du behöver inte förklara ett jota mer. Stämmer in i kören som säger blocka numret också! Han försöker hålla dig beroende av honom på alla sätt han kan, stå på dig ❤️
 
Du är aldrig skyldig honom något! Och du behöver inte förklara ett jota mer. Stämmer in i kören som säger blocka numret också! Han försöker hålla dig beroende av honom på alla sätt han kan, stå på dig ❤

fast det är faktiskt inte karln i sak som är problemet här . Det är betydligt mer komplext än så vilket även @Nepenthe själv inser.

@Nepenthe du kan inte hänga upp allt på att förädrar boendet skyddar dig just nu, elller att Företagshälsan endast ger dig x besök.
Du behöver ha hjälp mer långsiktigt . Och nej - allt kommer inte bli jättebra för att du får ny egen bostad snart.
 
fast det är faktiskt inte karln i sak som är problemet här . Det är betydligt mer komplext än så vilket även @Nepenthe själv inser.

@Nepenthe du kan inte hänga upp allt på att förädrar boendet skyddar dig just nu, elller att Företagshälsan endast ger dig x besök.
Du behöver ha hjälp mer långsiktigt . Och nej - allt kommer inte bli jättebra för att du får ny egen bostad snart.
Men har hon sagt att allt kommer bli bra med en ny bostad? Det är helt normalt att längta efter eget boende.
Jag fattar att du försöker hjälpa men du tangerar att bli otrevligt pushig här.
 
fast det är faktiskt inte karln i sak som är problemet här . Det är betydligt mer komplext än så vilket även @Nepenthe själv inser.

@Nepenthe du kan inte hänga upp allt på att förädrar boendet skyddar dig just nu, elller att Företagshälsan endast ger dig x besök.
Du behöver ha hjälp mer långsiktigt . Och nej - allt kommer inte bli jättebra för att du får ny egen bostad snart.

Ja alltså jag har mått bra i hela mitt liv men denna relationen har sänkt mig helt. 4 år.
Jag har pratat om allt med min psykolog och han vill att jag för min skull avslutar relationen helt och slutar ta ansvar för andras mående.
Mitt ex mår psykiskt dåligt och jag har försökt bryta flera gånger. Jag har försökt hjälpa honom men har nu krashat.

Iom att jag bor med mina föräldrar så kommer han inte hit. Vilket är en positiv sak. Även det stöd jag får hemifrån är viktigt. Att inte vara ensam.
Jag försöker få mer tid med psykologen också men det finns inte hur många tider som helst.

En egen lägenhet kommer inte lösa allt men den kommer ge mig ett hem. Ett ställe där jag kan få känna trygghet och ha som mitt eget. Ett steg på vägen mot att må bra.
 
Hans sms när jag var hos psykologen ”hoppas samtalet var bra. Allt jag sagt är sant, kom ihåg det. Jag litar på dina ord är sanna, ska inte nojja mer.”

Här känner jag direkt vad han menar med det jag har sagt är sant. Där tycker han att jag lovar honom saker.

Men nu behöver jag inte förklara för honom nått väl? Jag kan väl bara säga att jag vill var ifred?

Märker hur svag jag är så detta att jag tog kontakt o fråga hur han mådde var idiotiskt och helgen när jag var hos honom...

Men jag är väl ändå aldrig skyldig honom nått?
Nej du är inte skyldig något! Och var snäll mot dig själv, det är en svår situation och alla gör mindre smarta saker när det blir såhär!
 
Ja alltså jag har mått bra i hela mitt liv men denna relationen har sänkt mig helt. 4 år.
Jag har pratat om allt med min psykolog och han vill att jag för min skull avslutar relationen helt och slutar ta ansvar för andras mående.
Mitt ex mår psykiskt dåligt och jag har försökt bryta flera gånger. Jag har försökt hjälpa honom men har nu krashat.

Iom att jag bor med mina föräldrar så kommer han inte hit. Vilket är en positiv sak. Även det stöd jag får hemifrån är viktigt. Att inte vara ensam.
Jag försöker få mer tid med psykologen också men det finns inte hur många tider som helst.

En egen lägenhet kommer inte lösa allt men den kommer ge mig ett hem. Ett ställe där jag kan få känna trygghet och ha som mitt eget. Ett steg på vägen mot att må bra.
Om du vill hjälpa honom så bryter du kontakten, all kontakt med dig kommer ge honom hopp och bara förlänga lidandet. Du måste börja tänka på att ta hand om dig och det gör du enbart genom att bryta kontakten och hur konstigt du än kan tycka att det låter så hjälper du även honom då.

Det gör ont att få sitt hjärta krossat och det gör ont att gå vidare, men enda chansen för er båda att läka är att bryta helt för ju mer du drar ut på det ju längre kommer ni båda att må dåligt. Ingen av er kommer kunna gå vidare så länge ni inte bryter helt.
 
Jag känner igen mig allt för väl i det du skriver med mitt egna ex. För min del blev det väldigt långdraget. Så det bästa är att bryta helt. Och hans mående är absolut inte ditt ansvar oavsett vad han säger eller vad han tycker du har ”lovat”. Det är en del i manipulationen att hålla kvar dig och ge dig dåligt samvete. Du behöver inte ha dåligt samvete för något som gäller honom.
 
Men har hon sagt att allt kommer bli bra med en ny bostad? Det är helt normalt att längta efter eget boende.
Jag fattar att du försöker hjälpa men du tangerar att bli otrevligt pushig här.

Jag är faktiskt säker på att @Nepenthe själv kan bedöma och säga vad hon tycker är ok svar eller inte. Din bedömning är helt onödig.
 
Hans sms när jag var hos psykologen ”hoppas samtalet var bra. Allt jag sagt är sant, kom ihåg det. Jag litar på dina ord är sanna, ska inte nojja mer.”

Här känner jag direkt vad han menar med det jag har sagt är sant. Där tycker han att jag lovar honom saker.

Men nu behöver jag inte förklara för honom nått väl? Jag kan väl bara säga att jag vill var ifred?

Märker hur svag jag är så detta att jag tog kontakt o fråga hur han mådde var idiotiskt och helgen när jag var hos honom...

Men jag är väl ändå aldrig skyldig honom nått?

Du är verkligen inte skyldig honom nånting.

Jag tycker att hans sms är väldigt obehagligt. Jag tror han tycker att du lovar honom saker och jag vet inte om det är lönt att försöka förklara eller om du"bara" ska vara tydlig med att du vill vara i fred och sen blocka honom även på telefonen
 
Hans sms när jag var hos psykologen ”hoppas samtalet var bra. Allt jag sagt är sant, kom ihåg det. Jag litar på dina ord är sanna, ska inte nojja mer.”

Här känner jag direkt vad han menar med det jag har sagt är sant. Där tycker han att jag lovar honom saker.

Men nu behöver jag inte förklara för honom nått väl? Jag kan väl bara säga att jag vill var ifred?

Märker hur svag jag är så detta att jag tog kontakt o fråga hur han mådde var idiotiskt och helgen när jag var hos honom...

Men jag är väl ändå aldrig skyldig honom nått?

Du är inte skyldig honom något. Han bryr sig fortfarande bara om vad du gör för honom, inte vad han gör för dig. Han tycker att du har lovat honom saker, han har väl i så fall också lovat dig saker?
Om han tycker att du är skyldig för hur han mår så är väl han lika skyldig för hur du mår? Om du ska känna skuld för hur han mår nu ska han känna skuld för hur du har mått de senaste åren.

Du behöver inte förklara något. Tycker han att du är skyldig honom det så kan han fortsätta att tycka det, det är något han själv måste hantera och han försöker nu få dig att känna skuld. Helst vill han antagligen att du ska känna så mycket skuld att du går tillbaka till honom så att allt blir som förut igen. Det betyder att han inte har fattat någonting av din situation och perspektiv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
579
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 108
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 493
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp