Han mår dåligt över saker jag varit med om

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det började i helgen när han hade en dröm. Han är sur och irriterad. Jag frågar om det är jag som gjort något?
Nej det är det inte.
Jag försöker underlätta hans dagar, få honom att må bättre. Inget hjälper.

Jag säger åt honom att berätta vad det är? Han har haft en dröm om något jag varit med om innan vi blev ihop. Nått jag inte ville berätta men han ville veta.
Han beter sig obehagligt och jag vet inte hur jag ska lösa detta?

Jag har sagt upp min lägenhet och vi ska flytta ihop.
Detta är något jag gör för honom.. de är liksom den sista biten av mig jag ger honom.
Han säger att jag inte gör tillräckligt.

Han har inte hjälpt till, han säger att han ska göra det men han gör det inte.
Han sa att allt ska bli bättre. Men jag fick INGENTING på min födelsedag.

Jag orkar inte mer, jag har kontakt med vården. Jag ska bli sjukskriven.
Men jag har sagt upp mitt boende? Vad har jag gjort? Hur kan jag vara så dum?

Han är insyltad överallt jag är. Jag vet inte hur jag ska komma ur detta.
 

Han vägrar lämna hemnyckeln. Vill lämna den i hand för ” du behöver höra endel saker” jag alltså..

Vet inte hur jag ska få min nyckel
Människor som kör med utpressning på det där viset skall man inte ha att göra med *alls*.
Jag har långvarig erfarenhet av hyresgäster med det uppförandet och det blir bara värre med tiden.
De klämmer mer och mer i hopp om att kunna styra sin omgivning. Det enda vettiga är att göra sig av med dem.
 
Vet inte hur jag ska få min nyckel
Jag brukar köra den medgörliga vägen.
Jag gör alltså som de vill i det aktuella ärende som jag har för handen.
Sedan så stryper jag allt som jag kan när jag har lyckats med att få vad jag vill ha. Typ tillträde, undanplockat bråte eller en nyckel.
Just nycklar är populärt att bråka om för den typen av människor. Jag har varit tvungen att byta lås flera gånger för att folk inte vill lämna tillbaka nycklar. Numera så byter jag lås direkt för att kortsluta makten. Sedan så får de betala för det eftersom de vägrade lösa det på det billiga viset.
 
Utgår från att det är nycklar till din lägenhet. Meddela i så fall honom att han får lämna den direkt till hyresvärden innan nästa inflyttning, annars får han räkna med polisanmälan och kostnad av låsbyte. Gå INTE med på att träffa honom, han vill bara kontrollera dig.

Prata med chefen och säg att det är ett arbetsmiljöproblem att han inte sköter sig.
 
Kräv sedan pengarna av honom.
Tala om det och kräv in myckeln en gång till.
Typ: "Om jag inte får min nyckel så får du betala låsbyte."

Jag brukar vara ännu tydligare (rövhattar tenderar att vara långsamma i plymen). "Nu får du välja själv. Antingen lämnar du nyckeln nu, så som jag föreslår (till vem det nu kan vara), eller så byter jag låskolven och det blir dyrt för dig. Du kan välja helt själv, jag föreslår det enkla och billiga, men jag vill ha nytt lås så du får gärna ta det dyra alternativet".
 
Tänker att jag tar det utomhus, utanför jobbet eller så då mycket folk passerar där

Men inte själv!

Ett av mina ex med liknande drag hade med sig sin pappa som fick släpa honom därifrån, mitt på dan, mitt på torget. Jag var 100 % klar med honom så för mig var det inga problem att bara stå på mig men det satte verkligen ribban för mig i knepiga break ups.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 108
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 457
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp