Han talar med djuren

Sv: Han talar med djuren

Suck, vilket trams!! Det kusligaste är att det finns människor som tror på detta.:eek:
 
Sv: Han talar med djuren

Han kan väl få ett kontor på kommunen så kan han sitta där och spana efter djur som far illa. När han hittar en så kan ha skicka dit transporten för hämtning. På så vis skulle inspektörerna bli överflödiga. Billigt, inga telekostnader, inget bilåkande osv. Bara ge honom fri tillgång till kommunens telepatiska nätverk.
 
Sv: Han talar med djuren

Ragnhild skrev:
Suck, vilket trams!! Det kusligaste är att det finns människor som tror på detta.:eek:

Det handlar inte om att tro eller ej, det handlar om att använda sig av de instinkter och grundläggande förmågor som alla har oavsett intresse.

Vill man öva upp sin förmåga går det alldeles utmärkt.

Dock att kalla det för att prata ställer jag mig emot då det är en kommunikation men inte en verbal sådan.

Jag har varit yrkesverksam inom detta området i snart 10 år, och de upplevelserna jag mfl har kan inte suddas ut kastas bort eller förnekas.

Dessutom kan jag med glädje besrätta att det kommer en massa veterinärer, läkare och terapeuter till mina utbildningar och de är förundrade och något chockade då deras världsbild kastas omkull då de verkligen kan få fram uppgifter om djur som de rimligtvis inte borde veta, eller kunna se genom att bara titta på ett djur fysiskt.

Att kalla det övernaturligt är synd, då det är så naturligt det kan bli, att kunna kommunicera med ett universellt språk mellan individer är inget konstigt, inget skumt, bara helt vanligt.

Varför man vill sätta Hokus pokus stämpel på det förstår jag inte. Vad är man rädd för? Att vi ska behöva börja att respektera djuren?

Jag ser många kommunikatörer sköta sig uruselt genom att tex: skaffa förhandsinformation, men det finns också de som sköter sig och jobbar seriöst, dvs. bara är kanalen för informationen utan att lägga sina egna värderingar i informationen till ägaren.

Varför förlöjligar ni era egna fantastiska förmågor? Varför stänger ni in er i en trång liten värld med skygglappar? För att slippa se och veta? För att slippa ta ansvar?

Man kan inte veta eller känna utan att ha upplevt, det är så sant, men att förneka utan att de det en egen personlig chans är som att stänga dörren för ens egna kvaliteter, förmågor och personliga utveckling.

Telepati används i mkt större utsträckning än någon kan förstå, ändå vägrar folk ta del av det, ni förnekar hellre.

Vore det inte finurligare att kunna jobba med det medvetet så att ni kunde styra det?

Tänk så många människor och djur i er omgivning som manipulerar er mentalt föratt få som de vill. Tänk att ni faktiskt har verktygen på er egen insida för att stoppa det skedet och att endast själva bestämma över er. Men det vill ni inte, för tänk om det funkar....
 
Sv: Han talar med djuren

CarolaLind skrev:
Tänk så många människor och djur i er omgivning som manipulerar er mentalt föratt få som de vill. Tänk att ni faktiskt har verktygen på er egen insida för att stoppa det skedet och att endast själva bestämma över er. Men det vill ni inte, för tänk om det funkar....

Det där låter som en konspirationsteori.
 
Sv: Han talar med djuren

Glorfindel skrev:
Det där låter som en konspirationsteori.

Kalla det vad du vill ;)

I vårt samhälle påverkas vi väldigt mkt av vad andra tycker,tänker och känner, vi gör saker som vi inte hade gjort om inte någon annan hade påverkat oss att göra det, mentalt, fysiskt och själsligt.

Det är fullt möjligt att träna upp förmågan att stänga andra ute lika mkt som det går att öppna upp.

Det handlar om att kunna styra den ickeverbala kommunikationen och energipåverkan medvetet för att kunna spara på sina energier och för att vara sig själv så mkt som möjligt utan inverkan från andra individer, djur som människor.

Tänk bara så dåligt man kan må av energierna i ett varuhus, tror nog de flesta känt av det :p

Här blir man påverkad för att man inte stänger ute, vet man hur man öppnar o stänger (Något vi glömmer bort medan vi växer upp) så kan man reglera energiflödet samt det telepatiska flödet, (Detta går hand i hand) Den Empatiska/Emotionella kommunikationen kanske fler kan "godkänna" - Saker som man "Känner" Kärlek från någon annan tex: ens barn, ens häst, ens partner. Detta fungerar inte riktigt likadant men är dock ett universellt språk likaså.

Den telepatiska kommunikationen är en kommunikation med bilder, platt, kal, ren från känslor, tills man släpper på den Emotionella kommunikationen och här uppstår en bild, en struktur, man kan läsa av om bilden är bra eller dålig.

Spännande är det.

:)
 
Sv: Han talar med djuren

Det du säger förutsätter att man har en grundläggande tro på att världen "styrs av" energier. Men det finns många meningar om detta, vilket jag antar du vet.

Diskussionen huruvida världen styrs av energier eller inte borde då egentligen komma före diskussionen om man kan/vill/ska använda sig av telepati respektive ESP.
 
Sv: Han talar med djuren

Låt säga att det fungerar, ok, nästa invändning är då vilka som anlitar detta. När man ser vilken kategori av hästägare det är så avstår man från vidare.
Dvs. ännu har ingen som man kan respektera ge bekräftelse på att detta finns.
Andra saker som att se hur hästen mår mm. behövs ingen telepati till.
 
Sv: Han talar med djuren

Alla dom grejer du har varit med om med häst, inget av detta borde väl ha skett om du kunde kommunicera med dom????
 
Sv: Han talar med djuren

Redhorsefarm skrev:
Alla dom grejer du har varit med om med häst, inget av detta borde väl ha skett om du kunde kommunicera med dom????

Livet är en läroplats och jag är bara en helt vanlig liten människa, så varför inte?

:p
 
Sv: Han talar med djuren

Redhorsefarm skrev:
Låt säga att det fungerar, ok, nästa invändning är då vilka som anlitar detta. När man ser vilken kategori av hästägare det är så avstår man från vidare.
Dvs. ännu har ingen som man kan respektera ge bekräftelse på att detta finns.
Andra saker som att se hur hästen mår mm. behövs ingen telepati till.

Håller med dig att många använder en tolk i tokigt syfte, det är flera år sedan jag slutade beblanda mig med kunder som bara var ute efter sensations - svar, och som du säger, att se om hästen mår bra eller ej behöver man ingen telepati till, bara sunt förnuft.

Sverige är ett litet land om man tänker på hur öppet/stängt det är för dylika tankar och filosofier, jag är ju numera van att arbeta i länder där det är vanligt att veterinären använder sig av både telepati och tex Homeopati. När man är omgiven av människor som dagligen använder sig av sina förmågor (Som alla har) blir det ju så att man är I det, med det, för det.

Att känna av en känsla är ju inte konstigare, men mer accepterat. Dock sker det på nästan samma sätt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Han talar med djuren

Glorfindel skrev:
Det du säger förutsätter att man har en grundläggande tro på att världen "styrs av" energier. Men det finns många meningar om detta, vilket jag antar du vet.

Diskussionen huruvida världen styrs av energier eller inte borde då egentligen komma före diskussionen om man kan/vill/ska använda sig av telepati respektive ESP.

Är inte allt energi?
 
Sv: Han talar med djuren

Ragnhild skrev:
Suck, vilket trams!! Det kusligaste är att det finns människor som tror på detta.:eek:

Det är väl snarare kusligt att det finns människor som inte tror på det. Det är trams.
 
Sv: Han talar med djuren

CarolaLind skrev:
Är inte allt energi?

Det beror ju helt på vad man lägger i begreppet "energi". Vad jag kan utläsa av ditt resonemang kring energi verkar det vara fråga om en andlig och/eller psykisk kraft.

För den delen om man ska gå till det fysiska så vet man inte vad energi är, man ser bara dess verkan. Att säga att allt är energi är inte riktigt. Det man kan säga är att allt har energi, om man utesluter diskussionen om andliga/övernaturliga fenomen/begrepp.

Energi är en egenskap såsom massa. Men man vet inte heller vad massa är. Så att prata om "eneriger" som utgångspunkt i en diskussion är lite väl, ja vad ska man säga helt enkelt felaktigt, om man inte förklarar att det är fråga om en livsåskådning.

Om man utgår ifrån einsteins energiformel E = mc^2
där Energi förhåller sig till massa som massan multiplicerat med ljushastigheten på kvadrat

Energi och massa är sammanbunda det kan jag ju hålla med om.
Men i och med att vetenskapen inte vet vare sig vad massa eller energi är utan bara förhållandet dem emellan är det ju lite väl vågat att påstå att allt är energi, om man som sagt inte själv skriver sin egen defintion av det, men då får man ju också säga det innan man ger sig in i en diskussion.

Man kan tänka sig att man "har" kemisk energi som du har fått från maten - den kan sedan omvandlas till värmeenergi, rörelseenergi m.m men man kan inte säga att "jag är energi"- däremot kanske man kan säga att allt innehåller energi..

Så det är oklart vad du menar är "energin" i ett varuhus. Menar du som en psykologisk stämning eller vad menar du egentligen?

Och som en nära vän förklarade för mig:
"Ljus är ljus .... alltså: Ljus är fotoner - fotoner har massa (men också energi - t ex rörelseenergi), men ljus är även en energiform (elektromagnetisk våg (elektriska och magnetiska fält)) om ljus inte längre har massa måste massan ha "försvunnit" någonstans och det är just detta som Einsteinsformel säger...Den försvinner inte utan "omvandlas till energi" ... Men vad energin har för sig under vägen det vet man ju inte... alla mätningar måste man ju göra på kroppar - av kroppar (maskiner) t ex värmen på en vägg. Då strålingsenergin har träffat väggen har ljuset "blivit till" fotoner och dessa fotoner krockar med väggens atomer och orsakar rörelseenergi hos atomer som i sin tur kan omvandlas till termisk energi (värmestrålning)"

Som sagt det finns mycket att reda ut i begreppet och långt ifrån allt är upptäckt och klarlagt. och tyvärr används begreppet "energi" lite väl vårdslöst ibland

Att prata om energier i dagens samhälle får man faktiskt klargöra att det inte är fråga om vad man menar är som energi i fysisk bemärkelse utan faktiskt helt enkelt erkänna att det är en form av livsåskådning som grekisk mytologi som använde energi. Men dagens begrepp på energi är något helt annat. Och visst, jag ser inte ner på människor som har det istället för religion, för ja, jag tycker det du pratar om är lite av religiöst slag.
 
Sv: Han talar med djuren

KL

Om djur kommunicerar med telepati
Varför har de ett så rikt kropspspråk :confused:

Verkligheten är subjektiv.
Det finns de som tror på tomtar och troll.
De finns de som tror att de är Napoleon, eller har övernaturliga krafter

Vad är verkligt?

Upplever att de som anlitar djurpratare har ett starkt behov av bekräftelse, de brukar få det....

Så ibland undrar man...

Vem får mest ut av djurprataren...
 
Sv: Han talar med djuren

Cronis skrev:
Det är väl snarare kusligt att det finns människor som inte tror på det. Det är trams.


Jag tycker snarare att det är trams att man tror att det krävs en Yrkes utbildning för att "tala" med djur - eller en kurs, eller en inhyrd människa som ska "tala".

vi talar alla med våra djur dagligen, om vi överhuvud taget umgås med dem pga genuint engagemang och kärlek och intresse, och förståelsen av behovet att kommunicera med den individ vi engagerar oss i.

svårare än så är det knappast. Om fler förstod detta så skulle de snarare lyssna mer till sig själva och lära mera själva för att utveckla kommunikations förmågan och lyhördheten för djuret, än att tro att de måste anlita "proffs" hjälp.
 
Sv: Han talar med djuren

*kl*
Citat:

Reportern - Kan man prata med hästar?
MR - Nej, jag jämnställer hästpratare med de kvacksalvare som påstår att de kan bota cancer med olja. Det kan aldrig komma något gott från sådana människor.

MR = Mannen som var inspiration till filmen "mannen som kunde tala med hästar", som är en stor orsak till att intresset för "hästpratare" exploderade för ett antal år sedan.

:p
 
Sv: Han talar med djuren

Här fanns det inga fördommar!! Vad är det för spec med de hästmänniskor som tror på detta;) ? Min mamma ser tomtar och andar. Ljuger hon för mig el kan det bara vara så att vissa saker inte går att förklara. Det finns säkert "utbildade" pratare som inte förstår sig på det och det finns säkert dom som är suveränt bra. Tror hästen använder kroppsspråk som en snabb kommunikation och genom telepati känner av andra varelsers känslotillstånd. Varför får man jämt höra att hästen känner av när du är rädd annars?:smirk:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
711
  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) 20 års provisorium är slut. Tältlivet är till ända för Demitron och hans vänner. I lördags invigde Torsby...
Svar
0
· Visningar
679
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) Fritidsnämnden i Karlstad har bett kommunstyrelsen om 290 000 kronor. Pengarna är tänkta att gå till en...
Svar
0
· Visningar
823
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Värmlands Folkblad) Eva Örnebring sade redan som sjuåring att hon skulle ha en egen ridskola. I dag har hon tränat fram Värmlands enda...
Svar
7
· Visningar
1 590
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp