Handcreme ?

Använder en från Body Shop med jordgubbsdoft, det finns flera olika. Är oerhört kinkig med handcreme och denna är en av få som ger mig precis rätt känsla, mjuk men torr, efter insmörjning. Då ska dock sägas att jag har fullt normala vintertorra händer och inga problemtorra händer.
 
Favorit vet jag inte, men fn använder jag Neutrogenas oparfymerade variant. Den fyller sin funktion, absorberas fort, luktar i princip ingenting (jag bör undvika produkter med doft på jobbet).

När jag inte behövde bry mig om detta med dofter/parfym på jobbet, så använde jag gärna Rituals hand balm (inte lotion, utan just balm) - särskilt till natten. Förutom att doften är väldigt, väldigt stark så älskade jag dem. Numera vill mitt huvud inte riktigt med Rituals produkters starka dofter, tyvärr..

Jag gillade Cliniques handkräm helt okej, kändes skön på händerna.
 
Senast ändrad:
Eucerin AtoControl Acute Care Cream. Den är lättflytande och tränger snabbt in i min hud, utan att ge en kladdig känsla. Jag använder den både i ansiktet och på händerna vintertid. Det är en liten, ganska dyr tub, men den räcker länge.
 
ACO "hand cream rich". Jag har provat massa lyxigare varianter i hopp om att hitta en lika bra, men med en roligare doft (det är inget fel på den, den är bara tråkig), men ingen annan har rätt balans mellan fukt och fett.

De flesta för torra händer är alldeles för feta för mig, och fett hjälper ju bara huden att behålla fukt men om fukten inte finns där från början blir det mest bara kladdigt utan någon direkt effekt.
 
L’occitane Shea hand cream är absolut bäst. Skön att smörja med, doftar gott och händerna känns återfuktade länge. Dyr i jämförelse med andra handkrämer men den är dryg och ger fint resultat så enligt mig är den värd pengarna.
 
Använder en från Body Shop med jordgubbsdoft, det finns flera olika. Är oerhört kinkig med handcreme och denna är en av få som ger mig precis rätt känsla, mjuk men torr, efter insmörjning. Då ska dock sägas att jag har fullt normala vintertorra händer och inga problemtorra händer.

Jag instämmer! Fast jag köper en annan doft än jordgubb. Alla andra jag provat är för kladdiga. Men Bodyshops sjunker in i huden och gör så att man faktiskt kan använda händerna efteråt.
 
Jag använder A-Derma som är irritationsdämpade. Jag får lätt handeksem och torrsprickor. Fenuril brukar jag ta på kvällen - bra på sikt, men mina händer blir illröda av det.
 
Jag kör på decubal med pump. Jag har tre stycken utplacerade i huset. Har provat massor av olika, men den här är både relativt billig och bra! Plus på att den är doftfri.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en tunn kofta i lammull/angora/nylon-blandning som jag skulle vilja skölja upp men på tvättrådet står det No Soaking. Ska jag...
Svar
1
· Visningar
298
Senast: manda
·
Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 766
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
175
Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
2 587
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp