Handla på tyska amazon?

Unafraid

Trådstartare
Jag har hittat en blender som jag vill ha, den är rätt dyr. Men på tyska amazon är den mer än 1000kr billigare, den säljs via en italiensk sida (med bra betyg). Finns det någon nackdel? Visst har dom samma kontakt som i Sverige?
Någon erfaren amazon-handlare? Jag har köpt andra grejer från andra länder, men aldrig något elektroniskt.
 
”For Italy there are three associated plugtypes, types C, F and L. Plug type C is the plug which has two round pins, plug type F is the plug which has two round pins with two earth clips on the side and plug type L is the plug type which has three round pins. Italy operates on a 230V supply voltage and 50Hz.”
 
”For Italy there are three associated plugtypes, types C, F and L. Plug type C is the plug which has two round pins, plug type F is the plug which has two round pins with two earth clips on the side and plug type L is the plug type which has three round pins. Italy operates on a 230V supply voltage and 50Hz.”
Tack!
 
Jag har hittat en blender som jag vill ha, den är rätt dyr. Men på tyska amazon är den mer än 1000kr billigare, den säljs via en italiensk sida (med bra betyg). Finns det någon nackdel? Visst har dom samma kontakt som i Sverige?
Någon erfaren amazon-handlare? Jag har köpt andra grejer från andra länder, men aldrig något elektroniskt.

Har handlat via tyska amazon många gånger. Dock inte behövt reklamera något.
Många saker är mycket billigare där!
 
Ot: jag skulle vilja handla en brödrost vis engelska Amazon (innan brexit) är det bara att göra eller ngt jag ska tänka på?
 
Även elektronik? Jo, mixern som jag har sett är mer än 1000kr billigare än i Sverige!

Ja, mest grejer till köket som brödrost, kastruller, vattenkokare etc. Aldrig varit missnöjd. Min mamma köper också ofta därifrån, vet att hon köpt minst två lampor till exempel.
Köpte ett nytt komplett bestickset från WMF som kostade det dubbla här hemma frakt inräknat! Tyska köksvaror är ofta av väldigt bra kvalitet och billigare där.
 
Ja, mest grejer till köket som brödrost, kastruller, vattenkokare etc. Aldrig varit missnöjd. Min mamma köper också ofta därifrån, vet att hon köpt minst två lampor till exempel.
Köpte ett nytt komplett bestickset från WMF som kostade det dubbla här hemma frakt inräknat! Tyska köksvaror är ofta av väldigt bra kvalitet och billigare där.
Kul! Då ska jag nog våga prova, jag önskar mig en i födelsedagspresent nämligen och min sambo är fruktansvärt oteknisk så vi får se om min present är "men beställ den där grejen du" :laugh:
 
Lånar, hoppas det går bra. Jag ska köpa en grej som här i Sverige kostar nästan 3800 kr. På amazon.de hittar jag den för 299,90 euro. Men jag fattar inte hur man räknar ut frakten till Sverige.

Tittar på denna
https://www.amazon.de/dp/B07XB3B1L5/ref=sr_1_6?crid=3I837US9XVGW2&keywords=silhouette+cameo+4&qid=1583822277&sprefix=silh,aps,185&sr=8-6

Det är gratis... handlar man direkt från Amazon över en viss summa kostar frakten inget. Dock blir den lite dyrare pga att de lägger på lite moms eftersom vi har olika momssatser i Tyskland och Sverige. Den kostar 3326 kr med dagens eurokurs (303,58 i €), jag la den i min korg och gick till betalning för att kolla. Frakten kostar €5.99 men den dras av när man kommer till kassan.

Edit: Jag hade inte köpt den av någon annan än Amazon även om man hade sparat lite på kostnaden. De är väldigt bra att ha att göra med om det är något fel på sakerna man köpt.

Edit 2: Såg nu att ingen annan säljare där var billigare på den.
 
Det är gratis... handlar man direkt från Amazon över en viss summa kostar frakten inget. Dock blir den lite dyrare pga att de lägger på lite moms eftersom vi har olika momssatser i Tyskland och Sverige. Den kostar 3326 kr med dagens eurokurs (303,58 i €), jag la den i min korg och gick till betalning för att kolla. Frakten kostar €5.99 men den dras av när man kommer till kassan.

Edit: Jag hade inte köpt den av någon annan än Amazon även om man hade sparat lite på kostnaden. De är väldigt bra att ha att göra med om det är något fel på sakerna man köpt.

Edit 2: Såg nu att ingen annan säljare där var billigare på den.

Hur vet man säljaren? Under varans namn står det Silhouette America, det borde vara tillverkaren. Eller? Jag spar alltså lite drygt 500 kr? För inget mer tillkommer då eller?
 
Hur vet man säljaren? Under varans namn står det Silhouette America, det borde vara tillverkaren. Eller? Jag spar alltså lite drygt 500 kr? För inget mer tillkommer då eller?

Ja, det är tillverkaren. När du kommit till kassan ser du exakt vad det kommer att kosta, eftersom det är Amazon DE blir det ingen tull som när man beställer från tex Amazon US. Dvs det blir ca 500 kr billigare :)

Edit: Jag la den i kassan direkt från länken du skickade (dvs det alternativ som var förvalt, säljer Amazon varan brukar det vara alternativet som kommer upp). Klickar man på länken under "Add to list" i panelen till höger kommer man till alla som säljer den.
 
Hur vet man säljaren? Under varans namn står det Silhouette America, det borde vara tillverkaren. Eller? Jag spar alltså lite drygt 500 kr? För inget mer tillkommer då eller?
 

Bifogade filer

  • 20200310_075906.jpg
    20200310_075906.jpg
    121 KB · Visningar: 18

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 931
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 814
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp