Bukefalos 28 år!

Handla till kommande bebis?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Humelibumlan

Trådstartare
När började ni handla saker till bebisen i magen?

Jag känner att jag vill egentligen inte köpa något alls förrens jag kommer hem från bb, men samtidigt finns det ju saker som är "bra att ha" innan och en himla massa söta gulliga kläder och andra saker som man bara vill köpa redan nu. :angel:

Hur gjorde ni och vad köpte ni innan födseln?
 
Sv: Handla till kommande bebis?

Jag beställde vagnen och fick hämta den när babyn var född. Jag beställde ett "baspaket" från något postorderföretag + att jag hade lite andra smågrejer, sedan handlade jag resten när barnet kommit (vilket var tur eftersom hon var rätt liten och inte drog mer än stl 50).

En babybilstol måste man ju ha när man åker hem från BB, vi fick låna ett av en bekant till barn nr 1. Spjälsäng hade vi också köpt hem, men hade också en lånad vagga tills den var urvuxen.
 
Sv: Handla till kommande bebis?

Jag köpte vagn när jag var i 5:e månaden och började köpa kläder i när jag var i v 36 eftersom jag då visste att det var en pojke ,jag hittade mycket killkläder på rea.

Bilbarnstol köpte jag i nånstans runt 6:e- 7:e månaden bara för att ha en egen, på den tiden fick man hyra en från sjukhuset men eftersom han är född uppe i Luleå ( planerat pga pappans militärtjänst däruppe ) och vi bodde i Västerås så ville jag ha en egen.
 
Sv: Handla till kommande bebis?

När vi väntade elin beställde vi vagnen tydligen i sista minuten enligt affären... :angel: Vi tyckte att vi var ute i jättegod tid... Fast vi bestämde oss snabbt för föregående års model så den hade de hemma och den var nersatt och dessutom snyggare... :idea:

Sen köpte jag bara ett startpaket från Ellos, men jag fick ärva minst två stora papperspåsar med babykläder från släkten så jag började inte handla kläder själv till elin förrens hon var bortåt två tre månader... Vilket just då var väldigt skönt för det var så mycket annat runt oss just då.

Vi har/hade en gamal babykorg som hon fick sova från början, spjällsängen köpte vi inte förrens hon var närmare tre månader.

Det som jag tyckte var det bästa vi köpte innan hon föddes var två tunna bomullsfiltar från ikea, jag vet inte om de finns kvar nu längre, men de var i samma kvalitet som en större filt i Ikeas sniglarstartset, men mindre och vita, det var så himla varmt när hon föddes men de höll henne sval men ändå omlindad. Men hade det varit ett höstbarn så är nog en flecefilt minst lika bra investering, det har vi flera stycker som vi använder fortfarande...

Bilbarnstol fick man hyra "på den tiden" tyvärr är det slut med det nu här hos oss... Så det ska vi nog köpa en den här gången, eller låna av en kompis.

Annars köpte jag inte mycket innan hon var född, däremot satt jag min lillasyster i jobb att fixa upp babykorgen med nytt tyg och sy lakan och sånt till den av gamla lakan och påslakan, det blir så mycket mjukare då.

Spara även på gamla handdukar, de är suveräna till det mesta!! :D
 
Sv: Handla till kommande bebis?

jag började köpa kläder och mindre saker redan i 4de månaden, lånade vagga , mm. Målade spjälsängen, stickade :o osv.

Vagn och sköt bord beställde jag, och fick hämta när bebisen kommit.

Jag förstår att man inte vill handla mycket innan bebisen kommer, ifall att något händer och det blir svårt.
Men samtidigt tror jag det är en del i processen att "boa", att förbereda sig genom att handla, pyssla, möblera, stryka babykläder, titta på storlekar, pojk flick kläder mm.
 
Sv: Handla till kommande bebis?

Humlis,,,,,,,,,,,,,,ska du ha bebis????

Grattis :bump: :bump: :bump:

Hade inte en aning,,när är det dags?
 
Sv: Handla till kommande bebis?

vi börjar nog samla på oss saker efter sommaren, v20 och frammåt..... kommer inte orka röra mig en meter på slutet och inte direkt efteråt heller så jag föredrar att ha allt fixat innan :P
 
Sv: Handla till kommande bebis?

Min har ju inte behagat komma ut än (bf 17 maj) men jag har varit rätt lugn i mitt köpande. Vill faktiskt ha fram en levande bebis först och främst.
Har köpt det allra nödvändigaste. Barnvagn, skötbord, babyskydd och lite kläder. Sen får jag skicka sambon på handlarstråt om allt går vägen.
 
Sv: Handla till kommande bebis?

Jag köpte bara det "nödvändiga" - dvs vagn, bilstol, säng o sånt. O så köpte jag någon ynka body o en pyjamas. Fast - jag hade nog köpt mer om sambon varit mer engagerad. Jag är ibland lite obstinat - och jag förstår inte varför jag som blivande mamma ska vara engagerad i vilka prylar som ska införskaffas och inte pappan? O eftersom min sambo tyckte att det räckte alldeles utmärkt med de nödvändiga prylarna, o tydligen ansåg att det andra fick lösa sig, så lät jag bli att handla. I ren trots.... Men så var det ju också väldigt torftigt på klädfronten när lille sonen väl föddes i början.

Men om man bortser från min obstinata inställning till jämlikt engagemang anser jag att man kan börja köpa så fort det känns ok. Jag menar - om nu något mot all förmodan skulle gå snett så har man nog större bekymmer än att det ligger oanvända kläder o väntar hemma. O varför förutsätta att något skulle gå fel? Tror att det kan vara en viktig del i förberedelserna inför att bli mamma för många att få frossa lite i prylar o kläder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 681
Senast: Anna
·
Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
1 114
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 342
Senast: manda
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 939
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp