Handväskor?

mars

Trådstartare
Vart köper ni väskor? Är mina önskemål omöjliga.
Ska vara axelrem
Ljust foder inuti = ser dåligt om det är svart
Flera fack
Dragkedja till öppningen
Kunna stå upp, ej slapp som en påse
Formatet ska vara lite mer avlång än hög = lättare att hitta i
Budget ca max 1500 kr
 
Oj. Jag köper väskor där jag hitar dem. Oavsett om jag är i behov av en eller inte.
Allt efter mottot att bra handväskor är svåra att hitta så när jag ser en så köper jag den :D
Eftersom jhag är kräsen och fattig så köper jag inte väskor så himla ofta.

Senaste inköpet var på Primark i London. innan dess i en lågprisaffär på lilla orten. Vi har en större galleria i länet och där finns en väskaffär som jag hittat bra väskor i emellanåt. HM och Lindex har kul väskor ibland.
 
Var??
Lite överallt och ingenstans. Vid utomlandsvistelse (var ett tag sen nu). Mindre affärer i städer.
Större kedjor.
Både märkesväskor och märkeslösa.
väskor finns verkligen ÖVERALLT.
 
Var??
Lite överallt och ingenstans. Vid utomlandsvistelse (var ett tag sen nu). Mindre affärer i städer.
Större kedjor.
Både märkesväskor och märkeslösa.
väskor finns verkligen ÖVERALLT.
Lite lustigt att svara med 2 ??.
Jag hade ju verkligen inte ställt frågan för att bli idiotförklarad.
Med de kriterierna jag angav ser jag verkligen de inte överallt.
 
Marknader! Min passar in på allt utom att den inte står upp riktigt. Det finns en dam(vet tyvärr inte namn) som far runt på marknader och säljer, jag köper jämnt av henne för 150-300:-. Jag har inte kunnat hitta väskorna hon säljer på nätet dock, de brukar ha ett märke det står "Free" på.
Överlag är marknader perfekt eftersom det finns så många varianter på samma ställe, men man får känna igenom väskorna så kvalitén är bra innan man köper.
Även Åhléns och klädbutiker som Kappahl, Bonprix etc brukar ha en del fina i olika varianter. Tror Åhléns brukar ha flest.
 
Lite lustigt att svara med 2 ??.
Jag hade ju verkligen inte ställt frågan för att bli idiotförklarad.
Med de kriterierna jag angav ser jag verkligen de inte överallt.
Fast grejen är ju att det du letar finns. Men inte jämt.

Det kan gå väldigt lång tid mellan gångerna jag hittar väskor som motsvarar mina kriterier (som är ungefär som dina). Men de gånger jag hittar en väska jag gillar så kan den finnas lite var som helst.
Så vill du hitta en väska precis NU så kan det vara svårare?
 
Fast grejen är ju att det du letar finns. Men inte jämt.

Det kan gå väldigt lång tid mellan gångerna jag hittar väskor som motsvarar mina kriterier (som är ungefär som dina). Men de gånger jag hittar en väska jag gillar så kan den finnas lite var som helst.
Så vill du hitta en väska precis NU så kan det vara svårare?
Jag hade en dyr märkesväska förr och den användes i många år, sen efter det har det bara blivit billiga som man fått byta ut ofta. Nu skulle jag vilja finna en med alla önskemål och ha en längre tid. Trött på billiga som flagnar i lädret/plasten.
 
Vart köper ni väskor? Är mina önskemål omöjliga.
Ska vara axelrem
Ljust foder inuti = ser dåligt om det är svart
Flera fack
Dragkedja till öppningen
Kunna stå upp, ej slapp som en påse
Formatet ska vara lite mer avlång än hög = lättare att hitta i
Budget ca max 1500 kr
Jag köpte en sådan för ca 1,5 år sedan. Läder. Märke The Monte.
Fick leta länge men hittade den, som mina flesta väskor, i ortens lilla väskbutik.
(Som tyvärr inte klarade coronakrisen :( )
 
Marknader! Min passar in på allt utom att den inte står upp riktigt. Det finns en dam(vet tyvärr inte namn) som far runt på marknader och säljer, jag köper jämnt av henne för 150-300:-. Jag har inte kunnat hitta väskorna hon säljer på nätet dock, de brukar ha ett märke det står "Free" på.
Överlag är marknader perfekt eftersom det finns så många varianter på samma ställe, men man får känna igenom väskorna så kvalitén är bra innan man köper.
Även Åhléns och klädbutiker som Kappahl, Bonprix etc brukar ha en del fina i olika varianter. Tror Åhléns brukar ha flest.
Citerar mig själv för jag tittade på väskan och såg jag skrivit fel, märket är Feel. Görs av WM Fashion, var tydligen enkelt hitta företaget när jag skrev rätt märke :o
 
Vart köper ni väskor? Är mina önskemål omöjliga.
Ska vara axelrem
Ljust foder inuti = ser dåligt om det är svart
Flera fack
Dragkedja till öppningen
Kunna stå upp, ej slapp som en påse
Formatet ska vara lite mer avlång än hög = lättare att hitta i
Budget ca max 1500 kr

Tror det svåraste kriterier är ljust foder, det ser man inte så ofta tror jag. Försöker komma på något märke som jag vet har det, men det står stilla 🤔 ibland är det väl så att ljusa väskor har ljust foder ? Köper väskor lite överallt, HM, accezorise (stavas?), Zalando eller på resa i nån butik/marknad. Läder/skinn är väl det som jag upplever som håller bäst, gärna styva, mjukt läder tycker jag känns mer ömtåligt och tappar formen snabbare. Tycker själv det kan vara svårt att hitta en bra vardagsväska som håller.
 
Vart köper ni väskor? Är mina önskemål omöjliga.
Ska vara axelrem
Ljust foder inuti = ser dåligt om det är svart
Flera fack
Dragkedja till öppningen
Kunna stå upp, ej slapp som en påse
Formatet ska vara lite mer avlång än hög = lättare att hitta i
Budget ca max 1500 kr
Jag har en väska från Coccinelle som är lite mer åt avlånga hållet, har flera fack och är ljust fodrad. God kvalitet!
Nu är den ett par år och jag vet inte om den finns mer.
Men Coccinelle kan ha något liknande som på rea eller rea med viss % för att man köper första gången hamnar hyfsat inom eller nära din budget.
Furla kanske du också kan hitta på någon outlet/rea etc. Jag har en ljusfodrad därifrån som tyvärr är fel i övrigt för dig.

Jag tror det lönar sig i längden om du lägger till 500 kr och ser till att köpa en väska i bra läder. De håller betydligt bättre än fuskläder som ju krackelerar och slits på annat sätt.
 
Jag har en väska från Coccinelle som är lite mer åt avlånga hållet, har flera fack och är ljust fodrad. God kvalitet!
Nu är den ett par år och jag vet inte om den finns mer.
Men Coccinelle kan ha något liknande som på rea eller rea med viss % för att man köper första gången hamnar hyfsat inom eller nära din budget.
Furla kanske du också kan hitta på någon outlet/rea etc. Jag har en ljusfodrad därifrån som tyvärr är fel i övrigt för dig.

Jag tror det lönar sig i längden om du lägger till 500 kr och ser till att köpa en väska i bra läder. De håller betydligt bättre än fuskläder som ju krackelerar och slits på annat sätt.
Håller helt med om detta, så många väskor som slits ut i förväg pga utsidan torkat/nötts/lossnat! Inte hittat något läderersättande som levt upp till kvalitet. Skor är samma, endast läder håller eller om det är tyg och bra sula.
 
Kanske en Ralph Lauren Keaton? :) Du skrev inget om önskad färg (eller om jag missat det) men den beige har samma färg på fodret som på utsidan. Faller kanske på för få fack? Verkar ha ett mindre fack och ett mobilfack.
Ca 1200kr. Den är i en textil som ser ut att vara lätt att hålla ren. Ingen axelrem, men enkel att bära på axeln ändå.
FE7AFF0F-8740-4914-9189-76BE5BBDB395.png
 
Vart köper ni väskor? Är mina önskemål omöjliga.
Ska vara axelrem
Ljust foder inuti = ser dåligt om det är svart
Flera fack
Dragkedja till öppningen
Kunna stå upp, ej slapp som en påse
Formatet ska vara lite mer avlång än hög = lättare att hitta i
Budget ca max 1500 kr
Gusti läder har kanonfina väskor. Kolla om du hittar någon där.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 231
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
605
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 641
Senast: Septicemia
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp