Handväskor?

Bästa väskorna har jag helt klart hittat bland skötväskorna :laugh: Funkar till bra mycket annat än blöjor! De brukar dock vara ganska stora, vilket jag ser som en fördel till tex jobbet, men vill man ha en mindre väska är det kanske fel ställe att leta.

jag har just nu denna som jag tror uppfyller alla dina krav, med ljusbrunt foder. Även varit sugen på PS of Swedens ryktväskor för häst, som en bekant har, eftersom de också har många smidiga fack (men de är nog mörka innuti skulle jag tippa). Men modellerna de har just nu är inga som jag gillar.
 
Jag gillar Picard, väldigt bra kvalitet på skinn och arbete. Sliter hårt på min tyggsäck i skinn men räknar med att den kommer att hålla i många år till. Lite dyrare än din budget, men man kan hålla utkik efter rea eller outlet. Jag har en liten skinnväska från Carpisa med ljust foder, kanske har de det i flera modeller? De har både i skinn och konstskinn och kvaliteten är ganska bra. Det enda som jag stör mig på är att spännet har blivit lite nött på handväskan (men är fint på den matchande plånboken). I övrigt har den hållit några säsonger utan att bli sliten alls.
Bäst inhandlas handväskor i Italien, men Wardow har stort utbud, nu när man inte kan resa. De har även outlet om man kan tänka sig att hålla till godo med fjolårets färg.
 
Jag köper inte väskor ofta - jag har i dagsläget 2st. Men iaf, den senaste köpte jag på Boozt (webbshop), efter mycket letande, kanske kan det vara värt att kika där? Jag tycker att deras sida är bra, med snygga bilder och mått osv.
 
Mitt go-to ställe för väskor är Liza design. De har det mesta i väskväg. Eller åtminstone hade de det på den tiden jag köpte väska istället för att sy själv.
 
Vart köper ni väskor? Är mina önskemål omöjliga.
Ska vara axelrem
Ljust foder inuti = ser dåligt om det är svart
Flera fack
Dragkedja till öppningen
Kunna stå upp, ej slapp som en påse
Formatet ska vara lite mer avlång än hög = lättare att hitta i
Budget ca max 1500 kr
Jag har en väska från Guess med ljust foder. Är dock några år sedan den inhandlades. Köpte den på Accent
 
Av de senaste väskorna köpte jag en på Zalando och en på 99väskor.se. På 99väskor kostar allt under 100 kr. Tänkte att den lär knappast hålla men behövde en till ett bröllop. Det är fyra år sedan nu i sommar. Den är lika fin än.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 231
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
610
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 642
Senast: Septicemia
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp