Hane parar sig inte?!

G

Goliats

Hej

Tänkte se här om det finns någon som kanske vet vad "felet" kan vara..
Jag ska para min hane, detta är en planerad parning alltså, och nu är tiken hos mig här...det är andra dagen, hon ska vara här i ca 4 dagar.
Min hane är 2 år och har aldrig parat innan, även jag är nybörjare. Tiken har parats en gång innan.
Tiken är väldigt villig att para sig. Men min hane bara luktar henne där bak, och slickar henne men han gör inte mer än så??
Hon höglöper säkert. Jag hade en till kastrerad hane här igår, som konstigt nog var väldigt efter henne och hoppade upp på henne...så vi fick sen sära på honom och de andra.
Min hane är inte så översexuell av sig..han reagerar inte så starkt på löptikar han känner ute..utan det är väl mest att han luktar o vill slicka på kisset. Men han brukar jucka mot en speciell nalle han har här hemma, han gör det alltid tills han får utlösning.. så jag vet att han kan "sin sak".

Men varför gör han inte ens ett försök att hoppa upp på henne? Kan det ha att göra med att han aldrig varit så dominant, och är försiktig med andra hundar.. Hon håller dessutom på och tar på honom med tassen, river honom liksom för hon vill så gärna bli parad...och det tycker han bara är obehagligt och morrar till när hon river honom, och tappar sen intresset och går iväg....

Kan tillägga att dom verkligen kommer överens annars här nu.. Går efter varann hela tiden, leker, äter samtidigt..pussar och slickar varann i ansiktet..och ligger nu ihopkurade och sover bredvid varann... men ingen parning blir av :p


Vi har nu alltså 2 dagar till på oss...och blir det inget så blir det inget...kan inte göra något åt det..
Men tänkte höra om någon kanske har tips eller någon ide över vad det kanske är som gör honom ointresserad av parning?



Tack på förhand!
 
Sv: Hane parar sig inte?!

Det är antagligen inte rätt dag. Erfarna hanar bryr sig sällan om dom vet att det inte är rätt dag/ar men en del oerfarna hanar beter sig likadant.