Bukefalos 28 år!

hanhund beroende av annan hanhund?

Sandrahorse99

Trådstartare
Hej!
Det är så här att jag har tre hanar, två rottisar och en borde collie.
Funkar nästan alltid bra att ha dem ihop.

Bc,n är 3år 6månader medans den yngsta/minsta rottisen är 3år och 1 månad. Dem har levt med varandra enda sen Diesel den lilla rottisen var 8veckor och fick komma hem till oss. Benji border collien vart bästis med Diesel.
Busar tillsammans, tränar med varandra. Sällan dem hamnar i slagsmål.

Men Diesel är väldigt vad ska man säga 'omogen' nästan han är som en unghund en idag.
Men nu har vi fått lite jobbiga problem på nätterna.
Dessa två hanar som är okrasterade är alltid i mitt rum på nätterna och alltid funkat bra! Båda får vara i sängen (har dubbelsäng)
Men Diesel har börjat jucka på Benji hela tiden inom hus när jag ska sova både i sängen eller nedanför oftast låter Benji honom det men efter en stund lägger Benji sig ner och morrar lite men diesel förtsätter och börjar pipa.. så fort Benji flyttar sig så börjar Diesel igen.

Men släcker jag lampan och ska sova då brukar dem sluta.
Det händer ibland att dem gör det på dagen när dem är själva utan den tredje hunden men då är det oftast Benji som juckar på diesel.. men han slutar så fort man säger till det gör inte diesel..

Så jag har testat att dra bort dem från varandra säga till dem men diesel slutar ändå inte. En gång vart det tjafs men dem bråkar nästan aldrig när dem gör det..

Så någon som haft samma problem med två hanar eller kan ge mig tips?
 
Enklast möjliga lösning: Sära på hundarna nattetid innan det blir ett allvarligt bråk.

Beteendet kan bero på många olika saker, hos mina hundar förekommer det i stressade och uppspelta situationer. Exempelvis om två av hundarna leker kan en tredje rusa dit och börja jucka på någon av dom. Svårt att veta exakt varför, men jag tillåter det inte.
 
Ibland är alla mina 3 igång på en gång. Den yngste på mellanhunden, mellanhunden på den gamle. Det räcker att jag säger "gå av" så slutar de. Alla 3 är okastrerade, och jag märker att de flesta gångerna de gör så har det gått en löptik på trottoaren utanför. Den gamle har aldrig sagt ifrån en enda gång på skarpen vad de andra 2 än har hittat på. Däremot kan tonerna gå höga mellan 6-åringen o 1-åringen, men aldrig att de använder tänderna. De bara låter med 1-2 dm emellan.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 687
Senast: Icfafn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 472
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 665
Senast: Tofs
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 386
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp