Hankattsproblem

Maris_

Trådstartare
Vi har två hankatter. De kastrerades för ca 9 månader sen. Den ena är ett år gammal och den andra två år.
Den tvååriga katten försöker titt som tätt para sig med ettåringen! Varför gör han det? Borde inte kastreringen tagit bort dessa känslor, eller var han på något vis för gammal när han kastrerades? Borde han inte inse att lillkatten är en hane han med? Hur får man honom att sluta?

/ Maris
 
En till liten fundering i ämnet! Lillkatten har något intorkat "kladd" i pälsen där stora katten var och juckade. :crazy: Kan katter få utlösning fastän de är kastrerade?

/ Maris
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: Bison
·
Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: kolja
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 168
Senast: Squie
·
Katthälsa Vi har en liten tjej på drygt 7 månader. Hon är pigg och aktiv men vi tycker hon har hög andningsfrekvens, räknade nu precis och hon låg...
Svar
12
· Visningar
1 303
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp