Hansbo ultra light stalltäcke

Tovabylin1111

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet av hansbos ultra light stalltäcke? Funderar på att skaffa ett och undrar hur varma de upplevs. Står ju att de är 160 g men värmer som ett 250-300g🥰
8113-18-rosa.jpg
 
Jag trodde de täckena floppade vid lansering pga alldeles för känsligt yttertyg för hästar men jag kanske har fel. De säljs fortfarande, alltså?
 
De finns i fina färger och satt faktiskt bra på min häst, sen är det slut på det positiva. För det gick sönder efter en natt, lagade det då en gång pga tänkte att det var otur. Dagen efter var det trasigt igen, då kastade jag bort det. Är glad att jag köpte det på rea, trodde att det berodde på utgående färg och udda storlek kvar, men kanske berodde på att butiken inte ville ha kvar dem i sortimentet 😅

Skulle inte tacka nej till en filt att ha hemma i samma material dock. Väldigt mjukt och skönt, och i soffan borde det vara minimal risk att det blir hål rakt igenom 😁
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat på att köpa till min sambo i födelsedagspresent då han lider väldigt mycket av värme på sommaren. Han önskar sig inget...
Svar
0
· Visningar
578
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 063
Utrustning Som rubriken lyder. Har en hingst som ska visas i mars och vill inte att han ska sätta vinterpäls. Vill inte att han ska svettas men...
2
Svar
33
· Visningar
3 340
Senast: sweep
·
Hundavel & Ras Halloj! Jag har tidigare varit en s.k snooper, men nu så var det dags att ta tag i att skaffa ett eget konto och be om er expertis och...
Svar
18
· Visningar
1 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp