Hantera någon annans problembarn

Sporthorse

Trådstartare
Hur hade ni hanterat en grannunge med uppenbara psykiska problem? Ungen är aggressiv, olydig och arg. Blir riktigt förbannad och utagerande vid minsta tillsägelse. Han har bland annat: kastat grus på bilar, repat en bil för att jävlas, lång repa tvärs över halva bilen, retar hundar i hundgård, går in i husen utan att fråga när ingen är hemma, har sönder glas utomhus med mera. väldigt mycket ilska i honom.
Jag blir vansinnig och har redan tappat tålamodet ett antal gånger vilket såklart inte gör ungen trevligare mot oss och risken för hämnd är stor.
Går dessvärre inte att prata med föräldrarna
 
Hur hade ni hanterat en grannunge med uppenbara psykiska problem? Ungen är aggressiv, olydig och arg. Blir riktigt förbannad och utagerande vid minsta tillsägelse. Han har bland annat: kastat grus på bilar, repat en bil för att jävlas, lång repa tvärs över halva bilen, retar hundar i hundgård, går in i husen utan att fråga när ingen är hemma, har sönder glas utomhus med mera. väldigt mycket ilska i honom.
Jag blir vansinnig och har redan tappat tålamodet ett antal gånger vilket såklart inte gör ungen trevligare mot oss och risken för hämnd är stor.
Går dessvärre inte att prata med föräldrarna
En anmälan till socialtjänsten? Det verkar ju vara ett barn som inte mår bra.
 
Hur hade ni hanterat en grannunge med uppenbara psykiska problem? Ungen är aggressiv, olydig och arg. Blir riktigt förbannad och utagerande vid minsta tillsägelse. Han har bland annat: kastat grus på bilar, repat en bil för att jävlas, lång repa tvärs över halva bilen, retar hundar i hundgård, går in i husen utan att fråga när ingen är hemma, har sönder glas utomhus med mera. väldigt mycket ilska i honom.
Jag blir vansinnig och har redan tappat tålamodet ett antal gånger vilket såklart inte gör ungen trevligare mot oss och risken för hämnd är stor.
Går dessvärre inte att prata med föräldrarna
Stackars unge. :(
 
Det är redan ett ärende där (inte från mitt håll men har fått berättat av ena föräldern tidigare under fyllan för dom dricker enorma mängder) men jag behöver hantera ungen i akuta skeden när han är ute för att förstöra.
Det är INTE ett problembarn utan ett barn som har urusla förutsättningar och en problemtillvaro.
Ny anmälan, gärna många från flera olika håll. Med fördel kan man som vuxen visa lite förståelse för att barnets tillvaro är oförutsägbar, skadlig, kaotisk och olämplig. Barnet behöver professionell hjälp nyss.
 
Det är INTE ett problembarn utan ett barn som har urusla förutsättningar och en problemtillvaro.
Ny anmälan, gärna många från flera olika håll. Med fördel kan man som vuxen visa lite förståelse för att barnets tillvaro är oförutsägbar, skadlig, kaotisk och olämplig. Barnet behöver professionell hjälp nyss.
Kan man anmäla utan att personen får veta vem?
 
Hur hade ni hanterat en grannunge med uppenbara psykiska problem? Ungen är aggressiv, olydig och arg. Blir riktigt förbannad och utagerande vid minsta tillsägelse. Han har bland annat: kastat grus på bilar, repat en bil för att jävlas, lång repa tvärs över halva bilen, retar hundar i hundgård, går in i husen utan att fråga när ingen är hemma, har sönder glas utomhus med mera. väldigt mycket ilska i honom.
Jag blir vansinnig och har redan tappat tålamodet ett antal gånger vilket såklart inte gör ungen trevligare mot oss och risken för hämnd är stor.
Går dessvärre inte att prata med föräldrarna
Alltså, du borde väl kunna relatera till hur jobbigt det kan vara som barn när tillvaron är rörig, med tanke på att du som vuxen beskriver att du blir vansinnig och tappar tålamodet...? Det inte så lätt alla gånger. Och barnet behöver som andra varit inne på förmodligen professionell hjälp med sin tillvaro, och förståelse från andra.
 
Hur hade ni hanterat en grannunge med uppenbara psykiska problem? Ungen är aggressiv, olydig och arg. Blir riktigt förbannad och utagerande vid minsta tillsägelse. Han har bland annat: kastat grus på bilar, repat en bil för att jävlas, lång repa tvärs över halva bilen, retar hundar i hundgård, går in i husen utan att fråga när ingen är hemma, har sönder glas utomhus med mera. väldigt mycket ilska i honom.
Jag blir vansinnig och har redan tappat tålamodet ett antal gånger vilket såklart inte gör ungen trevligare mot oss och risken för hämnd är stor.
Går dessvärre inte att prata med föräldrarna
När man blir oförutsägbart behandlad av berusade föräldrar som kan vara skrämmande, hotfulla, pinsamma, på riktigt farliga och gud vet vad, så blir man faktiskt jättearg.

Tänk om du skulle förväntas ta order av ett oberäkneligt fyllo som tycker att hen har rätt att godtyckligt bestämma saker i din tillvaro, rya, babbla, härja eller straffa sådär som fyllon gör. Hade inte du blivit hemskt arg i sådant fall?

Jag kan berätta att man blir arg. Otroligt arg. Vissa agerar ut direkt, andra stänger av till viss del och märker av problemen först senare i livet.
 
Anmäl tills en förändring sker. En anmälan kan läggas ner. Två också men om anmälningarna fortsätter trilla in kommer föräldrarna förr eller senare att försäga sig. Endel är äckligt bra på att hitta på ursäkter och förklaringar som låter helt sanna men ju mer och oftare de pressas desto svårare blir det för dem att komma ihåg vad de har sagt och förhoppningsvis är det någon som ser att mönstret inte stämmer och då kan agera. Du kan också polisanmäla skadegörelsen. Det kan också vara ett sätt att få snabbare hjälp till barnet eftersom polisanmälningar på barn hamnar hos socialen och de får då mer verktyg att jobba med.
 
Nu låter det på mig som om föräldrarna super stup i kvarten och så är inte alls fallet. Det är inga Gamla fyllesvin utan ena föräldern är nykter för det mesta iallafall när barnet är hos henom, men har druckit lite för mkt under semestern och när dom dricker så spårar det ur. Det blir inte bara en öl utan ett helt flak skulle jag gissa. Föräldern har tex kommit in och då bjöd vi på en speciell gin som hen drack upp hela flaskan på. :confused: :crazy: :bag: Barnen bor ej där permanent utan varannan vecka.

Jag tror däremot att barnet har blivit påverkat av något tidigare missbruk (kanske under graviditeten???vill inte spekulera) då det finns andra "fel" som man märker väldigt tydligt som inte har med aggressivitet att göra.

Jag tror att dom har kontakt med socialen reda så vill inte anmäla själv då det varit lugnt för set mesta förutom barnets beteende kring andras egendom som jag inte vet hur man ska hantera riktigt. Självklart fattar jag att ungen inte mår och vad det beror på är svårt att säga. Kanske är det sånt som hänt tidigare, eller hos den andra föräldern eller I skolan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp