Hantera oönskad uppmärksamhet (Utbruten från dejtingtråden 25!

Jag tycker absolut du ska blanda in andra. Han beter sig som han gör i mörker och ensamhet just för att han känner att det är hemligt mellan er två (förmodligen en del av vad han tänder på), han skulle sannolikt aldrig göra så om grannarna såg på. Outa honom - inte nödvändigtvis med annons i tidningen :D - men till grannparet och chefen låter som en bra idé. Säg att du har ett problem, och visa dem lapparna. Säg att du är rädd.

Jag hade nog personligen anmält eländet, men jag förstår att det känns som ett stort steg om du inte "gjort tillräckligt" (det har du i mitt tycke, som han beter sig finns egentligen inget behov av att först själv säga att "uppvaktningen" :yuck: är oönskad så redan lappen på dörren var mer än jag hade brytt mig om). Men prata med bygemenskapen och berätta vad som försiggår, det är ju inte större än att du just berättar. Bara såhär är det, tankar på det?

Edit: Men jag tror du måste verkligen visa lapparna, hela jäkla högen. Annars kan det lätt bli någon idé om att det är romantiskt och rart även om han är snett ute.

Tack, du är klok. jag tror också att det här med att det är "hemligt" är en stor grej, han skriver det hela tiden. "Secret, please" och "Hyssj, hyssj" så jag vill gärna konfrontera mitt på dagen när det är folk runtomkring, de kan gärna få lyssna! :devil:
Har ingen anig om snubben har en flickvän eller partner.
 
@Görel och @mandalaki
Så fruktansvärt obehagligt! Snacka om att samhället sviker dem som Verkligen behöver satsningen.

"Edit: och, för att göra det mer on topic: den här mannen har eskalerat sitt beteende. Han har börjat försiktigt och sedan trappat upp till grovheter som är väldigt lika det den där mannen utsätter dig för, t ex: ""Din rumpa i träningstights är bara så sexig. Vill smeka och smiska", "En kropp jag gärna utforskar med mina händer och mun" och "Är det inte lite smickrande att veta att det finns en man i Landvetter som gärna sätter på dig hårt, mkt och länge", är några exempel på vad han skrev till henne. (ur reportaget, inlåst på gp.se) "

Just det där stycket är skrämmande nära vad jag läser ibland på morgonen. Det är märkligt hur mycket värre det låter när jag hör att det händer någon annan..
 
Här tänkte jag erbjuda mig att komma ner och följa med dig som stöd, men sedan kom jag på att jag är knappt en tvärhand hög och ser ut som om jag är typ 15, så jag vet inte hur respektingivande jag skulle vara... Men vill du ha någon med dig även bara som moraliskt stöd så ställer jag gärna upp, jag har ändå tänkt rätt länge att jag skulle föreslå att vi ses för den där hundpromenaden vi pratade om för en massa månader sedan!
:D
Det är stöd att bara läsa alla meddelanden här, och jag tror säkert att du kan vara superläskig. Den mest skrämmande människan jag vet är en liten finsk tjej på typ 155 cm över havet och drygt förtio kilo. Inte ens arabhingstarna muckar med henne liksom. :laugh:
Men absolut, en hundpromenad!
 
Tack, alla för meddelanden och engagemang! Jag har varit så pumpad hela dagen och bara för det lyser han med sin frånvaro. :cautious:
 
@Görel och @mandalaki
Så fruktansvärt obehagligt! Snacka om att samhället sviker dem som Verkligen behöver satsningen.

"Edit: och, för att göra det mer on topic: den här mannen har eskalerat sitt beteende. Han har börjat försiktigt och sedan trappat upp till grovheter som är väldigt lika det den där mannen utsätter dig för, t ex: ""Din rumpa i träningstights är bara så sexig. Vill smeka och smiska", "En kropp jag gärna utforskar med mina händer och mun" och "Är det inte lite smickrande att veta att det finns en man i Landvetter som gärna sätter på dig hårt, mkt och länge", är några exempel på vad han skrev till henne. (ur reportaget, inlåst på gp.se) "

Just det där stycket är skrämmande nära vad jag läser ibland på morgonen. Det är märkligt hur mycket värre det låter när jag hör att det händer någon annan..
Ja, jag tyckte också att det lät väldigt likt! Så där ser du hur allvarligt det faktiskt är.
 
:D
Det är stöd att bara läsa alla meddelanden här, och jag tror säkert att du kan vara superläskig. Den mest skrämmande människan jag vet är en liten finsk tjej på typ 155 cm över havet och drygt förtio kilo. Inte ens arabhingstarna muckar med henne liksom. :laugh:
Men absolut, en hundpromenad!
Alltså längd och vikt har nada att göra med hur respektingivande man är. @Mineur ge dig själv mer cred, det är ens attityd som avgör hur man uppfattas, ingenting annat. Varje gång du beskriver dig själv sådär reproducerar du en bild av dig själv som kanske inte är så himla bra. Få män skulle tala om sig själv sådär.

@Sel Jag tycker absolut att du ska polisanmäla och söka stöd utifrån. Det han gör är olagligt och fel. Kom ihåg att du kan söka brottsofferstöd också om du behöver stöd från någon med lite mer koll! Nås på 0800 160 1985 om du bor i Skottland :).
 
Av och till i ungefär fyra år nu tror jag. Det började med en enkel invit "If you'd like to come over for a glass of wine, here is my number: ****** " ungefär. Jag svarade inte och det eskalerade rätt snabbt, sedan verkade han tappa intresset och det kunde dimpa in en lapp någon gång per kvartal eller så.
Sedan började jag fixa i trädgården i somras och spendera mer tid utomhus och tjattra med alla i grannskapet och då tog det fart på riktigt igen.
Den där första lappen var okej, men bara den, punkt. Fick man inget svar på den så får man acceptera att de inte är intresserade. En vanlig vettig person skulle reagera så iallafall!
Och wtf, upptrappning för att personen vistas mera utomhus :eek::eek: det är så vidrigt det inte finns..!

Pepp pepp till dig till att göra vad än du vill göra åt det, men jag tror att du behöver göra något (vad än det kan vara) - om så bara för din egen mentala hälsas skull :heart Hela buke står bakom dig!
 
Den där första lappen var okej, men bara den, punkt. Fick man inget svar på den så får man acceptera att de inte är intresserade. En vanlig vettig person skulle reagera så iallafall!
Och wtf, upptrappning för att personen vistas mera utomhus :eek::eek: det är så vidrigt det inte finns..!

Pepp pepp till dig till att göra vad än du vill göra åt det, men jag tror att du behöver göra något (vad än det kan vara) - om så bara för din egen mentala hälsas skull :heart Hela buke står bakom dig!

Jag tyckte också att den första lappen var ett helt okej kontaktförsök, men som du säger borde det ha slutat där. När det hela började hade vi inte ens talats vid så jag visste inte Vilken av grannarna om postade heller, men det var inte jättesvårt att lista ut så småningom. Visade sig att vi tydligen handlat vin på närbutiken samtidigt.
Det var rätt grafiskt ett tag innan det trappade ner igen, men jag vet inte om jag sparat de lapparna. Har inte letat noga och minns inte om jag kastat bort dem. det är nog två-tre år gammalt hur som helst. Tror jag postade ett kort på någon av de grövre i en tråd här tidigare. @landsbygdsbo verkade tycka att det var ett okej sätt att ragga på kommer jag ihåg.
 
Jag tyckte också att den första lappen var ett helt okej kontaktförsök, men som du säger borde det ha slutat där. När det hela började hade vi inte ens talats vid så jag visste inte Vilken av grannarna om postade heller, men det var inte jättesvårt att lista ut så småningom. Visade sig att vi tydligen handlat vin på närbutiken samtidigt.
Det var rätt grafiskt ett tag innan det trappade ner igen, men jag vet inte om jag sparat de lapparna. Har inte letat noga och minns inte om jag kastat bort dem. det är nog två-tre år gammalt hur som helst. Tror jag postade ett kort på någon av de grövre i en tråd här tidigare. @landsbygdsbo verkade tycka att det var ett okej sätt att ragga på kommer jag ihåg.
Det är för det mesta offret som avgör om något går över gränsen eller inte, och du har visat att du tycker det också. Även tystnad är ett svar och inte en uppmuntran till att fortsätta skriva lappar, bara dumskallar fattar inte det :meh: Och nu har du dessutom skrivit en lapp också. Skit i vad andra tycker, se efter din egen hälsa och gör vad du trivs med.

Men utifall det inte är tydligt - så tycker väldigt många fler här att han har gått över gränsen och att det inte är okej ;) Så du överreagerar inte! Snarare underreagerar om du frågar mig :heart
 
Här tänkte jag erbjuda mig att komma ner och följa med dig som stöd, men sedan kom jag på att jag är knappt en tvärhand hög och ser ut som om jag är typ 15, så jag vet inte hur respektingivande jag skulle vara... Men vill du ha någon med dig även bara som moraliskt stöd så ställer jag gärna upp, jag har ändå tänkt rätt länge att jag skulle föreslå att vi ses för den där hundpromenaden vi pratade om för en massa månader sedan!

Vad fint av dig. Och tonåringar kan vara skitläskiga.
 
Jahapp, nu har jag pratat med honom. Eller åt honom är väl mer rättvist att skriva... Han satt ute och rökte när jag skulle ut med hundarna så jag gick över gatan med dem i släptåg, rosa ljushalsband och jackor och whatnot.
Först hälsade han som vanligt men när jag inledde med att det var bra att han var ute och att jag hade velat prata med honom före helgen, och han insåg vad det handlade om flög han raskt upp, stängde dörren bakom sig och började göra "hyssj-gester" och peka mot dörren och fönstret och dämpat säga "Sorry, sorry..!"
det fanns ingen Tvekan om att han visste om att de där jävla lapparna varit oönskade! 😤
Han hade inget annat att säga, men jag lyckades i alla fall få ur mig ett "I don't care!" till allt hyssjande och att jag har rätt att säga hej till folk som folk,och att om det landar en lapp till innanför dörren ringer jag polisen!


Sedan gick han in och jag gick ut med hundarna till parken och hyperventilerade och grinade. Ehum.
 
Jahapp, nu har jag pratat med honom. Eller åt honom är väl mer rättvist att skriva... Han satt ute och rökte när jag skulle ut med hundarna så jag gick över gatan med dem i släptåg, rosa ljushalsband och jackor och whatnot.
Först hälsade han som vanligt men när jag inledde med att det var bra att han var ute och att jag hade velat prata med honom före helgen, och han insåg vad det handlade om flög han raskt upp, stängde dörren bakom sig och började göra "hyssj-gester" och peka mot dörren och fönstret och dämpat säga "Sorry, sorry..!"
det fanns ingen Tvekan om att han visste om att de där jävla lapparna varit oönskade! 😤
Han hade inget annat att säga, men jag lyckades i alla fall få ur mig ett "I don't care!" till allt hyssjande och att jag har rätt att säga hej till folk som folk,och att om det landar en lapp till innanför dörren ringer jag polisen!


Sedan gick han in och jag gick ut med hundarna till parken och hyperventilerade och grinade. Ehum.
Ursäkta svordomen, men fy fan vad du är bra!!
💪
 
Jahapp, nu har jag pratat med honom. Eller åt honom är väl mer rättvist att skriva... Han satt ute och rökte när jag skulle ut med hundarna så jag gick över gatan med dem i släptåg, rosa ljushalsband och jackor och whatnot.
Först hälsade han som vanligt men när jag inledde med att det var bra att han var ute och att jag hade velat prata med honom före helgen, och han insåg vad det handlade om flög han raskt upp, stängde dörren bakom sig och började göra "hyssj-gester" och peka mot dörren och fönstret och dämpat säga "Sorry, sorry..!"
det fanns ingen Tvekan om att han visste om att de där jävla lapparna varit oönskade! 😤
Han hade inget annat att säga, men jag lyckades i alla fall få ur mig ett "I don't care!" till allt hyssjande och att jag har rätt att säga hej till folk som folk,och att om det landar en lapp till innanför dörren ringer jag polisen!


Sedan gick han in och jag gick ut med hundarna till parken och hyperventilerade och grinade. Ehum.

Bra bra bra! Fan vad du är bra!

Modigt och rakt.
 
Jahapp, nu har jag pratat med honom. Eller åt honom är väl mer rättvist att skriva... Han satt ute och rökte när jag skulle ut med hundarna så jag gick över gatan med dem i släptåg, rosa ljushalsband och jackor och whatnot.
Först hälsade han som vanligt men när jag inledde med att det var bra att han var ute och att jag hade velat prata med honom före helgen, och han insåg vad det handlade om flög han raskt upp, stängde dörren bakom sig och började göra "hyssj-gester" och peka mot dörren och fönstret och dämpat säga "Sorry, sorry..!"
det fanns ingen Tvekan om att han visste om att de där jävla lapparna varit oönskade! 😤
Han hade inget annat att säga, men jag lyckades i alla fall få ur mig ett "I don't care!" till allt hyssjande och att jag har rätt att säga hej till folk som folk,och att om det landar en lapp till innanför dörren ringer jag polisen!


Sedan gick han in och jag gick ut med hundarna till parken och hyperventilerade och grinade. Ehum.
Starkt gjort av dig! 💪:banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp