MissFideli

Trådstartare
Försöker hitta ett bra foder till mina djur. Var in på en djuraffär och han pratade sig varm om Happy Cat. Köpte ett med stora bitar och de kan knappt äta dom?
Men är Happy Cat ett bra foder? Är det nån idé att köpa med mindre bitar, eller bör jag titta på annat?
Köpte Eukanubas Top Condition, men det dög inte mer än nån vecka...
 
Försöker hitta ett bra foder till mina djur. Var in på en djuraffär och han pratade sig varm om Happy Cat. Köpte ett med stora bitar och de kan knappt äta dom?
Men är Happy Cat ett bra foder? Är det nån idé att köpa med mindre bitar, eller bör jag titta på annat?
Köpte Eukanubas Top Condition, men det dög inte mer än nån vecka...

Isis gillar Edgard Cooper och det är rätt små bitar. Hon gillar också SMAAK som är aningen större bitar men inte gigantiska. Jag tycker båda fodren är helt ok.
 
Jag vet inte riktigt vad som är problemet med dessa. De är ju runda, kanske det som ställer till det?
Aldrig sett dina förslag i butik, ska kolla mer!

Jag köper på Arken Zoo, vi har den både i Falun och Borlänge. Båda butikerna ligger bra till så det är smidigt för mig att handla där.
 
Jag köper på Arken Zoo, vi har den både i Falun och Borlänge. Båda butikerna ligger bra till så det är smidigt för mig att handla där.

Ah, det förklarar saken. Handlar inte ofta på Arken zoo. Men vet var de finns, så får åka förbi. Det första var väl dyrt, såg jag, det andra ska jag kolla mer på!
 
Ah, det förklarar saken. Handlar inte ofta på Arken zoo. Men vet var de finns, så får åka förbi. Det första var väl dyrt, såg jag, det andra ska jag kolla mer på!

Jag brukar kolla efter påsar som är nedsatta pga skönhetsfel eller kort datum :D Sedan har ju jag bara en katt och hon är rätt bortskämd.

Ett annat märke hon gillat är Meowing Heads men de har slutat med det märket i "mina" butiker.
 
Jag brukar kolla efter påsar som är nedsatta pga skönhetsfel eller kort datum :D Sedan har ju jag bara en katt och hon är rätt bortskämd.

Ett annat märke hon gillat är Meowing Heads men de har slutat med det märket i "mina" butiker.

Åh, finns det sånna? Har ju 4, så maten går åt.
Jag kan gärna beställa på nätet, eftersom min ekonomi är behränsad för tillfället, måste jag jaga priser. Nackdelen är väl smakgarantin som blir svår då.
 
Åh, finns det sånna? Har ju 4, så maten går åt.
Jag kan gärna beställa på nätet, eftersom min ekonomi är behränsad för tillfället, måste jag jaga priser. Nackdelen är väl smakgarantin som blir svår då.

Nej, den gäller även sådana påsar.

Edit: Ah, jag kanske missförstod men kan du ta dig till en butik så gäller ju garantin även om du handlat på nätet.
 
Jag ger Nutrima till mina. Har gett kitten tidigare och nu för kastrater.
Både katterna gillar fodret mycket. Och de har fin päls, inga hårbollar och bra avföring.
Finns lite fler olika varianter på deras foder.

Jag tycker det är ett prisvärt foder och finns både på Arken Zoo och Vetzoo för hemkörning. Inte helt sällan även på kampanjpris.
 
Jo, men andelen är ju olika. Startade en tråd om just detta och hittade ett par utan vegetabilier och ett par med mycket högre andel kött än andra, till exempel Acana.

Acana är ju dock ifrågasatt pga sin andel örter och annat? Jag tittade lite i den tråden och det verkar som om de fodren du fick tips om ligger väldigt högt i pris.

Sen är det väl inte helt fastställt att katter mår så dåligt av vegetabilier att de inte får äta det alls?

Edit: Det står bara om ett foder utan vegetabilier i den tråden. Vilka är de andra?
 
Senast ändrad:
Acana är ju dock ifrågasatt pga sin andel örter och annat? Jag tittade lite i den tråden och det verkar som om de fodren du fick tips om ligger väldigt högt i pris.

Sen är det väl inte helt fastställt att katter mår så dåligt av vegetabilier att de inte får äta det alls?

Edit: Det står bara om ett foder utan vegetabilier i den tråden. Vilka är de andra?
Ziwi Peak och Vaisto frystorkat. Ja, de är dyra.

Får och får. Människor får äta processad mat utan att dö på fläcken men såklart är det bäst för alla arter att äta det de är anpassade för.
 
Försöker hitta ett bra foder till mina djur. Var in på en djuraffär och han pratade sig varm om Happy Cat. Köpte ett med stora bitar och de kan knappt äta dom?
Men är Happy Cat ett bra foder? Är det nån idé att köpa med mindre bitar, eller bör jag titta på annat?
Köpte Eukanubas Top Condition, men det dög inte mer än nån vecka...

Jag skulle säga att Happy cat är ett beprövat foder som funnits i många år, med ganska bra och balanserade mineralvärden, i en vettig prisklass. Men det är också känt för att inte vara särskilt smakligt tyvärr, ratas därför det av en hel del katter.
 
Jag skulle säga att Happy cat är ett beprövat foder som funnits i många år, med ganska bra och balanserade mineralvärden, i en vettig prisklass. Men det är också känt för att inte vara särskilt smakligt tyvärr, ratas därför det av en hel del katter.

Vilket är intressant, då affärsinnehavaren bedyrade hur känt det var för sin smaklighet och att han inte fått tillbaka nått alls. Mina verkar dock sådär imponerade, men tror inte bitarna funkar för dom.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
821
Senast: MiniLi
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 082
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 772
Senast: mysboll
·
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 159
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp