har blivit sjuk.

annie_cool

Trådstartare
Hej jag har inte alls bra är allmänt hes och har ont i halsen och är hes kan knappt prata med någon har varit till läkaren och dem sa att jag hade en infektion i halsen det gör ont att svälja,är tjock i halsen. Vad är det bästa att jag kan göra nu? Detta har hållt på i snart en vecka.
 
Hej jag har inte alls bra är allmänt hes och har ont i halsen och är hes kan knappt prata med någon har varit till läkaren och dem sa att jag hade en infektion i halsen det gör ont att svälja,är tjock i halsen. Vad är det bästa att jag kan göra nu? Detta har hållt på i snart en vecka.
Vad sa läkaren att du skulle göra då?
Du kan ju alltid kontakta dem igen.
 
Det är nog bara att vänta ut det. Man kan gurgla med saltvatten och dricka varmt vatten med honung i för att lindra halsen.
 
Koka upp en kastrull med vatten, lägg i en skalad bit färsk ingefära och en hel kanelstång samt lite gurkmeja (hittar du färsk är det att föredra men pulver fungerar också)
Låt det hela koka någon minut och ställ sen åt sidan att svalna lite
När det är dricktemperatur häller du upp i en mugg och lägger i en klick ekologisk honung och pressar i en stor klyfta citron
Drick mycket av teet under dagen, det lindrar halsontet

Sen ska du nog även tillbaka till läkaren för att kolla att du inte fått halsfluss
 
Jag som är förkyld flera gånger om året har precis upptäckt ingefärashots!

Du tar en stor bit ingefära (det ska bli ganska starkt), citron, äpple och något du tycker om för smaken tex jordgubbar.
Sen kör du i en råsaftcentrifug så du får ut saften. Har du ingen sån går det bra att mixa alltihop och sen sila av saften.
En shot morgon och kväll och du ska se att du mår bättre om ett par dagar :)
 
Sen ska du nog även tillbaka till läkaren för att kolla att du inte fått halsfluss

Det där beror väl på när TS var i kontakt med sjukvården, och om det tillstött feber eller svårigheter (inte smärta) att svälja exempelvis saliv.

Om inte feber, inte så troligt med halsfluss.
 
Hej idag är det en vecka sen jag blev sjuk läget är lika som vanlig hostar och har feber är hes.inget nytt.
Men tack för alla tipsen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
424
Kropp & Själ Jag är förkyld (inte Covid) och har varit det i en vecka nu. Jag kracklar och hostar, är hes och lite snorig men ganska pigg. Hade...
2
Svar
27
· Visningar
2 582
Senast: Emtherlia
·
Kropp & Själ Har under en period fått konstig värk eller som mindre kramp/spänningar i halsen, tungan, käken. Svårt att beskriva känslan, men började...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Marvin
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 432
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp