Bukefalos 28 år!

Har det blivit svårare att googla?

Philosophia

Trådstartare
Eller är det bara jag som inbillar mig? Innan kunde jag komma rakt på det jag sökte efter genom göra en boolesk sökning med väl avvägda söktermer. Men nu kommer det även med andra ord. T.ex. skulle jag söka efter "almar" och då kommer det upp träffar på "Kalmar" väldigt högt upp i listan. Inte riktigt det jag var ute efter...

Har de gjort någon ändring eller är det jag som inbillar mig?
 
Sv: Har det blivit svårare att googla?

Fast jag gjorde ju en boolesk sökning, ju (dvs. almar + annat) och då kommer förvisso almar upp, men sedan kommer Kalmar rätt högt upp för att sedan återgå till en och annan alm.

Men nu var det inte almfrågan utan om det hade blivit annorlunda för jag upplever överlag att det har blivit svårare att pricka rätt på senare tid.
 
Sv: Har det blivit svårare att googla?

Ja, jag har också märkt att Google fungerar annorlunda. Nuförtiden verkar Google förstå svenska, vilket bland annat innebär att man får träffar även på felstavningar och böjningar av ord.

Jag tycker att det kan vara ganska irriterande, och jag hittar inget sätt att stänga av funktionen. (Men jag har lagt märke till att sökresultatet blir annorlunda om man gör samma sökning på till exempel www.google.co.uk eller www.google.de, så det kanske kan vara ett sätt att gå runt problemet)
 
Sv: Har det blivit svårare att googla?

Det känns skönt att ha lite stöd. :) Tack för tipsen om att andra "googles" tycks fungera annorlunda.

Jag började märka en förändring i försomras när jag skulle googla på en plagiatmisstänkt mening i en studentuppsats. Normalt brukar man komma rätt på, men det dök upp helt ovidkommande saker. Sedan har det bara fortsatt.

Finns det någon instans där man kan klaga över förändringarna?
 
Sv: Har det blivit svårare att googla?

Fast jag upplever att det är lättare att googla på en rad ord, som har med saken att göra, och då få upp relevanta svar. Detta utan + eller " osv.

Inte vet jag om det blivit sämre, men man får tänka i lite andra banor för att få de resultat man vill ha.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 328
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 294
Senast: manda
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 605
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp