Har dom rätt?

Lazio

Trådstartare
En kompis till mig har fått en häst av några som hon kände.
Det skrevs inget kontrakt.
Har dom som ägde hästen förut rätt att ta tillbaka den när dom vill om dom skulle vilja det?
Nån som vet nåt om sånt? :confused:
 
Har hon fått den och har vittne på att hon fått den som en gåva så har de ingen rätt att ta tillbaka den, egentligen behövs inget vittne, muntligt gäller men kan vara svårt att bevisa om man inte har kontrakt eller några vittnen på att de har gett henne hästen.
 
Muntliga avtal gäller precis på samma sätt som skrivna, däremot kan det vara svårare att få ett muntligt avtal verifierat. Om någon tvist skulle uppstå i den frågan, är det defenetivt bättre att inneha överlåtelse avtal på hästen.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 106
Senast: LiviaFilippa
·
Ekonomi & Juridik Lång historia kort,för en dryg månad sen fick vi en äldre haflinger tjej utav min dotters kompis mamma. Dom hade i sin tur fått hästen...
Svar
11
· Visningar
1 015
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 152
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Trött och arg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp