Har du dator?

Har du dator?

  • Ja

    Röster: 190 83,7%
  • Nej

    Röster: 37 16,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    227

pajaztar

Trådstartare
Har under hösten jobbat en del med datorbyten på jobbet och träffat rätt många användare som inte har dator hemma utan bara använder arbetsdatorn och typ mobil/platta hemma. Är det otrendigt att ha dator? Klarar man sig bra utan? Jag har själv en ganska gammal laptop men använder den nästan uteslutande till bokföringen. Sen har jag en jobbdator jag använder för lite andra grejer men mest för jobbet. Hur ser det ut för er?
 
Skulle inte klara mig utan dator. Skriver bland annat böcker, och hade inte kunnat göra det utan en laptop. Surfar helst på dator också. Mobil blir för smått, och surfplatta äger jag ingen. Har gjort, men kände inte att det riktigt var min grej....

Tillägg: Släktforskar också intensivt i perioder, och det känner jag att man måste ha en dator till.
 
Jag har egen dator hemma och har haft sedan jag flyttade hemifrån för att börja plugga. Hade först stationär men numera bärbar sedan rätt många år.

Har också märkt bland kollegor och vänner att det verkar som att allt färre har en privat dator hemma. De gånger jag hört det här det nästan alltid varit motiverat med att de tycker att det räcker med surfplatta och telefon. En del har också sagt att de använder jobbdatorn om de behöver en dator vid något tillfälle.
 
Jag har ingen dator hemma, har inget behov av det. Endast platta.
(Har jobbdator hemma också nu men används inte privat).
Gissar att det blivit vanligare att skippa dator men det beror ju lite på vad man gör. Jag läser/tittar/kommunicerar bara, inget skapande av dokument/texter etc.
 
Jag har egen dator hemma och har haft sedan jag flyttade hemifrån för att börja plugga. Hade först stationär men numera bärbar sedan rätt många år.

Har också märkt bland kollegor och vänner att det verkar som att allt färre har en privat dator hemma. De gånger jag hört det här det nästan alltid varit motiverat med att de tycker att det räcker med surfplatta och telefon. En del har också sagt att de använder jobbdatorn om de behöver en dator vid något tillfälle.

Jag har alltid tyckt det känns otänkbart att vara utan dator när jag hört dem, och köpte självklart en ny när den gamla blev för gammal för ett tag sedan. Men ärligt talat använder jag den inte sådär jättemycket...😄
 
Jag klarar mig inte utan dator!

Jag har en stationär dator som jag skaffat för att ha något bra till bildredigering. Den används inte ofta tyvärr, men när den används... Jag hade inte klarat mig utan den då.

Jag har också en laptop. Den används dagligen. Det är från den jag surfar på buke, facebook och allt annat. Det är från den jag skriver mail och den jag pluggar vid.

Sedan har killen jag träffat en laptop här och en stationär dator hemma hos sig. Han är dock programmerare och spelar massor av spel som kräver en hyfsat rejäl speldator. Jag har också ett inlogg på hans laptop där jag har några spel som kräver mer än vad min gamla laptop klarar av. Han tyckte att jag skulle få det för att kunna sitta bekvämt i soffan och spela :p
 
Jag har stationär PC här hemma och vägrar annat. Spel är en av mina största hobbyer och jag gillar att köra med hög grafik och mycket moddar, och då är gamingdator det enda som funkar riktigt bra. Sen gör ju inte den typen av prestanda direkt ont till det kreativa heller, som digitalt konstskapande och videoredigering. Att läsa och skriva på stor skärm och rejält tangentbord är också fullkomligt överlägset andra alternativ.

På "jobbet" - daglig verksamhet - är det Apple-laptops som gäller. Inget jag själv skulle välja av flera skäl, men där är det inte jag som bestämmer inköpen.
 
Jag har ingen dator hemma. Har en jobbdator som jag använder dagligen PÅ jobbet men känner inget behov av att ha det hemma. Kan ibland göra lite privata ärenden på jobbet dock :o
 
Har en stationär dator som används till spel, sedan en privat laptop som används som extra jobbdator vid behov (jobbdatorn är slö). Hade förutom spelen nog kunnat klara mig med endast en smartphone hemma. Lite knöligt var jag skulle ladda upp bilder från kameran de få gånger den används bara.
 
Jag har ingen dator. Sköter det mesta från telefonen. Nån enstaka gång har jag behövt dator och då har jag sparkat igång farsans. Men han använder den knappt heller längre. Det mesta går att lösa genom telefonen.
 
Jag har en egen dator men det beror mest på att jag spelar datorspel som inte går att spela på en surfplatta plus att jag redigerar bilder. Hade jag inte gjort det utan bara kollat mejl och allmänt surfat på nätet så hade jag klarat mig med en surfplatta eller mobilen.

Att folk inte har datorer beror nog just på att surfplattorna och mobilerna har ersatt behovet av en dator. Det finns knappt något idag som en dator kan göra men inte en surfplatta. Sen vad man föredrar är ju personligt.
 
Jag har en laptop men den använder jag främst till studier. Skulle klara mig utan när jag är klar med skolan sen. Har en laptop från jobbet också men den brukar jag inte ta fram om jag inte ska jobba (alltså jobbar jag använder jag datorn mycket).
 
Jag har en stationär dator, den användes flitigt förr men nu har jag mer och mer gått över till mobilanvändande. Jag använder dator om jag vill skriva längre texter, använda Photoshop, spela PC-spel, beställa grejer från hemsidor som inte har en uppdaterad mobilversion, och liknande.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 534
Senast: Exile
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 615
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 010
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp