Har du flugit någon gång?

Har du flugit någon gång?

  • Ja

    Röster: 248 95,8%
  • Nej

    Röster: 11 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    259

cambodia

Trådstartare
Jag har aldrig flugit någon gång. Känner mig som lite av en minoritet gällande detta faktum. Så en enkel fråga - har du flugit någon gång?

Vi pratar alltså flygplan men för all del så räknas helikopter eller annan flygfarkost också!
 
Jag flyger några gånger om året. Det blir två gånger med jobbet i år och två gånger privat i år. Bor i norra Sverige och även arbetsresor ner till Stockholm blir för långa med tåg. Jag lever för "årets solsemester" och för att se världen så flyger en del. Det blir vanligtvis några flygresor per år. Jag skulle vilja prova åka helikopter!
 
Några gånger. Inte ofta, men det känns varken konstigt, skrämmande eller spännande. För mig är det bara en transport, jag tycker det är roligare/trevligare att åka båt eller tåg om det går.

Jag har träffat många fler människor här i UK som aldrig flugit någonstans eller varit utomlands än jag gjorde i sverige - sådär som en passus.
 
Till och från Allicante, semesteresa med sambons familj, sambons morfar med sambo har lägenhet i spanien. Skulle vilja ner nån gång igen för värmen 😍
 
1699650543709.png

Senaste flyget jag för just när coronan startade
 
Har flugit många gånger. Första gången var jag 6 eller 7 år och sattes ensam på ett plan till kusinerna i Östersund. Fick byta på Bromma. Detta var alltså för ungefär 40 år sedan. :bag: Sedan har det blivit till bla USA, Grekland, Thailand, Borneo, Namibia (många gånger), Sydafrika, Brasilien, Argentina, Mexico, Frankrike, Portugal och nu senast Cypern. Blandat jobb och semesterresor. Älskar att resa (men är faktiskt lite helt ologiskt flygrädd 😅 )…
 
Jag hade varit alldeles för nyfiken för att låta bli om mina föräldrar inte hade flugit med mig när jag var barn? Har aldrig flugit med helikopter eller riktigt miniplan men däremot både stora jumbojets och mindre propellerplan av tveksam standard.
 
Flygit med föräldrarna som barn till Cypern (1986), Wales (inte flyg till Wales men till London) när jag va 18, en gång till cypern när jag va ca 21 eller nåt, Syrran och jag flög till Thailand precis innan millenieskiftet. Sen 2009 flög jag till London, då vart det kört, flög dit sammanlagt 12 ggr under ett år. Och 2010 flög jag till USA, sen efter det har det blivit några flygresor till USA med efter det. Men inte flugit sen covid bröt ut. Skulle rest i år men det blev husköp som fick lägga resplanerna på is ett tag...
 
Har flygit mycket, älskar att resa men hatar själva resandet. Dvs när jag väl är framme på min destination är det kul att vara på resa, jag blir väldigt lätt åksjuk och det kan sitta i länge, om det är väldigt illa tom nån dag innan jag mår bra igen ^^ föredrar båt/tåg tom bil framför flyg. Har också flygit helikopter nån gång, jag tycker man får en starkare känsla av att man flyger och att upplevelsen blir starkare än i flygplan något jag både gillar och ogillar på samma gång 😄
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 422
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 358
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 529
Senast: skogaliten
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 412
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp