Har du haft covid 19 ?

Har du haft covid 19?

  • Ja, bekräftad med test.

    Röster: 28 13,0%
  • Ja, jag misstänker det, dock ej testad.

    Röster: 22 10,2%
  • Nej

    Röster: 163 75,5%
  • Har du drabbats av långtidscovid? = Symptom i mer än 6 veckor

    Röster: 8 3,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    216

Mearas

Trådstartare
Hur ser covidstatistiken ut för Bukefalos medlemmar gällande covid 19?
Hur länge var ni sjuka?
Hur blev ni smittade?
Smittade ni några andra?
Bekräftat med test?
Vilka symptom?
Är någon drabbad av långtidscovid?

Själv är jag inne på fjärde veckan med konstaterad covid 19 och det är en pendlande feber (37,5-38,5 ) som hindrar mig att återgå till arbete.
Folkhälsomyndighetens riktlinjer säger att man ska ha varit feberfri i 48 h för att anses som smittfri. Vilket min arbetsgivare följer.
Som tur är kan jag jobba hemifrån.
Jag jobbar som vårdchef men har gått in och täckt många pass på covidIva. Det var sannolikt en annan medarbetare som smittade mig.
Fick symptom samma vecka som vi skulle börja vaccinera, snacka om att falla på målsnöret.

Det två första veckorna var det som en lindrig influensa med feber, andfåddhet, snor och trötthet. Nu har jag bara feber och är lite tröttare än normalt men inget direkt anmärkningsvärt. Har tagit infektionsprover samt prover för att utesluta proppar. Samtliga inom normalspannet.
 
Jag hade covid i drygt en vecka. Blev sjuk en söndag, testade på måndagen och fick svar på onsdagen. En dag med feber, en dag med muskelvärk. Resten av dagarna var som en vanlig förkylning, har fått behålla både lukt och smak. Jag har haft det lindrigt med andra ord. Min sambo är värre drabbad och inne på tredje veckan med lätt feber.
Däremot är jag extremt trött. Sover lätt 9 - 10 timmar per natt. Kommer i princip hem från jobbet, äter, och sen måste jag sova...
Har förmodligen blivit smittad på jobbet av något barn (jobbar i grundskolan). Jag har troligen inte smittat någon annan (vad jag vet).