Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

  • Ja

    Röster: 32 20,8%
  • Nej

    Röster: 122 79,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    154
  • Omröstning stängd .
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Mitt svar är nej, även om jag inte har gjort någon ansats de senaste trettio åren.

Fast jag "löste" den faktiskt en gång när jag var sju år. Min pappa hade köpt en rubiks kub och efter att ha tragglat bra länge med den så fick jag nog och flyttade om klisterlapparna. Voilà!
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Ni som flyttade lappar, hur bar ni er åt, försökte med ett par en gång (innan jag fick tag i instruktionen) och det var klart synligt.
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Klart att det syntes att jag hade flyttat lapparna. Jag var ju bara sju år gammal och finmotoriken var väl inte tiptop. ;)
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Får svara nej på frågan. Har aldrig försökt så vet inte om jag skulle klara det eller inte.
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Det var väldigt lätt att bryta loss alla delarna i kuben och sätta tillbaks dem på rätt ställe. Det är det enda sättet jag fått alla färger på rätt plats.(och då behövde man ju inte ta loss klisterlapparna heller så det syntes inte att man hade fuskat):)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 760
Senast: Manji
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 574
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag är så jävla bitter och trött. Jag önskar att jag kunde säga att jag ville jobba bort bitterheten men nej, det vill jag faktiskt...
Svar
2
· Visningar
1 110
Senast: Lyan
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp