Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

  • Ja

    Röster: 32 20,8%
  • Nej

    Röster: 122 79,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    154
  • Omröstning stängd .
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Ja, jag tittade på youtube videor och lärde mig så småningom det utantill, har dock glömt stegen nu. Bra tidsfördriv på jobbet haha.
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Nej, fy, skulle aldrig komma på tanken att försöka ens! Jag har ett jävla tålamod med de saker som det behövs det för, men inte för komplett onödiga saker. Rubiks kub är komplett onödigt:eek:. Dock ser jag upp till de som faktiskt klarar det(A)
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Mitt rekord ligger på runt 52 sekunder har jag för mig, men då gäller det att vara i sitt esse och ha lite tur =P
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Nej.
Men vi har en vän som nog tvångsmässigt löser den åt oss när han är på besök eftersom den alltid blir uppfuckad mellan hans besök.
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Jag lärde mig att lösa kuben och egentligen behöver man "bara" lära sig att flytta olika delar enligt ett mönster. En metod byggde på att lösa en sida och fortsätta därifrån och en annan var att börja med korsen och avsluta med hörnen.

Jag tror att jag fortfarande kan lösa den.
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Nej så jag rev isär den och fixade till den när ingen såg. Jag älskade ormen som kom ftet säremot och gjorde bollar cobror och annat som en mästare.
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Nej. Jag hade en när jag var liten och det är typiskt en sådan sak som skulle ligga helt i linje med min självbild att kunna men som jag inte har tålamod nog att lära mig. :D
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Den var ett tillfälligt tidsfördriv på de evinnerliga Stockholmsresorna när vi tävlade under en period. Säkert trevligare för föräldrarna än räkneverket till en höpress som användes för att räkna mötande bilar (den klickade väldigt enerverande)...

Stockholm nästan varje helg under sommarhalvåret blev många timmar i bil före all digital underhållning som finns nu. :D
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

nej, inget tålamod. Min megalogiska bror däremor har en med en extra rad som han löser hur lätt som helst!
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Jag har aldrig klarat av den, känner mig lite dum eftersom typ alla (?) jag känner kan lösa den. :meh:

Du behöver inte känna dig dum - bara att lösa kuben kan vem som helst göra om man bara tittar på någon youtube-video. Då krävs det ingen logik utan bara att man har 1) färgseende, 2) finmotoriskt klarar av att vrida runt den 3) kan följa instruktioner via en video, - även bra om man vet hur man pausar och ser om samma sekvens om man inte hinner med. :)

Att själv hitta algoritmerna - framförallt de som fixar till den sista sidan är däremot skillat. =)
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Nej, aldrig lyckats. Jag lyckas å andra sidan inte heller med att vika ihop de där förbannade bipacksedlarna i läkemedelspaketen heller så jag är nog ett sånt där hopplöst fall! :devil:
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Nej, aldrig lyckats. Jag lyckas å andra sidan inte heller med att vika ihop de där förbannade bipacksedlarna i läkemedelspaketen heller så jag är nog ett sånt där hopplöst fall! :devil:

:D
Jag blir tokig på att stoppa in tablettkartan i kartongen när bipacksedeln är kvar däri! Ett himla onödigt meckande så jag slänger skräpet i ilska! :o

Nej, jag har aldrig löst kuben. Skulle vara intressant att testa dock, men har ingen kub och tänker INTE köpa en och tröttna efter 1 minut, för tålamod är inte min grej ibland! :nailbiting:
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Linda8142 skrev och bad om denna omröstning.

Fråga:
"Har du klarat av att lösa Rubiks kub?"

Svarsalternativen är endast Ja eller Nej, så inga konstigheter nu! ;)

På egen hand har jag lyckats få till två hela sidor ett par gånger.

Med hjälp av instruktioner på webben så lyckades jag få till hela kuben för någon månad sen. :D Och insåg att det verkligen handlar om struktur och att lära sig vissa (många!) "drag" utantill för att kunna lösa den helt.

Trial and error höll jag på med i säkert 4 veckor någon timme varje dag. Skulle jag fortsatt med den metoden hade det säkerligen tagit mig flera år att lösa den helt själv.
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Jag klistrade om alla lapparna när jag var liten så att alla färger blev rätt.. Ops.
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Klarade av att göra den på under 60 sekunder :D. Brorsan och jag tävlade
 
Sv: Har du klarat av att lösa Rubiks kub?

Jajamensan - förr i tiden, när jag åkte mycket buss & tunnelbana, brukade jag klocka mig själv för att speeda upp farten :-)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 739
Senast: Manji
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag är så jävla bitter och trött. Jag önskar att jag kunde säga att jag ville jobba bort bitterheten men nej, det vill jag faktiskt...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 587
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp