har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Är bara tvungen att uppdatera denna tråden för idag, nästan 14 år senare fick jag papper från fogden att dom börjat utmäta hennes lön 🥳🥳 summan har nu uppnått nästan 5 ggr beloppet från början 🙈
Yeey :banana:

Du ger mig hopp om att få tillbaka mina pengar efter en sadel som aldrig kom för sju år sedan. Hon blev också dömd (hade flera anmälningar på sig) men finns inget att utmäta.
 
Har läst hela tråden nu och måste säga att det ändå är skönt att det gick hela vägen. Även om du tyvärr inte fått tillbaka dina pengar.
Men jag läser hela tiden i Facebookgrupper om folk som blivit lurade så ändå är denna tråden lite hoppfull.
 
Har läst hela tråden nu och måste säga att det ändå är skönt att det gick hela vägen. Även om du tyvärr inte fått tillbaka dina pengar.
Men jag läser hela tiden i Facebookgrupper om folk som blivit lurade så ändå är denna tråden lite hoppfull.
Det är just sånthär som gör att jag egentligen hatar att handla med privatpersoner över nätet oavsett om jag säljer eller köper. Jag har precis skickat en sadel med blocketpaket och är livrädd att som säljare bli lurad på något sätt innan köparen okejat och pengarna släpps till mig.
 
Det är just sånthär som gör att jag egentligen hatar att handla med privatpersoner över nätet oavsett om jag säljer eller köper. Jag har precis skickat en sadel med blocketpaket och är livrädd att som säljare bli lurad på något sätt innan köparen okejat och pengarna släpps till mig.
Jag håller med. Gör det väldigt sällan numera.
 
Det är just sånthär som gör att jag egentligen hatar att handla med privatpersoner över nätet oavsett om jag säljer eller köper. Jag har precis skickat en sadel med blocketpaket och är livrädd att som säljare bli lurad på något sätt innan köparen okejat och pengarna släpps till mig.
Jag är en hopplös sadelfantast, är jämt på jakt efter den "perfekta" sadeln och har därmed sålt och köpt otaliga sadlar genom åren.
Det är bara en gång jag blivit lurad, och det var den enda gången jag inte googlade säljaren innan (totalt hjärnsläpp, hade precis fått barn och allt sans och vett var som bortblåst..).
De allra flesta är schyssta, vanliga människor :)
 
Snart 15 års jubileum på den här tråden, än så länge har jag inte fått tillbaka en krona, men typ ett brev i veckan från kronofogden som uppdaterar om hennes löneutmätning, dels har hon bytt adress 2 gånger och uppdateringar om jobb, sambons lön och förbehållsbelopp…
Känns lite hopplöst att få tillbaka pengarna med tanke på hur pass stor skuld hon sitter med, men det är iaf 25 år kvar till pension så hoppas att hon behåller sitt jobb 😅
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min sadel, värde omkring 5000 kronor. Problemet är bara att jag aldrig har sålt någonting privat tidigare.... Hur går man...
Svar
11
· Visningar
3 001
Senast: Blyger
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 553
Senast: Sockerbit
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 043
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
3 999
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp