har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Antar att du menar ts, jag har alla tips och trix att få tag på personer (del av mitt jobb)
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Det här har engagerat många här på Buke! Stackare, vi är många som håller tummarna för dig :banana:


:devil: :devil: Fyfan för sådana usla människor som hon!

Kram
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

jag såg en varningsannons från dig ang detta. Kommer visserligen inte ihåg på vilken sida men det kan ha varit hastnet??

Jag har också blivit lurad när jag köpt sadel, men då bara på storleken. Folk har ingen koll på vad de säljer!

Köpte en 16,5 men fick en 16 vilket är en svårsåld storlek. Säljaren vägrade ta tillbaka den och jag ville ha en 17 men kunde sträcka mig till 16,5.

Har även köpt en crown där den såldes som normal bom(medium) i perfekt skick. I kartongen låg en med smal bom (narrow) och en stropp som var trasig. Säljaren hävdade att det var en normal bom och att den inte alls var trasig. Måste väl krymt på posten:grin::mad:

Har även köpt en wintec 17,5 med två järn som ingick. Det skulle vara ett i normal vidd och ett i vid. Säljaren skickade i en svart sopsäck utan något skydd alls:eek: ibland undrar jag hur fan folk är funtade i skallen. I säcken låg dessvärre en 17" med ett vitt järn och ett rött. Inte ens i närheten av vad som stod i annonsen. Fin sadel för övrigt men ändå.:devil:

Håller med dig!

Jag tycker oxå att många verkar ha jättedålig koll på vad det är dom har till salu. Helt fel beskrivningar, storlekar, bomvidder osv.

Jag åkte t ex iväg och kikade på en sadel som enl annonsen skulle vara 16,5. Såg direkt att den var mycket större. När jag bad om ett måttband blev de jättesura. Men jag fick låna ett och då visade det sig att sadeln var typ 17,5 el 18". En viss skillnad...:crazy:

*OT*
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Ringde precis en tjej som sett varningen ifrån mig, som även hon varit i kontakt med säljaren, dock i hästaffärer. Uppdaterar därför tråden så hon lätt kan hitta hit.
// Camilla
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Såg tråden nu idag och har läst igenom allt.
Verkligen synd att du råkat ut för en så ful person. Jag hoppas innerligt att du kommer att få igen dina pengar och att du får upprättelse för allt jobb detta inneburit.
Hoppas ditt jävlar annamma håller i sig och att säljaren får det riktigt jobbigt och :devil:.

heja dig!!!!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Försöker igen, min post måste ha blivit raderad igår!

Samma preson som denna tråden gäller har även blivit stämd i samband med hästaffärer och blivit skadeståndsskyldig men har redan stora kronofogdeskulder vilket gör att det är svårt att få ut pengar från henne. Tro mig när jag säger att hon inte har några skrupler alls.

Mitt gamla avelssto som inte varit ridbar på flera år sålde hon vidare som fälttävlansläromästare till en 13-årig tjej med följden att hon gick runt med flickan. Stackars häst och stackars flicka!! Hon hävdade att hon själv tävlat hästen massor när hon i själva verket inte ägt den mer än någon månad.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

delvis KL

hoppas du får tillbaka pengarna till slut, men som många sagt det kan vara svårt med sånna här personer :( (Jag själv skickade iväg en häst till en tränare som skulle sälja honom men i själva verket så red hon honom knappt och han vart mer och mer avmusklad och hon visade honom knappt och lät nån stalltjej skritta vilket var överenskommet att ingen annan skulle rida honom då han var känslig och inte gillade flera ryttare. Jag kan ju inte säga vem det är men senare det året så vart det en artikle i Ridsport om henne och hennes lurendrejeri, då hon blivit stämd av flera. Vi fick aldrig några pengar dock eftersom det var svårt att bevisa, och vi hade varit naiva.)
Long story men vilket som så är väl moralem att man får vara sjukt försiktig i alla affärer med folk :(

Eastwick: Det var ju verkligen en hemsk sak att göra, fy fan för sånna folk som verkligen rakt av total lurar folk, och även utsätter både tjejen o hästen för fara :(
Det får mig att tänka att om jag säljer en häst i framtiden igen så ska jag sätta en sån där klaus att man itne får sälja den allt för fort igen. hände mig en gång när dom lovat att dom skulle ha den iallafall ett par år. Jäkla folk.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jo det känns som om det är ganska kört att få tillbaka pengarna. men hon kommer inte att komma undan på något vis..

ang att skriva att man inte får sälja hästen vidare hur som helst i kontraktet så gäller det inte om du inte skriver vad som händer om köparen säljer den vidare. Av någon märklig anledning..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Hur har det gått? Fått pengar eller sadel? Tycker verkligen synd om dig!:(

:)
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Nej, dessvärre inte. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag inte gjort så mkt åt det på ett tag nu. Har sett att hon haft annonser ute på sin häst. Kan ju tydligen ta sin tid sånt här. Men tror inte att hon kan komma undan med det, vi har ju ganska säkra bevis i form av inspelade samtal, sms, kvitto samt den dåliga sadeln.. Men frågan är om det finns några pengar att få tillbaka..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har läst igenom hela tråden nu, fy fan vilket folk det finns!!
Tycker verkligen synd om dig och hoppas innerligt att det löser sig.!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Vad FÖRBANNAD man blir!!!!!! :mad:
Om du får tag på puckot som sålt din sadel, fråga vart i Varberg "Din" sadel är, fixar hämtning åt dig isf.
Lycka till!!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Tack så mkt för allas stöd! :bow:

Idag har ärrendet hamnat i Vimmerby och personen i fråga ska in till förhör!
Enligt polisen jag precis pratat med så har hon varit inblandad i sånt här innan, men inte någon gång kommit undan med det. Det var som jag trodde, en klantig småtjuv... Såg iaf rätt ljust ut att få tillbaka pengarna alt sadeln om den nu finns :D
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

åh önskar dig stort lycka till! Hoppas att du får tillbaka dina pengar och att tjuven får ett ordentligt straff.

Jag har själv blivit blåst men "bara" på 700kr. Snokade fram att det rörde sig om en 16årig snorunge, hon är ändå inte straffmyndig så vad gör man. Morsan ville inte blanda sig i...:devil:
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Tack så mkt! :D

När dom redan börjat i den åldern.. Undra då hur dom blir som vuxna :confused:
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

jadu, det vill vi inte veta. Lär väl bli något socfall som knarkar skulle jag gissa på.

Dessvärre sköttes hela affären via telefon, annonsen tog hon bort illakvickt. Mobilnummret är sökbart men hon bor inte på den adressen längre. Mamman fick jag tag i men ungen bodde hos pappan och något nummer ville hon inte lämna ut. Mobilnummret är numera avstängt så skitungen verkar komma undan. Tycker det är konstigt att morsan inte bryr sig mer...
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Skönt att det verkar lösa sig! Säg ändå till om du behöver hjälp med att hämta sadeln! Bor ett stenkasst från Varberg! :laugh:
Har en affär på g med en säljare på blocket. Får väl se hur den går :confused:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min sadel, värde omkring 5000 kronor. Problemet är bara att jag aldrig har sålt någonting privat tidigare.... Hur går man...
Svar
11
· Visningar
3 001
Senast: Blyger
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 556
Senast: Sockerbit
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 044
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 001
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Strejk
  • Snorklingstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp