har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Skönt att det verkar lösa sig! Säg ändå till om du behöver hjälp med att hämta sadeln! Bor ett stenkasst från Varberg! :laugh:
Har en affär på g med en säljare på blocket. Får väl se hur den går :confused:

hm, "min" säljare som blåste mig har jag snokat reda på att hon går på något hästgymnasium i varberg. Du kanske skulle kunna åka dit med långpiskan och ge henne några hälsningar från mig:devil:
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

jadu, det vill vi inte veta. Lär väl bli något socfall som knarkar skulle jag gissa på.

Dessvärre sköttes hela affären via telefon, annonsen tog hon bort illakvickt. Mobilnummret är sökbart men hon bor inte på den adressen längre. Mamman fick jag tag i men ungen bodde hos pappan och något nummer ville hon inte lämna ut. Mobilnummret är numera avstängt så skitungen verkar komma undan. Tycker det är konstigt att morsan inte bryr sig mer...

Ja det är verkligen märkligt... Tycker ju att mamman borde sett ganska allvarligt på det hela
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Skönt att det verkar lösa sig! Säg ändå till om du behöver hjälp med att hämta sadeln! Bor ett stenkasst från Varberg! :laugh:
Har en affär på g med en säljare på blocket. Får väl se hur den går :confused:

Ok, det ska jag ha i åtanke :) Dock tror jag inte att sadeln varit i varberg, var nog bara en ursäkt från hennes del för att hon inte skickat sadeln
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Ok, det ska jag ha i åtanke :) Dock tror jag inte att sadeln varit i varberg, var nog bara en ursäkt från hennes del för att hon inte skickat sadeln

Det är förmodligen som du säger, men OM det stämmer. Skicka ett PM så fixar jag det åt dig. :) Håller tummarna
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jag går på ridgymnasium i vbg, kanske kan jag hjälpa dig! Skicka Pm om du vill ha hjälp med något!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har läst alla inlägg nu och man blir ju mörkrädd! :mad:
Hoppas verkligen att du får antingen sadel eller pengar tillbaka! :)

Jag har bara köpt över internet ett par ggr, den första ggn var jag ganska liten och pappa hjälpte mig betala över internet. Det enda som var fel då var att tränset jag hade köpt skulle ha tillhörande kantflätade lädertyglar (min favorit) men istället kom det vanliga fula tygtyglar med stroppar! :crazy: Hon som sålde sa att hon kallade de för kantflätade, men vart lädret fanns på dessa kan man ju dock undra :grin:

Och andra ggn var när jag köpte ett underbart tiarapannband av en här på buke! Tror att jag förde över pengar först och sen skickade hon paketet till mig. Vi hade ju kontakt här genom prat i trådar och sms tror jag, så jag kände mig lugn :)


Följer tråden med spänning! :devil::bump:
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

KL

Visserligen en gammal tråd, men jag måste bara fråga hur det gick? Har läst hela tråden i hopp om ett gott slut, men tråden slutade mitt i allt spännande! Så hur gick det på förhöret? Fick du dina pengar eller sadeln?
Och så måste jag bara fråga, hur ser en Indisk sadel ut? Kan du inte sätta in en bild på den?
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

indisk sadel = billig skitsadel i allroundmodell skulle jag tippa på. Ex sådant skräp som hööks och börjes kränger för max en tusenlapp.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har läst hela tråden, är nyfiken, hur har det gått nu? Fått några pengar tillbaka?
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

KL

Har läst hela tråden och är sjukt nyfiken på hur det gick!! Man kan ju inte bara sluta skriva när det är som mest spännande haha.... Kom igen TS: Uppdatering!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Undrar också.

Vet att det är flera här på Buke som blivit lurade av en annons på en Prestige Silver Star, tyvärr är det min bild som har använts i annonserna eftersom den dyker upp på Google om man använder bildsök.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

KL

Man undrar ju vart världen är på väg när folk mer och mer tycker det är helt okej att lura folk på både pengar och saker och i en så tidig ålder! Känns som det här med att lura/ljuga/stjäla har blivit en cool grejj bland yngre.. deprimerande! usch usch..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Kl

Oj vad många som skrivit här det senaste :p

Har inte hört något nytt förrän idag då jag fick en kallelse till tingsrätten! :)
Den 12:e november ska jag till Kalmars tingsrätt. Ser verkligen fram emot att träffa människan faktiskt.

Är det någon som varit med om något sånt här innan? Jag är lite nervös har aldrig varit med om nått sånt här innan.. Hur går det till?
 
Lurad på hästnetannons :(

Hej! Läste igenom tråden och kände igen mig till mångt och mycket. Det måste vara samma bedragerska. Saken är polisanmäld men jag skulle vara jätte glad om ni som har info om säljaren ville pm:a eller maila mig för att riktigt kunna sätta dit henne. Känner mig så arg på mig själv!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har läst igenom hela tråden nu, fy fan säger jag bara
Tycker verkligen synd om dig och hoppas innerligt att det löser sig

Skönt att du fått ett datum nu då, hoppas det får ett slut på historien till din fördel det hade ju inte varit mer än rätt.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Du måste uppdatera oss när du varit där! Va hon sa, va du sa, vad domaren sa, verkade hon upprörd, elak.. ja allt! (Ja jag ligger förkyld och tar tacksamt allt drama jag kan få!)
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

haha ja jag kommer uppdatera om allt som händer :p Jag skulle tro att hon kommer spela dum och låtsas som att hon inte har en aning om vad jag pratar om. Hon känns som en sådan människa..
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

usch vad sur jag blev av att läsa denna tråden. hoppas nu att allt löser sig i tingsrätten, du måste uppdatera direkt sen :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min sadel, värde omkring 5000 kronor. Problemet är bara att jag aldrig har sålt någonting privat tidigare.... Hur går man...
Svar
11
· Visningar
2 989
Senast: Blyger
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 527
Senast: Sockerbit
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 000
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
3 964
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp