har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Tack :) Ja det var på tiden.. Läste din tråd om ll, hoppas det löser sig för dig och din häst.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jag har själv blivit blås nyligen, dum som man är satte jag in flera 100 på ett konto för en del hästsaker. en månad har gått och jag får inte längre tag i personen. Tack och lov fanns namnet på eniro och adressen. Sökte på namnet och fick upp att tjejen var 18 år! man ska inte göra affärer med yngre personer helt klart. Fördelen i det här fallet är att jag ringde morsan, hon skulle ordna upp detta för dottern. Hoppas på att hon är lika vettig som hon lät.:devil: Det var sista gången jag betalade i förskott!

Jag har sålt saker begagnat sen jag var 15 och folk har betalat in i förskott, har aldrig lurat någon :cool: så det har nog inget med ålder att göra ska du se...:p
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Snarare kan man säga att det känns extra tryggt nu att handla begagnat av privatpersoner på nätet när detta domslut meddelats - det visar att det går att få tag på den skyldige, samt att rättsväsendet fungerar Bra i dylika ärenden.

Har endast blivit "lurad" en gång, men av en person som faktiskt inte visste bättre, sålde en undermålig sadel av annan modell än angivet, och efter lite diskussioner fick jag faktiskt både returnera sadeln och fick pengarna åter.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Blev påmind om denna tråd idag genom en liknande tråd och beslöt mig för att kolla vad som hänt med skulden och "min" lilla bedragerska :devil:
Hon bor nu i Sollebrunn, inte alls långt i från där jag bodde när hon lurade mig, och skulden är nu uppe i det dubbla mot vad jag betalat henne. Hon har skulder hos kf på sammanlagt 465 000 kr, 30 år gammal... Tyvärr verkar inte det finnas så mkt att ta av henne, men vad det verkade kunde det så småningom bli utmätning. Den som lever får se :)
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Vad jag vet så kan inte privat personer få giro konton utan endast företag. Jag försökte men lyckades inte. Hat inget företag att ta det på.


Hoppas du får din sadel TS.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Visst kan privatpersoner teckna ett plusgiro. Men vem vill betala för det när det finns betydligt bättre och billigare tjänster?
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Oj vilken spännande tråd, otroligt tråkigt, men spännande att följa TS genom tråden. Har läst hela tråden idag!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Oj vad spännande! Skrev under mitt förra nick i tråden när den var aktuell så att säga men läste inte upplösningen!

Tråkigt för dig TS att du inte fick sadeln du ville ha men gott som attan att hon fick fängelse och att du fick dina pengar tillbaka ändå! :D
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Fast TS har inte fått några pengar tillbaka. Säljaren har uppenbarligen inga utmätningsbara inkomster och då blir det inga pengar.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Men ja ha?

Trodde att hon "sålde" fakturan, fick sina pengar och sen drivs det in med alla extrakostnader? :o:crazy:
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Men ja ha?

Trodde att hon "sålde" fakturan, fick sina pengar och sen drivs det in med alla extrakostnader? :o:crazy:

Så gjorde hon, men bedragaren måste ju liksom betala kronofogden innan TS får sina pengar.
Kronofogden ligger inte ute med pengar till sina kunder, de hjälper bara till att försöka driva in dem.
Men eftersom bedragerskan redan har så stora skulder så ligger det väldigt många andra skulder före det är TS tur att få några pengar.
Mest troligt kommer TS aldrig att få igen sina pengar tyvärr, men får hon det då har hon tur.

Så rent krasst så är det så att människor med stora skulder hos KFM sällan/aldrig betalar tillbaka om de nu inte har stora tillgångar att ta av men så är sällan fallet.
Men deras liv är ju å andra sidan helt förstörda.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Inkommande pengar delas lika mellan de som dtiver sina skulder genom kronofogden men skatter och liknande går först. Så vänta på sin tur gör man eg inte.
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Kronofogden köper inga fakturor, det kan möjligen något av inkassobolagen göra men de köper inte vad som helst (nästan).
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Har som sagt inte fått några pengar tillbaka, och tror nog heller inte att jag kommer få några, antar att det finns en del som står före mig i tur.. Men jag gottar mig lite i att hon, 30 år gammal, sitter med skulder på nästan ½ miljon hos kronofogden. Speciellt med tanke på att en hel del av skulderna kommer från bedrägerier. Bra liv!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Köpte ett dyon träns på nätet, kom aldrig något:(
Mailade flera ggr men inget svar.
Efter nån vecka fick jag svar, hon hävdade
att hon legat på sjukhus och skulle skicka det
så fort hon kunde.
Fick ett kolli nummer och tänkte att då va
va allt frid o fröjd!
Hämta paketet på posten, åkte till stallet och
såg fram emot att prova mitt dyra träns.
Tjiiii fick jag!!
I paketet låg tre gamla mögliga tyglar, olika gamla
träns delar i alla möjliga färger från typ 80 talet.

Så besviken man blev!

Men vad hade jag för bevis att jag köpte
ett dyon träns och inte denna skiten?
Suck! Så irriterande!!!

Hoppas du får din sadel!

Nästa gång du köper nått dyrare så använd
Blocket paketet! Då kan du inte bli lurad!
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Jag tycker att det är rent för j**vligt att folk försörjer sig på att lura andra på nätet på bl.a sadlar så himlans ruttet, folk har ju inget samvete alls längre.

Tur att du stod på dig så h*n åkte ditt
 
Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Frågan är om hon kan fortsätta med sina bedrägerier? Vad är det som säger att hon inte fortsätter annonsera ut varor som inte existerar? :(
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min sadel, värde omkring 5000 kronor. Problemet är bara att jag aldrig har sålt någonting privat tidigare.... Hur går man...
Svar
11
· Visningar
2 989
Senast: Blyger
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 527
Senast: Sockerbit
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 998
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
3 963
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp