Har du något du gör som du inte vill att andra ska veta om? Eller som alla vet om eller att du är öppen med som vardagssaker?Stort som smått.

Lillefrun

Trådstartare
Ja, finns det något du gör i smyg eller inte berättar för någon? Eller saker du bara gör utan att tänka på det eller med andra. Små saker och stora saker. Sånt som kanske är lite udda och just du.

Jag kan börja, det händer ibland att jag skippar måltider och istället äter godis, ingen vettig kost men det är en nyväckt del hos mig som inte ätit godis på 16 år så tänker att det nog är en fas :angel: Är ju inte fel i sig att äta godis ibland men det kanske blir lite näringsbrist om man i längden skippar annat..

”Samlar” på vattenflaskor i kylskåpet för att alltid ha perfekt tempererat vatten, har 15 glasflaskor där som jag cirkulerar. Hade mer men sen fick inte maten plats:rofl:
 
Jag pratar med mina hundar när vi går på promenader. Då menar jag inte kommandon eller så utan mer diskussioner med hundarna (mig själv egentligen) likadant om jag åker bil och hundarna ligger bak så kan jag säga saker som tex "Hmm ska vi inte svänga förbi Stella på hemvägen", "ska vi ta en annan lite längre väg tillbaka eller vad tycker ni?" Det värsta är väl att jag ibland kan kolla i backspegeln som om jag faktiskt förväntade mig ett svar:D

Haha rent av har man glömt av sig någon gång när man haft en mänsklig passagerare i bilen och man frågat något menat till hundarna och personen svarar.

Försöker vänja mig av med beteendet genom att lyssna på musik eller poddar.
 
Jag är en sån "bra att ha" människa som med lätthet skulle kunna samla på alla möjliga saker som kan vara bra att ha till senare. Igår när jag körde hem från jobbet såg jag att någon hade tappat ett långt blått rep som man ofta använder för att säkra presenningar och liknande, uppskattningsvis sådär en 5-6 meter långt. Det tog en jäkla viljestyrka att inte stanna bilen och ta med det hem, för ett sånt rep hade ju varit bra att ha vid något tillfälle i framtiden. Kartonger är också en favorit eller bara lådor i allmänhet. Om jag köper något och det levereras i en riktigt bra låda så har jag svårt att slänga den för man vet aldrig när man behöver en riktigt bra låda. Vi har precis fått levereras ett hydraulaggregat till jobbet och den kom i en trälåda bestående av 4 pallkragar på en träbotten och sen ett trälock ovanpå. Jag dividerar fortfarande med mig själv ang om jag ska ta med den hem (den kommer slängas annars) för om man sätter gångjärn på locket och skruvar fast hjul undertill har man en perfekt förvaringslåda som är lätt att flytta!

Sen gör jag andra saker av lite mer allvarlig natur som jag inte är speciellt glad för att dela med mig av till folk runt omkring mig, ffa eftersom jag skäms för det och försöker sluta med eftersom det är ett tvångsbeteende är det himla svårt.
 
Tänkte inte att man ska vara tvungen att skriva svåra saker utan mer lättsamma.
Jag är en sån "bra att ha" människa som med lätthet skulle kunna samla på alla möjliga saker som kan vara bra att ha till senare. Igår när jag körde hem från jobbet såg jag att någon hade tappat ett långt blått rep som man ofta använder för att säkra presenningar och liknande, uppskattningsvis sådär en 5-6 meter långt. Det tog en jäkla viljestyrka att inte stanna bilen och ta med det hem, för ett sånt rep hade ju varit bra att ha vid något tillfälle i framtiden. Kartonger är också en favorit eller bara lådor i allmänhet. Om jag köper något och det levereras i en riktigt bra låda så har jag svårt att slänga den för man vet aldrig när man behöver en riktigt bra låda. Vi har precis fått levereras ett hydraulaggregat till jobbet och den kom i en trälåda bestående av 4 pallkragar på en träbotten och sen ett trälock ovanpå. Jag dividerar fortfarande med mig själv ang om jag ska ta med den hem (den kommer slängas annars) för om man sätter gångjärn på locket och skruvar fast hjul undertill har man en perfekt förvaringslåda som är lätt att flytta!

Sen gör jag andra saker av lite mer allvarlig natur som jag inte är speciellt glad för att dela med mig av till folk runt omkring mig, ffa eftersom jag skäms för det och försöker sluta med eftersom det är ett tvångsbeteende är det himla svårt.
Jag skrattade högt när jag läste, jag är lite så också och min omgivning tycker jag borde slänga typ allt i mina förråd och lådor.
 
Jo just det, jag hatar att duscha för att det känns obehagligt mot huden och jag gillar inte när det är kallt utanför duschen med temp växlingar så min lösning är att ha pod på i högtalare så att jag hör, jag duschar i kallt vatten och tävlar med mig själv om hur snabbt jag kan göra allt.
 
  • Gilla
Reactions: Nox
Jag sjunger på "min kära lilla ponny" rätt högt när jag rider i skogen, mest bara för att min häst är så gullig.
Om någon skulle komma i skogen och höra mig är min plan att högt säga "nu sjunger vi så vi skrämmer bort älgarna!" till min häst.. Fullt rimligt. 😅
 
Jag sjunger på "min kära lilla ponny" rätt högt när jag rider i skogen, mest bara för att min häst är så gullig.
Om någon skulle komma i skogen och höra mig är min plan att högt säga "nu sjunger vi så vi skrämmer bort älgarna!" till min häst.. Fullt rimligt. 😅
Jag och min kompis brukade sjunga Bonnie Tyler med Total eclipse of the heart högt i duett när vi var ute och red med våra ponnies för att skrämma bort älgarna. 😂🙈
 
Jag pratar med mina hundar när vi går på promenader. Då menar jag inte kommandon eller så utan mer diskussioner med hundarna (mig själv egentligen) likadant om jag åker bil och hundarna ligger bak så kan jag säga saker som tex "Hmm ska vi inte svänga förbi Stella på hemvägen", "ska vi ta en annan lite längre väg tillbaka eller vad tycker ni?" Det värsta är väl att jag ibland kan kolla i backspegeln som om jag faktiskt förväntade mig ett svar:D
Jag gör likadan och kallar hunden för bubbisen med Morran-röst. 🙈

Edit: ..när jag inte spårar ur fullständigt och börjar prata fejkdanska med stackarn. :angel:
 
Jag hittar på små visor om precis allt hela tiden. Sedan sjunger jag dem oavbrutet i en eller flera timmar till omgivningens stora förskräckelse 🙈

De flesta försvinner ur minnet direkt men jag har väckt sonen varje morgon med samma visa sedan han var 3 så vissa stannar kvar.
 
Jag har långa monologer när jag kör bil, typ dialoger fast ingen som svarar ... eller lyssnar. Där vädrar jag allt som jag inte kan eller vill säga rakt ut till folk. Ibland när nån är extra jobbig (har en sån bekantskap som sugit all must ur mig...) är det en säkerhetsventil där jag får pysa ut mina åsikter och mitt missnöje. Helt utan att nån lyssnar. (Brukar kolla mobilen så jag inte har nåt samtal på gång, typ fickringning...)
 
Jag sjunger på "min kära lilla ponny" rätt högt när jag rider i skogen, mest bara för att min häst är så gullig.
Om någon skulle komma i skogen och höra mig är min plan att högt säga "nu sjunger vi så vi skrämmer bort älgarna!" till min häst.. Fullt rimligt. 😅
Jag sjunger "Jag tömkör mina små ponnys" / "Jag tömkör min lilla ponny" när jag är ute och går med mina hundar i långlina, melodin är "Vi gungar våra pippor" från Madicken.
 
Jag sjunger på "min kära lilla ponny" rätt högt när jag rider i skogen, mest bara för att min häst är så gullig.
Om någon skulle komma i skogen och höra mig är min plan att högt säga "nu sjunger vi så vi skrämmer bort älgarna!" till min häst.. Fullt rimligt. 😅
Jag och min kompis försökte sjunga med älgstämma istället. Jag var suverän på att låta som en älg. Enda gången jag varit bra på att sjunga :p
 
Jag pratar med mina datordelar när jag sätter ihop dem, men din jäkla lilla skruv sätt dig på plats. Neeej! Sluta försvinna, komsikomsi var är du kylfläkten, förbaskade skruvmejsel var är du din jäkel. Duktig hårddisk att sätta sig på plats perfekt.... Även när de är på plats, jaaaaa! Fina Win installer nu funkar allt! Men alltså kom igen (extern) hdd varför måste du krångla. Heja, heja! Calibre öppna dig som du ska.

Att jag pratar konstant med katten är helt naturligt :angel:

Hmm, vad jag inte vill att andra ska veta? Jag läser fanfic, slash.
 
Jag pratar mycket med mig själv och kan larva mig en hel del när jag är hemma ensam. Kan prata för mig själv bland folk också så ibland måste jag hejda mig!

Jag sjunger i bilen och skriver ibland kärleksnoveller för mig själv :o

Självklart pratar jag med hästen, mammas katt etc. Men det döljer jag inte :D
 
Jag sjunger på "min kära lilla ponny" rätt högt när jag rider i skogen, mest bara för att min häst är så gullig.
Om någon skulle komma i skogen och höra mig är min plan att högt säga "nu sjunger vi så vi skrämmer bort älgarna!" till min häst.. Fullt rimligt. 😅
Åh, den brukade jag alltid sjunga för min häst när jag red, fast jag stoppade in hennes namn istället för "ponny". Vuxet! 😁🥰
 
Jag sjunger på "min kära lilla ponny" rätt högt när jag rider i skogen, mest bara för att min häst är så gullig.
Om någon skulle komma i skogen och höra mig är min plan att högt säga "nu sjunger vi så vi skrämmer bort älgarna!" till min häst.. Fullt rimligt. 😅

När jag red in Ziggy, då 3 år, och skulle börja rida ut ensam så brukade jag sjunga Ziggy Stardust för honom - mest för att inte hålla andan när jag själv kände av lite unghästryttarnerver.

Eftersom det funkade väldigt bra så vågar jag inte byta låt nu. Utan nu håller jag nu på att prägla tvååringarna med att sjunga Ziggy Stardust redan när jag står och myser med dem och kliar dem, så ska de förknippa det med något mysigt och positivt lugnande för oss båda när jag helt plötsligt befinner mig på ryggen.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 807
Senast: Tufs
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 509
Senast: Texaz
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: Hannah0407
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 504
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp