Har du något du gör som du inte vill att andra ska veta om? Eller som alla vet om eller att du är öppen med som vardagssaker?Stort som smått.

Jag har ingen avståndsbedömning och noll balans efter covid så har svårt att gå upp och nerför trappor (får hålla i med båda händerna) och backar i skogen. Det blir extra svårt när jag ska åka rulltrappa, både balans och avgöra när jag ska kliva på trappsteget i farten. Har ramlat flera gånger både i trappor och rulltrappor och i skogen. Så det händer att jag ska handla och en butik bara nås med rulltrappa, har stått stilla och försökt kliva på men det inte gått och det bildats kö bakom mig och jag sprungit iväg utan att nå affären. Ingen vet ju varför och jag blir frustrerad.
 
Jag räknar också galoppstegen när jag åker bil eller buss.

Jag jobbade som brevbärare och blev lite arbetsskadad.jag avgör fortfarande vilka brevlådor som har bra inkast, rätt höjd, bra läge vid vägen och vilka som är dåliga. Pappa är också brevbärare och min mamma och bror höll på att bli tokiga när vi var ute och åkte allihop och vi diskuterade brevlådor och suckade över dom dåliga och berömde dom bra. :angel:😂
 
Jag började duscha med något youtubeavsnitt på mobilen för något år sedan. Men pga jag är då praktiskt taget döv och väldigt närsynt så får den hänga med in i duschkabinen :angel: Jag dröjde alltid för länge innan duschen förut för att jag skulle bara kolla en sak till, numera kommer jag snabbare till skott och duschar snabbare (klippen hjälper mig att hålla koll på tiden också) :up:
Tacksam över vattentäta mobiler! :D
Jag har en högtalare med in i badrummet så det ska höras genom vattnet, än så länge håller den
 
Åh, nu gör jag det mindre sen jag faktiskt började rida igen, men tidigare var det ju mycket öka och minska stegen och en del skänkelvikningar osv på alla promenader :angel: Bra påskjut bakifrån osv.

(Visade sig vara mycket svårare att få till när man faktiskt kom upp på en häst sen :cautious:)
 
Jag har en högtalare med in i badrummet så det ska höras genom vattnet, än så länge håller den
Jag är praktiskt taget döv i duschen (hörapparaterna är inte vattentäta 😅) annars hade jag börjat med musik på hög volym sen länge! Jag är avis på de som kan lyssna på pods och liknande :cautious:
 
Jag är praktiskt taget döv i duschen (hörapparaterna är inte vattentäta 😅) annars hade jag börjat med musik på hög volym sen länge! Jag är avis på de som kan lyssna på pods och liknande :cautious:
Aha, jag hör inte allt alltid men sätter på något som jag kan spola tillbaka sen om jag missat något. Blir lite högre volym dock märker jag innan och efter själva stunden i duschen :o Grannen har i alla fall inte sagt något så jag kanske lyssnar på bra poddar och böcker dom minutrarna jag står i duschen:D
 
Aha, jag hör inte allt alltid men sätter på något som jag kan spola tillbaka sen om jag missat något. Blir lite högre volym dock märker jag innan och efter själva stunden i duschen :o Grannen har i alla fall inte sagt något så jag kanske lyssnar på bra poddar och böcker dom minutrarna jag står i duschen:D
Jag vill kunna dansa i duschen :arghh::D
(Eller jag kan väl ... men känns lite tråkigt utan musik :cautious:)
 
Jag memorerar och sorterar och kategoriserar och bedömmer ALLA bilar jag möter eller går förbi åt det hållet nummerskylten visas och har ett eget djupt komplicerat sätt att räkna ut om det är en ”bra” bil och det sambandet på skylten förstår ingen annan. Blir många rundor i huvudet för att få det att gå ihop. Och sen upp på det kommer alla dessa elskåp med sina siffror, och hela världen är full av siffror och nummer som måste räknas ut och vrida och vända på.

Sen texten eller mönstret alla har på sina kläder, meningar som går i loopar i huvudet. Kommer ihåg flera från mer än 10 år. Eller om en tråd på något plagg sticker ut eller mönstret på soffan. Det kan göra att jag inte hör vad andra säger.

Kan inte sluta att ta in allt och det blir lite konstigt ibland,en liten sak nu var att när jag träffade läkaren i veckan hade han lila tröja och gröna byxor och självklart måste jag påpeka det och säga att när vi sågs sist så hade han bara svarta kläder. I mitt huvud var den infon användbar men läkaren såg lite förvånad ut över vilken koll jag har 😂

Pust och puh. Inte konstigt man blir trött av att gå ut.
 
Åh, en till! Efter separationen från barnens far köpte jag en lägenhet, och första tiden när jag kom hem sa jag alltid "hej min fina fina lägenhet :love:" till den. Sån lättnad att ha något eget och kunna stänga om mig i lugn och ro!

Sen pratar jag bebisspråk med husdjuren, på nivån att det blir genant när jag hör mig själv. Fast mina barn låter likadant, och vi pratar absolut inte så när nån utomstående är med. Vi brukar skämta att om nån nångång avlyssnar oss så skulle hen drivas till vansinne :rofl:

En bekant sa att hon aldrig skulle prata bebisspråk med sitt barn, det är ju löjligt. Men med djuren går det utmärkt, därför att de ska ju aldrig lära sig prata 😀
 
Jag har en mjukishund som jag fick av mammas jobbarkompisar när jag föddes (vid den tiden jobbade hon på BB). Han var länge det allra viktigaste jag hade och har varit med om hemskt mycket saker (tex blivit kvarglömd på stor mataffär just innan stängning. När jag upptäckte att han var borta när jag skulle sova blev jag helt panikslagen - det resulterade i att butikens ägare letades upp, ringdes och fick åka dit och hämta honom från fruktdisken där han låg…) Han ligger nu nedpackad ihop med alla viktiga papper, lite gamla foton osv. Kommer definitivt att räddas vid brand.

Jag har också kvar en nalle, och då jag fick barn sa min mamma något om att det var ju bra att jag har den kvar, så barnen kan leka med den.
Jag utbrast förskräckt att Nallen inte är någon leksak 😳
 
Jag har börjat uppskatta slutet på några av mina yogapass med saker jag för ett år sedan skulle ha tyckt var lite för ”flummigt” för mig. Men nu tar jag verkligen in allt när vi på slutet ska tänka på något särskilt man behöver stöd i eller vill klara på egen hand eller vill sända något till någon annan som man vill nå ut till med kärlek, energi, eller bara sitt stöd. Vi får fundera ut vem vi vill sända våra tankar till och sen sätta ihop handflatorna framför bröstet och passet är slut när alla gjort det. Det känns verkligen som att det fungerar fast det inte finns någon chans att det gör det rent logiskt.

Jag brukar sända kärlek och energi till min farfar. Han är 97 år gammal men väldigt pigg för sin ålder men jag vet att han har det kämpigt ofta.Han var min idol när jag var yngre och jag älskar honom så mycket.
Åh, det gjorde vi också då jag yogade, och jag upptäckte till min glädje att jag varje gång var tacksam för något någon annan person gjort den dagen. Allt från hjälpt mig med tung låda till gett positivt beslut på försäkringsärende, och nästan vad som helst däremellan. Det var en trevlig insikt.
 
Kan inte sluta att ta in allt och det blir lite konstigt ibland,en liten sak nu var att när jag träffade läkaren i veckan hade han lila tröja och gröna byxor och självklart måste jag påpeka det och säga att när vi sågs sist så hade han bara svarta kläder. I mitt huvud var den infon användbar men läkaren såg lite förvånad ut över vilken koll jag har 😂
Blir så nyfiken på hur informationen i exemplet med läkaren var användbar, alltså vilken innebörd det hade för dig? Genuint intresserad alltså, inte ett uns ifrågasättande/dömande. Vissa människor är otroligt duktiga på att se mönster och lägga ihop detaljer.
 
Jag lägger allt, alla saker, i raka räta, sorterade högar, eller sorterar i små korgar och lådor där det går. Om någon lägger saker på bordet kan jag inte vänta tills de går på toa eller något så jag kan få räta upp och rätta till. :o:D Jag vill inte göra det framför folk och "rätta dem", det känns bara bättre när allt är organiserat.
 
Jag memorerar och sorterar och kategoriserar och bedömmer ALLA bilar jag möter eller går förbi åt det hållet nummerskylten visas och har ett eget djupt komplicerat sätt att räkna ut om det är en ”bra” bil och det sambandet på skylten förstår ingen annan. Blir många rundor i huvudet för att få det att gå ihop. Och sen upp på det kommer alla dessa elskåp med sina siffror, och hela världen är full av siffror och nummer som måste räknas ut och vrida och vända på.

Sen texten eller mönstret alla har på sina kläder, meningar som går i loopar i huvudet. Kommer ihåg flera från mer än 10 år. Eller om en tråd på något plagg sticker ut eller mönstret på soffan. Det kan göra att jag inte hör vad andra säger.

Kan inte sluta att ta in allt och det blir lite konstigt ibland,en liten sak nu var att när jag träffade läkaren i veckan hade han lila tröja och gröna byxor och självklart måste jag påpeka det och säga att när vi sågs sist så hade han bara svarta kläder. I mitt huvud var den infon användbar men läkaren såg lite förvånad ut över vilken koll jag har 😂

Pust och puh. Inte konstigt man blir trött av att gå ut.
Är också nyfiken, tycker du att informationen är användbar eller intressant?
För jag kan ju känna igen mig lite grann (inte riktigt på samma nivå dock) i att tycka att vissa saker är intressanta nog att ta notis av och komma ihåg, saker som andra kanske inte märker alls, och ibland kanske man blir lite förvånad över att andra inte lagt märke till något.
Men då brukar jag vara medveten om att det är något som jag tycker är intressant/roligt att veta, men troligen är inte användbar i de flesta situationer.
Är nyfiken på om du upplever det annorlunda?
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 896
Senast: Tufs
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 525
Senast: Texaz
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 656
Senast: Hannah0407
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 561
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp