Har du något du gör som du inte vill att andra ska veta om? Eller som alla vet om eller att du är öppen med som vardagssaker?Stort som smått.

Åh, det gjorde vi också då jag yogade, och jag upptäckte till min glädje att jag varje gång var tacksam för något någon annan person gjort den dagen. Allt från hjälpt mig med tung låda till gett positivt beslut på försäkringsärende, och nästan vad som helst däremellan. Det var en trevlig insikt.
Visst är det, och med farfar så är vinsten att han överlever ännu en dag. Jag vet att han är rätt trött på livet så här som 97-åring och jag vill att han ska vilja fortsätta för sin egen skull och att han ska finna glädjen i det han har.
 
Blir så nyfiken på hur informationen i exemplet med läkaren var användbar, alltså vilken innebörd det hade för dig? Genuint intresserad alltså, inte ett uns ifrågasättande/dömande. Vissa människor är otroligt duktiga på att se mönster och lägga ihop detaljer.
Det känns som att om man ser hur en person förändras från gång till gång så säger den något om en som person, om den är öppen för förändringar, hur mycket tid någon lägger på utseendet osv och jag gillar att den här läkaren helt struntar i koder och klär sig som om han är på väg till stranden och inte som en läkare. Och t.ex.har jag i princip alltid klätt mig helt i svart, när jag nu börjar klä mig mer i färg så känner jag mig annorlunda och möts av kommentarer som om jag är en ny människa. Svårt att förklara hur men min hjärna vill se mönster och tolka allt bara ”för att”.
 
Är också nyfiken, tycker du att informationen är användbar eller intressant?
För jag kan ju känna igen mig lite grann (inte riktigt på samma nivå dock) i att tycka att vissa saker är intressanta nog att ta notis av och komma ihåg, saker som andra kanske inte märker alls, och ibland kanske man blir lite förvånad över att andra inte lagt märke till något.
Men då brukar jag vara medveten om att det är något som jag tycker är intressant/roligt att veta, men troligen är inte användbar i de flesta situationer.
Är nyfiken på om du upplever det annorlunda?
Den enkla förklaringen (orkar inte riktigt gå in på allt) är att jag har autism och får saker kastade i ansiktet hela tiden, hela tiden nya intryck som ger mig hemsk ångest som jag måste lyckas ta emot och hantera och då väljer jag att fokusera på saker som går att kontrollera, som alla siffror och bokstäver jag ser. Räknar och skriver siffror på allt hemma i vardagen, precis allt.Och i affärer också men där är det en plåga ibland med alla prisskyltar överallt och jag mår dåligt. Händer att jag inte kan handla för att någon siffra på det jag vill köpa är fel så då kan jag inte handla och får gå tomhänt hem.

Jag har särskilda block där jag organiserar allt i vardagen, ofta in på decimaler hela dagarna.

Så ren överlevnads metod skulle jag säga. Ibland bra och ibland irriterande men mest bra.

Och jag samlar fakta, jag har nästintill fotografiskt minne och det fastnar saker, både mycket hållbart men också mycket onödigt ibland. 😂

Och så gillar jag onödig kunskap, du vill inte möta mig i frågespel :D
 
Pratar konstant med hunden och hästen så fort vi är ensamma, dom är fantastiskt bra lyssnare :angel:
Tycker ändå att mina djur lyssnar väldigt bra på mig när det behövs, så jag tänker att det bara för gott med sig 😊 Dom verkar inte ha några problem att skilja på babbel och "nej kom vi går den här vägen istället".

Visa bifogad fil 95907
Svårt att inte ha livliga "diskussioner" med den här token 😁
Men åh! Fina Alfa!!
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 807
Senast: Tufs
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 509
Senast: Texaz
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: Hannah0407
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 504
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp