Har du sålt på auktion någon gång?

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag har precis sålt en gammal stereo på nätauktion för ett antal tusenlappar. Är glad att jag tog tag i saken för den har stått i vår källare i +10 år utan att jag använt den. Skulle bara sålt den tidigare för ett antal år sen hade det sannolikt blivit bättre betalt. Men absolut bättre än att den står kvar i källaren liksom.

Har ni sålt något? Vad? Hur gick auktionen?
 
Ja... både IRL (svårt att undvika med auktioner hemma på gården ;)) och på nätet. Tyvärr har jag köpt och köper på nätauktioner/IRL också...

Det jag säljer är främst antikviteter/designprylar samt oanvänd hudvård jag av någon anledning inte vill ha. En av de roligaste grejorna jag sålt var ett gammalt fäbodskåp... jag ropade in det för ingen bjöd på det (jag har svårt att låta gamla grejor gå på tippen) plus att jag hade ett eventuellt projekt där jag skulle kunna använda det. Jag betalade en tjuga. Projektet blev inte av och skåpet var i vägen hela tiden så nästa år sa jag åt min auktionist att vi försöker sälja det så det försvinner. Det gick för strax över 200kr :D

Roligaste försäljningen på nätet var när jag sålde lite arvegods, två ljusstakar i porslin som visade sig var rätt värdefulla (Royal Copenhagen). Jag har alltid avskytt dem under min uppväxt :laugh:
 
Glömde ju faktiskt bort att jag sålt via Tradera några gånger då var det inte första gången! Detta var dock första gången jag lämnat in något till en auktionsfirma , Bukowskis, som fått sälja åt mig.
 
För ca 20 år sedan ordnade jag och mitt ex en auktion. Hans faster hade dött och han var enda arvingen. Vi hyrde bygdegården och betalade en gubbe som skötte utropen. Hon hade lämnat efter sig en hel del fint som vi inte behövde så totalt blev det ca 25000 kr. För övrigt har jag bara sålt på tradera auktioner.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 291
Senast: ptr
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 729
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 879
Senast: Snowball
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 318
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp