Har duktig häst!

Ja, det är inte lätt att hitta guldklimparna om man är ute efter en tränare.. ;)
Jag tror att du kommer långt med att bara vara lugn och uppmärksam.

En isis! Vad mysigt! :love:
 
Jag hade föredragit den tidigare versionen av din häst.

Nu måste jag bara få fråga - ni "vanliga" (alltså icke NH) - vill ni ha olydiga hästar?

För jag har sett detta ett flertal gånger, att ni anser att lugna, trevliga och lätthanterliga hästar inte är lika mycket häst som de som är oroliga, irriterade eller knuffas och bär sig åt när man leder eller när de står på gången.

Är det verkligen så?
 
Kul! Visst känns det ruskigt bra? ;)

Fast idag var han inte så lugn! När jag red ut (var bortrest fre-lör så han hade vilat två dagar) var han en stridsmaskin! Pigg som ingenting och taktade hela vägen.. :smirk:
Blåste upp sig för ett rådjur som stod och betade på en åker och gick och småpep! :D

Tur att man har dem så man får skratta! :bow:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 754
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 235
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
5 893
Senast: yamyam
·
Ridning Jag har letat häst länge och har nu äntligen hittat en jag faktiskt tycker om. Det som får mig att tveka är att han är så stor. 5 år och...
2
Svar
30
· Visningar
2 850
Senast: Astrid1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp