Bukefalos 28 år!

Har fått hem min lilla kisse!

J

Japanesen

Fick hem min Zingo för ett par dagar sen! :love:

Eftersom att jag inte pratar kattspråk och han inte pratar människospråk så förstår jag inte riktigt vad han vill, ibland låter det som att han gråter när han jamar och ibland kommer det inte ut något ljud när han gör det!

Känns som att jag inte tillfredställer honom riktigt :( .. leker med honom 2-3 timmar om dagen, har tagit ledigt från skolan nu i 4 dagar för att vi två ska lära känna varanda..

Hur sätter man in en bild på honom? han e sååå otroligt söt! :love:
 
Sv: Har fått hem min lilla kisse!

Hur gammal är han? Att han är lite ledsen och ensam nu i början är naturligt, han är ju van vid att ha mamma och syskonen hos sig hela tiden. En kattkompis är egentligen det bästa, så att de kan underhålla varandra. (Oftast skaffar man en katt till efter ett par månader, när man insett att den behöver aktiveras mycket mer än man kunde ana från början :smirk: Min ungkatt är helt odräglig de dagar man inte har tid med henne, och då brottas och bråkar hon ändå med sin gammelmorfar flera timmar om dagen)
När han jamar så att du inte hör det kan det bero på att han använder ett för ljust röstläge för att människor ska kunna uppfatta det,
 
Sv: Har fått hem min lilla kisse!

Sassy skrev:
Hur gammal är han? Att han är lite ledsen och ensam nu i början är naturligt, han är ju van vid att ha mamma och syskonen hos sig hela tiden. En kattkompis är egentligen det bästa, så att de kan underhålla varandra. (Oftast skaffar man en katt till efter ett par månader, när man insett att den behöver aktiveras mycket mer än man kunde ana från början :smirk: Min ungkatt är helt odräglig de dagar man inte har tid med henne, och då brottas och bråkar hon ändå med sin gammelmorfar flera timmar om dagen)
När han jamar så att du inte hör det kan det bero på att han använder ett för ljust röstläge för att människor ska kunna uppfatta det,


Han är 12 veckor gammal.
Han började med det beteendet igår, när jag fick hem honom så gick han på toa och började leka med en gång och var aktiv men nu så verkar det som att han förändrat sig och är som du sa ledsen.
Det känns som att jag inte är tillräcklig för honom. Vet inte vad jag ska göra? :confused:
Han kommer att få en kattkompis snart, ska ta zingo hem till min pojkvän ett tag som har en katt på 8 år så får jag se om det kanske är lösningen,om det blir bättre så blir det så att jag får skaffa mig en till liten kisse :banana:
 
Sv: Har fått hem min lilla kisse!

Då är det nog separationsångest helt enkelt. Det blir bättre när han vant sig lite, och känner sig helt trygg med dig. Ännu bättre är förstås en lekkompis i ungefär samma ålder också.
En liten varning bara: katter är inte som hundar, man kan inte släppa ihop dem med en ny katt bara för att se om de tycker det är kul med andra katter. Det tar tid för dem att acceptera nykomlingar (minst en vecka skulle jag säga), och när de har lärt känna varandra är det lite taskigt att ta isär dem igen. Man ska sträva efter att hålla "kattgängen" så stabila som möjligt. Visst finns det katter som är undantag, som gärna leker med en ny kisse och sedan går hem till sig, men det är som sagt inte vanligt.

Myshög

Kumpaner
 
Lite bilder på lilla Zingo!

Han e sååå underbar :love: :love: :love: :love:

CIMG3532.JPG


Zingo.JPG


Zingo_Leker.JPG


Zingo_Sover.JPG
 
Sv: Har fått hem min lilla kisse!

Oh, vilka fina kissar!

Men de verkar inte så intresserade av det "allmänna kattpratet" på skärmen? ;-)
 
Sv: Har fått hem min lilla kisse!

Nu får ni sluta med bebisbilder här, jag får ju inte skaffa fler katter :angel:
 
Sv: Har fått hem min lilla kisse!

Notera uttrycken på andra bilden: Hanoo snackar med mig för att avleda uppmärksamheten, Maja är på väg upp på diskbänken för att stjäla mat... :devil:
 
Sv: Har fått hem min lilla kisse!

Lejanna skrev:
Oh, vilka fina kissar!

Men de verkar inte så intresserade av det "allmänna kattpratet" på skärmen? ;-)


Det är samma katt på alla bilderna!! :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 260
Senast: mars
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 047
Senast: lundsbo
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 076
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 118
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp