Har försökt vara ett stöd i sorgen men det känns som jag blivit "underkänd"...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har försökt vara ett stöd i sorgen men det känns som jag blivit "underkänd"...

Kuvertet innehöll ett brev där hon skrev att hon visserligen uppskattade att hon fått prata med mig om det som hänt men att hon förstår att det är omöjligt för mig att förstå vad de går igenom och att innehållet (en utskrift med tips på hur man bör bete sig för att bemöta dem som förlorat ett barn) kanske kunde "ge mig lite koll" eller något liknande.
Släng manualen! Alla är vi individer och kan bara trösta och stötta på vårt eget sätt, inte efter en mall, då blir det itne från hjärtat. Det sättet som passar din svägerska skulle inte passa mig när jag fick missfall. Jag skulle må bätte av ditt sätt att trösta. På mitt jobb så blev jag kramad och alla ville tala om hur duktig jag var, troligen så som din svägerska vill höra, MEN det passade inte mig. Så mitt råd är att slänga manualen, låt bli att trösta din svägerska, låt henne ringa nästa gång hon vill prata. Man behöver inte bränna ut sig bara för att de råkar vara ingifta släktingar, jag har 5 st och umgås bara med 2 av dem:smirk:
 
Sv: Har försökt vara ett stöd i sorgen men det känns som jag blivit "underkänd"...

Åh, jag måste säga att jag tycker du agerade exemplariskt! Du gjorde som du själv kände var det rätta och du var ärlig och rak gentemot henne. Och det var både strongt och förlåtande av dig att kunna säga att du faktiskt önskar att ni kan fortsätta som förut. :bow: :bow:

Mer än såhär kan du inte göra. Du har klargjort att du kände dig ledsen av hennes brev och hon har klargjort att hon faktiskt känt ett stöd av dig och inte menade något "illa" med brevet. Jag tror ni kommer hitta tillbaka till varandra - det kanske kommer vara lite känsligt ännu en tid framöver - men med ditt raka sätt (och som det verkar på din beskrivning var även hon rak?) så kommer ni säkert att få tillbaka er relation till en bra nivå. Kanske blir det till och med BÄTTRE av att ni ändå någonstans genomgått denna krisen tillsammans (delvis)?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 943
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 737
Senast: gulakatten
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 973
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp