Har folk blivit mer störiga eller har jag blivit tant?

Så ni anser att det är skillnad på att prata med min syster i telefon kontra om hon satt brevid mej ? För TRO mej hon är fullt medveten om att hon är på högtalarsystemet om jag har henne så "publikt".
För tror ni vi hade vart tysta om vi satt brevid varandra när vi ses ???
Ja jag tycker extremt synd om er som inte klarar av ljud i er närhet.
Men tänker inte ändra mej nämnvärt för det. Det är inte MITT problem.
Fast om 15 personer runt omkring lyssnar på ljudböcker tittar på film och pratar i högtalare bli det bara jobbigt särskilt om jag själv vill lyssna på mitt.
 
Jag funderar på att kontra med att sätta på musik på min mobil högtalare nästa gång någon lyssnar på nåt på högtalare på bussen. Frågan är vilken musik man ska sikta på? Högljudd typ metal eller irriterande dåliga låtar som fastnar i huvudet typ Spice Girls, valfri irriterande sommarplåga?
 
Fascinerande att vuxna människor inte kan säga till den/de tycker stör utan blänger och tänker att de ska fatta 😂 nej jag brukar aldrig prata i högtalaren eller lyssna utan hörlurar, bryr mig inte om någon annan gör det heller men om någon stör på något sätt så säger jag till. Inte blänger som en fegis.
 
Fascinerande att vuxna människor inte kan säga till den/de tycker stör utan blänger och tänker att de ska fatta 😂 nej jag brukar aldrig prata i högtalaren eller lyssna utan hörlurar, bryr mig inte om någon annan gör det heller men om någon stör på något sätt så säger jag till. Inte blänger som en fegis.
Främst för att man utgår från att det 1) inte hjälper att säga till; eller 2) riskerar att man blir misshandlad
 
Fascinerande att vuxna människor inte kan säga till den/de tycker stör utan blänger och tänker att de ska fatta 😂 nej jag brukar aldrig prata i högtalaren eller lyssna utan hörlurar, bryr mig inte om någon annan gör det heller men om någon stör på något sätt så säger jag till. Inte blänger som en fegis.

Främst för att man utgår från att det 1) inte hjälper att säga till; eller 2) riskerar att man blir misshandlad

För mig är det mest 1) Jag antar att det är någon som struntar i vad andra människor tycker, så jag tror inte att det kommer att hjälpa.

OnT: Men ibland säger jag till också. Och när tonårsgrabbarna gjorde som jag sa och satte i hörlurar så visste jag att jag uppnått tantpondus på riktigt 😁
 
Fascinerande att vuxna människor inte kan säga till den/de tycker stör utan blänger och tänker att de ska fatta 😂 nej jag brukar aldrig prata i högtalaren eller lyssna utan hörlurar, bryr mig inte om någon annan gör det heller men om någon stör på något sätt så säger jag till. Inte blänger som en fegis.
Jag är nog mer fascinerad av att vuxna människor inte kan visa hänsyn av sig själva. Det är något man behöver förklara för barn med sin solipsism och tonåringar med sitt bristande konsekvenstänk.

Vuxna kan gott ta ansvar för sig själva och reflektera lite över att de inte är ensamma på planeten, åtminstone när det gäller så pass uppenbara saker som i den här tråden. Att blänga är för övrigt ett väldigt tydligt sätt att kommunicera för en social art som använder sig av kroppsspråk, vilket vi råkar vara.
 
Nej, absolut inte, men du vet aldrig vem som är farlig på förhand. Lite som "inte alla män": inte alla män våldtar, men det syns inte på utsidan vem som gör det.
Man kan ju säga till på ett artigt sätt. Att attack säga till kan orsaka dålig stämning. Aldrig upplevt att artigt påpeka gjort det. Visst vuxna människor borde fatta att man inte stör från början men alla gör ju inte det.
 
Jag funderar på att kontra med att sätta på musik på min mobil högtalare nästa gång någon lyssnar på nåt på högtalare på bussen. Frågan är vilken musik man ska sikta på? Högljudd typ metal eller irriterande dåliga låtar som fastnar i huvudet typ Spice Girls, valfri irriterande sommarplåga?
Pappa brukade köra säckpipemusik när grannarnas barn vred på för högt på stereon. Det brukade hjälpa.
 
Jag funderar på att kontra med att sätta på musik på min mobil högtalare nästa gång någon lyssnar på nåt på högtalare på bussen. Frågan är vilken musik man ska sikta på? Högljudd typ metal eller irriterande dåliga låtar som fastnar i huvudet typ Spice Girls, valfri irriterande sommarplåga?
Dr Bombay!!!

Callecallecuttacuttacuttaeeeåååeeeååå!
 
Jag funderar på att kontra med att sätta på musik på min mobil högtalare nästa gång någon lyssnar på nåt på högtalare på bussen. Frågan är vilken musik man ska sikta på? Högljudd typ metal eller irriterande dåliga låtar som fastnar i huvudet typ Spice Girls, valfri irriterande sommarplåga?
Jag tänkte samma och jag skulle sikta in mig på Sandstorm med Derude :devil:
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 812
Senast: lilstar
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 295
Senast: Luleå
·
E
Ekonomi & Juridik Såhär är det: Min bonusdotter lånade en ponny den 22:a juni i år. Vi skrev ett kontrakt som gällde till den 22:a september och som...
2
Svar
32
· Visningar
4 894
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp