Har folk blivit mer störiga eller har jag blivit tant?

Jag sitter faktiskt i ett tåg just nu. :angel:

Lyssnar på Itchy nu så det är kanske inte så intressant men kanske om jag spelar lite nofx riktigt högt.
 
Jag funderar på att kontra med att sätta på musik på min mobil högtalare nästa gång någon lyssnar på nåt på högtalare på bussen. Frågan är vilken musik man ska sikta på? Högljudd typ metal eller irriterande dåliga låtar som fastnar i huvudet typ Spice Girls, valfri irriterande sommarplåga?
Flottarkärlek med snoddas
 
Med tanke på att jag typ aldrig åker kommunala färdmedel är det ett ickeproblem, men jag pratar fortfarande i högtalaren när jag är ute och går. Och folk har tydligen väldigt svårt för detta...
Men ute och går är ju en helt annan sak. Då rör det sig om några sekunder bara, när du passerar. Inne i en tågkupe´ tvingas dina medresenärer lyssna kanske både länge och väl utan att ha möjlighet att gå därifrån. Därför röker man inte heller i en tågkupe´ men kanske under en promenad.
 
Fascinerande att vuxna människor inte kan säga till den/de tycker stör utan blänger och tänker att de ska fatta 😂 nej jag brukar aldrig prata i högtalaren eller lyssna utan hörlurar, bryr mig inte om någon annan gör det heller men om någon stör på något sätt så säger jag till. Inte blänger som en fegis.
"Blänger som en fegis"

Moget. Min sjuåring vet bättre än att kalla någon för fegis.
 
Man kan ju säga till på ett artigt sätt. Att attack säga till kan orsaka dålig stämning. Aldrig upplevt att artigt påpeka gjort det. Visst vuxna människor borde fatta att man inte stör från början men alla gör ju inte det.

Att en kvinna säger till en man kan vara oerhört provocerande, hur försiktigt och artigt hon än gör det.

Och är man för försiktig och artig, så börjar dom ragga på en istället -_-
 
Att en kvinna säger till en man kan vara oerhört provocerande, hur försiktigt och artigt hon än gör det.

Och är man för försiktig och artig, så börjar dom ragga på en istället -_-
Jag sa till en man när jag var på soptippen häromdan. Jag sa artigt till att han gjorde fel blablabla. Han såg sur ut men gjorde som jag sa, tänka sig UTAN att börja ragga!
 
Jag funderar på att kontra med att sätta på musik på min mobil högtalare nästa gång någon lyssnar på nåt på högtalare på bussen. Frågan är vilken musik man ska sikta på? Högljudd typ metal eller irriterande dåliga låtar som fastnar i huvudet typ Spice Girls, valfri irriterande sommarplåga?
Klassisk musik brukar vara plågsamt för tex tonåringar. Jag har tänkt den tanken också!
 
Nej de är bara idioter som är duktiga på att bete sig iditotiskt och otrevligt, och ibland orkar man inte behöva ta skit för att man i trevlig ton bad personen använda hörlurar.
Haha får mig att tänka på när jag hade bokat tyst vagn (fanns bara biljetter kvar där) och jag var tyst. Alla var tysta, utom en. Jag satt med mina hörlurar och lyssnade på musik och reflekterade inte alls över mannen mittemot som satt och halvt skrek i telefonen, eftersom jag aldrig bokar tyst vagn annars slog det mig inte att det var det. Till slut ber en äldre kvinna honom sluta prata i telefon och pekar på skylten om tyst vagn. Varpå han surt säger att man tydligen inte får prata här och lägger på. Sen börjar han äta polly och smaska sjukt högt istället som protest 😂 den mannen var en riktig idiot och där hjälpte det inte att säga till.

Tyvärr existerar ju dessa människor och uppenbarligen hjälper det inte att blänga, ibland inte att säga till så vet inte vad mer man kan göra.
 
Haha får mig att tänka på när jag hade bokat tyst vagn (fanns bara biljetter kvar där) och jag var tyst. Alla var tysta, utom en. Jag satt med mina hörlurar och lyssnade på musik och reflekterade inte alls över mannen mittemot som satt och halvt skrek i telefonen, eftersom jag aldrig bokar tyst vagn annars slog det mig inte att det var det. Till slut ber en äldre kvinna honom sluta prata i telefon och pekar på skylten om tyst vagn. Varpå han surt säger att man tydligen inte får prata här och lägger på. Sen börjar han äta polly och smaska sjukt högt istället som protest 😂 den mannen var en riktig idiot och där hjälpte det inte att säga till.

Tyvärr existerar ju dessa människor och uppenbarligen hjälper det inte att blänga, ibland inte att säga till så vet inte vad mer man kan göra.
En klassisk idiot, trotsig också. Finns gott om dem tyvärr, alldeles för gott om dem! :(
 
Gud, jag har fortfarande - efter drygt 6 månaders användande av Bluetooth-hörlurar - lite småångest varje gång jag ska använda dem bland folk eftersom jag är så rädd att glömma koppla ihop dem med telefonen så att min musik hinner spela ur telefonens högtalare i flera sekunder innan jag märker det. Någon gång har jag också varit intelligent nog att slå på flygplansläge medan jag lyssnat på något och då fått panik för att det ska börja spelas upp ur högtalaren istället när Bluetooth bryts.

Det låter kanske som att jag lyssnar på väldigt suspekta saker, men i själva verket är jag bara nervöst lagd och orolig för att störa andra :D

Så JA, jag tycker också att det är ett jädra otyg detta att utsätta omgivningen för sin egen musik/ljudbok/tv-serie/telefonsamtal/YouTubeklipp/whatever

Vad har du för hölurar.? Jag har Jay-Vista Bluetooth och de kopplar automatiskt när jag tar ut dem från fodralet jättesmidigt. Såklart behövde jag koppla ihop dem första gången med telefonen men sen har jag inte behövt göra något med det.
 
Vad har du för hölurar.? Jag har Jay-Vista Bluetooth och de kopplar automatiskt när jag tar ut dem från fodralet jättesmidigt. Såklart behövde jag koppla ihop dem första gången med telefonen men sen har jag inte behövt göra något med det.
Ja det gör mina också (Sony M-nånting), i mitt fall handlar det mest om att jag ska komma ihåg att slå på bluetooth på telefonen 🙄😉
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 836
Senast: lilstar
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 363
Senast: Luleå
·
E
Ekonomi & Juridik Såhär är det: Min bonusdotter lånade en ponny den 22:a juni i år. Vi skrev ett kontrakt som gällde till den 22:a september och som...
2
Svar
32
· Visningar
4 902
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp