Har han panikat?

skorpan

Trådstartare
Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!)

Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som var i Sverige och jobbade över sommaren. Då han jobbade med hästar och jag för tillfället också gjorde det så sprang vi på varandra lite nu och då men pratade inte mer än att vi hejjade och hamnade på samma fest någon gång. På festen i fråga försökte han prata med mig under kvällen men då jag har någon slags panisk rädsla för att prata engelska så svarade jag knappt på tilltal.

Jag fick känslan av att det fanns någon slags spänning mellan oss när vi sprang på varandra men då han för tillfället var i en relation hände inte så mycket mer.

Så för någon ett tag sedan fick jag höra att han var tillbaka i Sverige. Jag var ute och med ett par vänner, fick någons slags infall och addade honom på fb. När jag vaknade på morgonen så hade han skrivit till mig och efter ett tags panik från min sida så vågade jag svara. Han bjöd ganska snabbt in i samtalet ut mig och jag svarade ja på inbjudan även om jag inom mig tänkte att jag aldrig kommer våga.
Han fortsatte skriva under ett par dagar och bjöd vid flera tillfällen in mig på olika tillställningar han skulle på innan jag till sist tog modet till mig att tacka ja till att ses.

Jag och en kompis åkte och hämtade upp honom (jätte barnsligt men jag behövde någon som stöd inför det oerhört hemska med att behöva prata engelska med någon hehe) och vi åkte hem till kompisen och drack lite drinkar. Hela kvällen var vi klistrade vid varandra och det slutade med att vi gick hem till mig...

Väl där hade vi en fantastisk natt och när vi skildes åt på morgonen så sa han att vi skulle träffas igen...

Det hela rullade på och vi fortsatte träffas och klickade fantastiskt bra så fort jag började komma över min fobi för engelska. Vi pratade på sms och i telefon från morgon till kväll varenda dag och trots att jag försökte hålla huvudet kallt så föll jag totalt.

Det hela gick lite väl snabbt och han började säga det ena och det andra om hans känslor för mig och han berättar om mig till alla möjliga i hans närhet.
Jag bad honom i det här läget att ta det lite lugnt då vi bara träffats i några veckor men han sa att han aldrig har känt så här förut och blabla...

Till det hela hör att han bor och jobbar med hästar i ett annat land i vanliga fall och han kommer åka tillbaka dit till efter sommaren. Vi har pratat om det och bestämt att när han åker får det vara slut vad som än händer och vi är helt överens om detta.

Sen hör det också till saken att jag har barn. Han börjar prata mer och mer om att han vill träffa dessa, om än bara som min vän så tyckte han att vi ändå kunde ta en fika någon gång när de var hos mig och vi behöver ju inte visa något inför dem men han vill ändå träffa dem. Jag sa till en början bestämt Nej till detta men efter någon vecka av tjat sa jag vid ett svagt tillfälle ok till att han kom över på en snabb kaffe.

Dagen efter skulle detta ske. Han börjar med att inte höra av sig direkt på morgonen som vanligt och jag skickar då ett mess där jag säger att vi kan skippa det om det känns konstigt osv. Jag ger honom helt enkelt en väg ut. Han svarar då att nej jag kommer så fort jag är klar på jobbet.

Dagen går och klockan blir mer och mer. Tillslut får jag ett mess där han skyller på att han har ont i nacken och säger att han nog står över träffen idag.

Lite senare skickar jag ett mess och frågar om det verkligen var nacken eller något annat som gjorde att han bangade, och efter ett tag erkände han att hela grejen kändes konstig. Jag sa då att såklart det känns konstigt, han behöver verkligen inte träffa dom och att det egentligen ändå är för tidigt.

Han säger då att han "get carried away" och inte riktigt vet vad han håller på med. Jag säger då det som jag har sagt innan, slow down, att jag verkligen gillar honom och därför är rädd att han ska säga eller göra för mycket för tidigt och sen vakna upp ur detta och få panik.

Hans svar på detta är att ja, "i need to wake the fuck up, sätta mig ner och tänka lite, så får vi se vad jag kommer fram till." Han berättar även om att det dykt upp andra problem som inte hade med mig att göra och att han därför känner sig helt nere och inte vet varken ut eller in osv osv.

Efter detta blir det tyst från honom och min magkänsla säger att något är fel. Han slutar smsa mig och hör inte av sig på över ett dygn(mycket om man innan har hörts 20 gånger om dagen). Jag får panik och skickar något mess om att han ska få tänka i lugn och ro och att jag ska get out of his way for a while så får han ringa om han vill snacka. Hans svar på detta är ungefär ok vi hörs snart...

Vi hörs inte på ett par dagar och till slut skickar jag något god natt mess en kväll. Han svara på detta men väldigt kort och stelt.

Jag låter det vara och han är fortfarande helt tyst. Jag lider verkligen, jag får känslan av att han har panikat och inte vill träffa mig något mer. Han har vänt helt och svaren jag får på de FÅ mess jag har skickat kommer efter lång tid och är iskalla. Jag hörde av mig igår och sa att vi måste ses och snacka i helgen för att det hela känns konstigt och jag känner att vi måste rensa luften lite. Får fem timmar senare ett kort svar där han skriver ungefär, inga problem, vi ses på fredag i så fall, jag hör av mig hur som helst.


Vad har hänt?? Vad ska jag göra nu och va fan hände från ena dagen till den andra? Vill han bara tänka i lugn och ro, har han plötsligt tappat intresset? Ska jag sitta still i båten och vänta ut honom eller ska jag bara glömma hela grejen och gå vidare? Jag har aldrig fallit för någon så här snabbt och har ingen aning om vad jag ska göra nu eller om det är något jag har gjort som rört till det hela. Eller om det bara är så enkelt att han fick panik över hela barngrejen... :(

Det här är första gången jag släpper ner min mur som jag har haft runt mig de senaste två åren sen jag separerade från min sambo så jag känner mig så sjukt dum på något sätt...

Behövde bara skriva av mig lite....
 
Du behöver inte känna dig ett dugg dum. Han har ju ändå varit rätt tydlig och ärlig med att han känner att han skenat iväg, och det är ju OK. Man får ju känna som man gör, även om det så klart är trist med det här av och på-köret.

Känns som han fick kalla fötter, trots att det är han som har varit på som en igel. Trist, men känn dig inte dum utan var istället glad att du själv var så klarsynt och var den som ändå höll huvudet kallt i situationen.

Jag hade nog inte brytt mig om att rensa luften, tycker det står rätt klart vad som händer. Men det beror givetvis på hur du själv känner.
 
Någon annan har väl dykt upp. Jag har gjort det själv. Träffade en kille ett tag, men så dök en bättre upp på vägen och jag dumpade den första väldigt hastigt. Typ: Ring inte mer tack.
 
Ja jag känner ju mig inte arg direkt han har ju inte varit oärlig på något sätt... Bara lite förvirrad av helvändningen. Ja det är nog kalla fötter det handlar om men usch så trist det är när jag för en gångs skull fastnar för någon :( Ja det är nog bara att släppa hela grejen antar jag. Det här hände alltså i söndags så det har ju bara gått tre dagar men med tanke på frekvensen vi hördes på innan detta och min magkänsla så har dessa tre dagar känts som en evighet. Hur fånigt som helst men det är verkligen ett lidande att inte veta. Hellre skulle jag ta ett rakt, "du, jag tror inte vi ska ses något mer" än ett, men jag hör av mig senare när jag tänkt klart....
 
Någon annan har väl dykt upp. Jag har gjort det själv. Träffade en kille ett tag, men så dök en bättre upp på vägen och jag dumpade den första väldigt hastigt. Typ: Ring inte mer tack.

Ja jag har faktiskt gjort exakt samma sak så det är klart att det kan vara något sånt också.... Han jobbar ju i en väldigt kvinnodominerad branch hehe...
 
Människor fungerar olika. Det är omöjligt att veta om han bara behöver lite tid för att känna efter själv, eller om det brann ut någonstans.
Mina relationer har sällan startat spikrakt, men är riktigt bra när vi till sist kommit fram till vad vi vill ha. Det är du som måste avgöra om det funkar med ett steg tillbaks, eller risken att vänta på någon som kanske inte kommer.
 
Han berättar även om att det dykt upp andra problem som inte hade med mig att göra och att han därför känner sig helt nere och inte vet varken ut eller in osv osv.

Med tanke på det du skriver i ovanstående citat, så kanske han har andra tunga grejer att fundera över och inte orkar med något annat för tillfället.
 
Men saken är ju den att för mig fungerar det verkligen med ett steg tillbaka, det är det jag har försökt få honom att förstå redan innan det här, att vi inte behöver kasta oss in i något och kanske ska ta det lite lugnt med vad vi säger... Jag är dock rädd för att han känner att han redan har sagt för mycket och att han nu inte kan ta tillbaka allt utan istället drar helt. Jag blir bara galen av att lämnas hängande utan något riktigt svar. Han skrev sist vi pratade ordentligt (i söndags) att han inte vill "mess this up" och att han bara ska försöka ta det lugnt, det är ju det som gör att jag har svårt att veta vilket ben jag ska stå på och att jag blir så sjukt nyfiken på att veta vad som försigår i hans huvud...
 
Om inte ens han själv vet, hur ska någon här kunna veta?
Det är väll klart att ingen vet... Förväntade mig inget exakt svar... Ville bara skriva av mig och höra andra kloka tankar mer än att få något exakt svar... Det här är ju saker jag själv funderar över nu så att jag håller på att bli galen...
 
Det här:
Jag blir bara galen av att lämnas hängande utan något riktigt svar. Han skrev sist vi pratade ordentligt (i söndags) att han inte vill "mess this up" och att han bara ska försöka ta det lugnt, det är ju det som gör att jag har svårt att veta vilket ben jag ska stå på och att jag blir så sjukt nyfiken på att veta vad som försigår i hans huvud...

motsäger det här:
Men saken är ju den att för mig fungerar det verkligen med ett steg tillbaka, det är det jag har försökt få honom att förstå redan innan det här, att vi inte behöver kasta oss in i något och kanske ska ta det lite lugnt med vad vi säger...

Att vänta är att göra ingenting. Några dagar är ju ingen tid alls, det kan gå några dagar utan att jag byter mer än ett kort sms med min egen sambo. Jag kan bara tala för mig själv men om jag behöver tid att tänka eller känna efter stör det processen totalt om någon ska dit och "peta". Jag kommer tillbaks när jag är klar. Det värsta man kan göra är att pilla i det innan, för då känner jag mig inträngd i ett hörn och om inte längtan efter att fly funnits innan så gör den det då.
 
Det här:


motsäger det här:


Att vänta är att göra ingenting. Några dagar är ju ingen tid alls, det kan gå några dagar utan att jag byter mer än ett kort sms med min egen sambo. Jag kan bara tala för mig själv men om jag behöver tid att tänka eller känna efter stör det processen totalt om någon ska dit och "peta". Jag kommer tillbaks när jag är klar. Det värsta man kan göra är att pilla i det innan, för då känner jag mig inträngd i ett hörn och om inte längtan efter att fly funnits innan så gör den det då.


Jo :o

Jag brukar vara rätt duktig på det i vanliga fall.. Och HATAR när folk pressar mig, då drar jag direkt ... hela grejen är ovan efter så lång tid och jag är så ovan med känslan att jag inte vet vad jag ska göra med mig själv. Vill bara reda ut så jag kan gå vidare typ... Fast vet att jag antagligen bara pressar honom över gränsen då (om han inte redan är där) och att det bästa är att bara släppa det hela ett tag .... förbannat svårt dock...
 
Det bästa är antagligen att bara släppa det hela nu, han vet att jag är öppen för att prata om han vill och så är det med det... Hör han av sig så gör han och annars får jag väll sätta någon slags gräns för det hela med när jag skiter i det släpper honom helt och går vidare...
 
Det är väll klart att ingen vet... Förväntade mig inget exakt svar... Ville bara skriva av mig och höra andra kloka tankar mer än att få något exakt svar... Det här är ju saker jag själv funderar över nu så att jag håller på att bli galen...

Du blir inte mindre galen om du ältar det på internet, risken är bara att du får till en jättebra historia om varför han gjort som han gör. Problemet är bara att HAN inte har ett ord med i laget i den.

Men det kan ju inte jag ha några synpunkter på. ;)
 
Likt andra svarat är det helt omöjligt att veta vad som försiggår i hans huvud.
Men jag tänker som så att om han känt och visat starka känslor kanske han känner sig lite dissad? Det skulle nog jag ha gjort om jag var i hans situation efter hur du beskrivit det. Om ni sagt att det ska vara helt slut efter sommaren och han har starka känslor, som du avvisat något, skulle jag nog om jag var han också fundera över om det verkligen var värt det.
Men eftersom du nu saknar att han hör av sig känns det som att det kanske är en bra idé att även du passar på och funderar på hur du vill ha det. Sedan får du förmedla dina känslor och tankar, om du verkligen vill eller inte, och se hur han resonerar om det. :)
 
Du blir inte mindre galen om du ältar det på internet, risken är bara att du får till en jättebra historia om varför han gjort som han gör. Problemet är bara att HAN inte har ett ord med i laget i den.

Men det kan ju inte jag ha några synpunkter på. ;)

Fast jag fattar inte riktigt det där svaret av dig? Det är väll klart? Om ett tag lär jag ändå ha det riktiga svaret från honom personligen på ett eller annat sätt... JAG kanske känner att jag får pysa ut lite av min frustration om jag får lov att älta lite grann på internet, även om du har synpunkter på det? Det är ju inte direkt så att jag hänger ut honom då ingen här vet vem varken han eller jag är?
 
Likt andra svarat är det helt omöjligt att veta vad som försiggår i hans huvud.
Men jag tänker som så att om han känt och visat starka känslor kanske han känner sig lite dissad? Det skulle nog jag ha gjort om jag var i hans situation efter hur du beskrivit det. Om ni sagt att det ska vara helt slut efter sommaren och han har starka känslor, som du avvisat något, skulle jag nog om jag var han också fundera över om det verkligen var värt det.
Men eftersom du nu saknar att han hör av sig känns det som att det kanske är en bra idé att även du passar på och funderar på hur du vill ha det. Sedan får du förmedla dina känslor och tankar, om du verkligen vill eller inte, och se hur han resonerar om det. :)


Ja så har jag också tänkt att det skulle kunna vara ibland... Men om jag inte pratar med honom så kan vi ju aldrig reda ut det hela. Det känns ju på ett sätt som att det skulle vara så mycket enklare för alla parter att bara prata ut på en gång, samtidigt som det å andra sidan känns som att han kanske inte tänkt klart och behöver tid för sig själv.
 
Ja så har jag också tänkt att det skulle kunna vara ibland... Men om jag inte pratar med honom så kan vi ju aldrig reda ut det hela. Det känns ju på ett sätt som att det skulle vara så mycket enklare för alla parter att bara prata ut på en gång, samtidigt som det å andra sidan känns som att han kanske inte tänkt klart och behöver tid för sig själv.

Alla människor gillar inte att prata. Det kanske inte finns så mycket att prata om?

Jag har varit med om ungefär samma grej vid två tillfällen. Killar som varit jättepå, mycket mer på än vad jag varit. Jag har blivit inbjudan på middag hos föräldrarna osv. Sedan har de bli väldigt avståndstagande över bara en natt och jag har stått som ett fån och undrat vad som egentligen hände. Vid båda tillfällena handlade det om en kort, men intensiv period (4-8 veckor). En förälskelse, attraktion, eller vad man vill kalla det, som gick över. Det behöver inte vara mer komplicerat än så.

Av någon anledning känns det inte rätt och man måste inte alltid prata ut. Ibland är det bättre att bara släppa och gå vidare. Han lär höra av sig om han är intresserad.
 
Det är ju inte direkt så att jag hänger ut honom då ingen här vet vem varken han eller jag är?

Nejdå, det jag försöker varna för är risken att du, i det här läget, bollar en massa teorier och kommer fram till varför han gör som han gör. Fast då är risken att din färdiga förklaring är helt fel - eftersom det är DU + väninnor + buke + whatever kommit fram till förklaringen. HAN kanske har en helt annan. Been there osv.

Om kvinnors teoretiserande om Vad Menar Han omsattes i årsarbeten skulle vi kunna försörja hela industrin med arbetskraft.

Men du kan bortse från mig helt och hållet och teoretisera hur mycket du vill. :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 107
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 176
Senast: Sassy
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 024
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 415
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp