Hår i ansiktet

Jamtland

Trådstartare
Som kvinna/ tjej är det inte så kul att ha hårväxt även i ansiktet, hur gör ni för att få bort den? Så undrar jag främst över hår på överläppen och hakan.

Jag har testat vaxremsor men de funkar så dåligt. Pincett är omständligt då jag dels har mycket hår (Tack gjorde gud att det är väldigt ljust) och dels dåligt ljus i badrummet.

Tips? Vilka metoder har du testat och hur funkade det?
 
Mitt fjun tar jag bort med en liten trimmer eller vad det heter. Då blir håret så kort att det inte syns. Det tar ett tag innan det växer ut och jag stör mig på det igen.
 
Som kvinna/ tjej är det inte så kul att ha hårväxt även i ansiktet, hur gör ni för att få bort den? Så undrar jag främst över hår på överläppen och hakan.

Jag har testat vaxremsor men de funkar så dåligt. Pincett är omständligt då jag dels har mycket hår (Tack gjorde gud att det är väldigt ljust) och dels dåligt ljus i badrummet.

Tips? Vilka metoder har du testat och hur funkade det?
Jag är en blond ansiktsluden kvinna som regelbundet får hårda svarta SKÄGGSTRÅN under hakan och dessa jäklar tar jag bort med hjälp av makeup-spegel, dagsljus vid ett fönster och en bra pincett som är inköpt på kicks så den är avsedd för detta syfte och inget annat.
Jag har känslan av att om jag skulle raka med maskin, eller epilator så kommer mitt ljusa lud bli ett problem som jag inte har idag. Det är bara de där jäkla hårda svarta sakerna som irriterar ihjäl mig, och som generar mig. Är jag inte hemma hos min pincett och spegel så använder jag tråd och rycker bort dem med.
 
Någon som testat denna? Kom upp i sökningen efter trådepilator och har ju ett himla trevligt pris!
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190227-222737_Chrome.jpg
    Screenshot_20190227-222737_Chrome.jpg
    92,1 KB · Visningar: 151
Jag trådar mina ögonbryn själv med sytråd. Har inte provat att ta bort på andra ställen i ansiktet men tänker att det borde gå lika bra.

Jag gör enligt den här metoden:
 
Jag brukar gå till salong och ta en vaxning av överläpp/haka (lägger då ofta till färgning av bryn&fransar för att få iaf lite glamourkänsla :D ), där emellan hushåller jag med pincett. Har testat hemmavaxning men min hud blir alldeles för irriterad av detta, jag har inte den rätta knixen (och heller inte det rätta vaxet) för att kunna göra det lika bra och skonsamt som på salong.
 
Jag har tagit bort hår i ansiktet med laser, permanent hårborttagning. Jag är riktigt imponerad av resultatet! Måste göras några gånger men sen är det liksom borta och man slipper vaxa och plocka och mecka. Sen kan det såklart komma nya hårstrån men det känns lite som att jag har "startat om på noll" så om jag får nytt om några år är det klart värt att göra det igen.

Edit: Funkar dock bäst på mörkt hår mot ljus hy.
 
Jag trådar mina ögonbryn själv med sytråd. Har inte provat att ta bort på andra ställen i ansiktet men tänker att det borde gå lika bra.

Jag gör enligt den här metoden:
Det där försökte jag med, men fick det inte att fungera. Vet du om det är någon speciell tråd man behöver använda?
 
Nu har jag inte hår i ansiktet som stör (ännu?) Men köpte för en tid sedan en epilator till andra delar av kroppen. Det är ett riktigt bra köp känner jag, den plockar ju hår både här och där. Tunna som tjocka. Hade det varit ett problem med hår i ansiktet hade jag räknat kallt med att den skulle ta det med. Och snabbt går det!
 
Har hört eller kanske främst läst att vaxning och plockande av hår skulle trigga det att växa mera och istället öka hårväxten. Är det nån som faktiskt upplevt det? För däremellan läser jag också att det är en myt.

Har själv lätt behåring på överläppen och rätt långa men ofärgade och tunna strån på hakan som stör mig. Dock har jag inte vågat vaxa eller plocka mera än enstaka strån på hakan för jag är rädd att det börjar växa mera och tätare.
 
Har hört eller kanske främst läst att vaxning och plockande av hår skulle trigga det att växa mera och istället öka hårväxten. Är det nån som faktiskt upplevt det? För däremellan läser jag också att det är en myt.

Har själv lätt behåring på överläppen och rätt långa men ofärgade och tunna strån på hakan som stör mig. Dock har jag inte vågat vaxa eller plocka mera än enstaka strån på hakan för jag är rädd att det börjar växa mera och tätare.
Jag har inte märkt skillnad i hårväxt på överläppen i alla fall. Den har jag vaxat länge.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Har ett litet dilemma. När jag var i tonåren var ett av mina främsta komplex att jag hade som mörka fjun på överläppen (är ljushyad)...
Svar
14
· Visningar
2 150
Senast: Sel
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 133
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag har sedan tonåren velat ha på mig bikini med "vanlig" skärning när jag badar, men känner mig inte bekväm med synligt hår utanför...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 995
Senast: Gandalf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp