Bukefalos 28 år!

Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

J

jari

:devil: Vilka dj-vla dårar...
Ledsnade totalt på atg´s onlinekonto idag.
Fattar inte varför dom ska ha krångligare lösenord än banker mfl..
Eftersom jag inte är ngn storspelare loggar jag inte in där så ofta, men idag när jag skulle spela på en häst på lunch v4 fick jag blackout på det krångliga lösenordet.
Det ska innehålla både siffror och stora och små boksäver + ett krånglligt ej självalt anvnamn.
Mailade dit ca 4ggr innan dom fattade att jag ville avsluta kontot och inte ha några förklaringa på "dagisnivå" om att det var så för min säkerhets skull.
NÄ det var bättre förr!

Gissa om hästen vann då? Naturligtvis.... Indeed med Peak´s chef.

Vad har ni för uppfattningar om onlinespelet?
Är jag onödigt jollig eller är atg krångligare än andra bolag har inget att jämföra med..
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Jag spelar uteslutande online nuförtiden (om jag inte är på banan så klart). Tycker det funkar väldigt bra. Man väljer ju sitt lösenord själv, så det är inte svårare än man gör det. :angel: Visst finns det krav på stor bokstav + siffror osv, men jag tycker bara det är bra för säkerheten. Man kan ju föra över pengar från kontot hur som helst i stort sett, så nog bör lösenordet vara lite klurigt.

Enda nackdelen är att det tar tre bankdagar att få in pengarna på sitt konto om man vinner. Till skillnad från om man man flyttar över pengar från sitt konto till ATG för då går pengarna in där direkt. :smirk: Det är lite drygt.
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

När det gäller att spela på nätet, så ställs det på många sidor specifika krav på hur anv.namn och lösenord ska vara konstruerat...för "säkerhetens skull". Oftast brukar det dock vara lösenordet endast, som det ställs krav på.
Jag förstår din frustration, för det är inte kul när man verkligen inte kommer på sitt lösen...speciellt inte när det är typ 2 minuter till start....:o
Inte alltid man hittar papprena man skrivit upp det på heller, men annars brukar iaf jag ha alla anv.namn och lösen på ett papper väl förvarat...ett råd kanske? men nu är det väl förstent för dig när du redan sagt upp kontot...Men om du någon gång beslutar dig för att skaffa nytt kanske? :)
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Vart så dj-vla arg och sen gick hästen och vann... iofs inget kanonodds och jag hade förmodligen spelat 20/20 el 40 vinnare bara.

Men det skulle väl inte vara så svårt för dom att låta en själv välja anvnamn...
Sen hade jag samma lösen som på STC men där måste man ändra efter en viss tid så det kluddade tills sig rejält, tack vare att jag inte anmält på ett tag heller.
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Mitt problem är att mitt användarnamn är synnerligen likt det jag har på travsport, fast det ställer till det med stora och små bokstäver.

Suck

Lösenordet jag använder är det stora och små och siffror i, ändå är det tillräckligt enkelt för att jag ska komma ihåg det.

Var det det finska humöret som svallade igen? *s*
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Det var just likheten med det på stc som ställde till det för mig... Både lösen och anvnamn..

Finska humör??;)
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Ja, jag fattar inte hur man kan få nästan samma siffror fast i annan ordning när man reggar sig på två olika ställen? :confused:

Jag reagerar mot att man inte får välja användarnamn, hur skulle Buke se ut om man var tvungen att heta typ "SvKar943"? :D
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Jag bad dom höra av sig när dom lärt sig lite mer om nätsäkerhet och förenklat för sina kunder...
Lade även till att det är skrämmande för mig som också är tränare att se hur det går till , inte undra på att folk vänder sig till bookmakers och bolag utomlands.
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Lite komiskt att jag skaffade atg-konto cirka en timme innan du startade tråden...:p

Jag skaffade tillgång till Jokersystemet, och då bör man kunna lämna in via nätet. Dock får jag inte Jokersystemet att funka, och Travrondens support är inte så villiga att hjälpa till nu när det väl är betalt...:mad:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

hehe.
Hade inte hästen vunnit hade jag väl kunnat vänta på lösenordet som dom skicksr med snigelpost...
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Börjar så smått ångra min anslutning till atg-konto. Vid klockan 1300 skulle jag och två kollegor som också har atg-konto lämna in varsitt system på atg.se. Det var totalstopp!

Eftersom vi redan valt hästarna så var det ju bara att låna ihop pengar och kasta sig in i bilen och lämna in våra system hos ombudet. På arbetstid....:angel:

Det är tydligen långt från första gången som det jäklas på detta vis, och det är ju himla synd eftersom det bästa med att kunna lämna in på webben är att man ska kunna vänta in i det sista innan man spelar. Men vem törs göra det nu?
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Börjar så smått ångra min anslutning till atg-konto. Vid klockan 1300 skulle jag och två kollegor som också har atg-konto lämna in varsitt system på atg.se. Det var totalstopp!

Eftersom vi redan valt hästarna så var det ju bara att låna ihop pengar och kasta sig in i bilen och lämna in våra system hos ombudet. På arbetstid....:angel:

Det är tydligen långt från första gången som det jäklas på detta vis, och det är ju himla synd eftersom det bästa med att kunna lämna in på webben är att man ska kunna vänta in i det sista innan man spelar. Men vem törs göra det nu?

Jag funderade ett tag på å ta "skärmdumpar" varje gång jag försökte för att visa dom hur dåligt det funkar... för dom verkar inte ta det på allvar.
+ att jag har ca 8km till närmaste ombud så jag slutade helt enkelt använda det.
Min reaktion nu kom när jag som sjukskriven skulle spela på lunchtravet...
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Japp! Samma här...panik panik kl 13.30 när pengarna bara inte kom in på kontot......
Fick åka iväg till närmaste ATG ombud...:mad:
Det bästa med den här incidenten var att jag upptäckte senare att pengarna kommit in på mitt konto(ljusår för sent), och då tänkte jag att jag kunde släng bort en hundring likväl på Defi Trizz och Witasp....
Ooo se vilken skräll det blev....:d

Så hade inte kära ATG krånglat där så hade jag knappast slängt bort en hundring på den vinnaren....:p
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

:bow: Gratulerar till ett bra spel!:banana:

Själv skrapade jag ihop 4 r på en 96 raders spikharry
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Tackkar!!:bump:

Så du fick pallra dig ner till ett ATG ombud du med.....
Hmm..ja V75...*harkel*...där lyckades man åstadkomma hela 3 rätt....:angel:
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

Det är tydligen långt från första gången som det jäklas på detta vis, och det är ju himla synd eftersom det bästa med att kunna lämna in på webben är att man ska kunna vänta in i det sista innan man spelar. Men vem törs göra det nu?
http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=3991

Kanske dom vaknar nu... Hoppas det för det var ett bra erbjudande på Liven över Vintern:smirk:
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

ATG slåss ju med näbbar och klor för att bevara spelmonopolet.
De kanske skulle vara lite mer rädda om de kunder de har i så fall, dessa lär ju vara rätt sugna på att byta spelbolag om ATG:s nonchalans och trassel fortsätter?

Kanske är ATG själva sin värsta fiende i kampen för spelmonopolet?
 
Sv: Har idag i ilskan sagt upp atg-kontot

:p 2 månader klarade jag!:rofl:
Nu har jag ett nytt konto med Live och allt!:cool:

Satt och tittade på gamla lopp både egna och andras i arkivet.
Bra funktion måste jag säga, nu slipper jag fundera över hur den och den hästen öppnar el ngt. Det är ju bara att kolla!:bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp